Ανάγκη εναρμόνισης με τη διεθνή αγορά εντοπίζεται σε αρκετές καλύψεις

3 Ιανουαρίου 2017

Σε κλάδους όπως ασφάλιση σκαφών και η ταξιδιωτική ασφάλιση τα ελληνικά συμβόλαια "κλέβουν" καλύψεις με αποτέλεσμα πολλοί πελάτες να προτιμούν να ασφαλίζονται στο εξωτερικό.

της Βάσως Βεγίρη

v.vegiri@underwriter.gr

Ανάγκη εναρμόνισης των ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών με τα δεδομένα και τους όρους της διεθνούς ασφαλιστικής αγοράς επισημαίνει ο κ.Βασίλης Καρύδης, ιδιοκτήτης της μεσιτικής  "Karidis Insurance Brokers Ι.Β.Κ." (έδρα Κέρκυρα), ιδιαίτερα στους τομείς της ασφάλισης σκαφών και του travel insurance.

Επικαλούμενος την πολύχρονη πείρα του τόσο από τον τομέα ασφάλισης σκαφών-πλοίων, όσο και από τον τομέα του travel insurance, παρατηρεί ότι οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες, προσπαθούν - στο επίπεδο γνώσεων της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και για να μειώσουν το ασφάλιστρο - να χρησιμοποιούν περιορισμένους όρους του Λονδίνου, δηλαδή κατά βάση ελληνικό δίκαιο, με αποτέλεσμα να αλλοιώνονται βασικές αρχές των συμβολαίων.

Αποτέλεσμα είναι ο πελάτης να έχει μεν φτηνότερο συμβόλαιο, αλλά όταν συμβαίνει κάτι να υπάρχει  διαφοροποίηση και προβλήματα, διότι αν είχε το αγγλικό συμβόλαιο θα καλύπτονταν, ενώ στο ελληνικό δεν υπάρχει ο όρος ή είναι μειωμένα τα ποσά.

corfu_town_9

Άποψη της Κέρκυρας απο ψηλά

"Χρειάζεται εναρμόνιση, δεν γίνεται να λέμε ότι είμαστε μέρος της Ευρώπης, αλλά άλλη ταχύτητα να τρέχει στο Βορρά και άλλη εδώ", επισημαίνει στο . Underwriter.gr o Βασίλης Καρύδης. "Αν δεν μπορούν οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες να παρέχουν εφάμιλλους όρους, ας συμβληθούν , δηλαδή ας πάνε να αντασφαλιστούν, να φέρουν τα προγράμματα και ας είναι με λιγότερο κέρδος για τις ίδιες.  Η εξέλιξη της αγοράς είναι τέτοια, που αύριο θα χρειαστούμε να έχουμε συμβόλαια για περιβαλλοντικές καλύψεις. Ποιά ελληνική ασφαλιστική εταιρεία θα βγάλει ένα τέτοιο πρόγραμμα, με ίσους όρους με το εξωτερικό, λ.χ. από το Λονδίνο; Δε λέω ότι δεν θα βγάλουν καθόλου, αλλά θα το κάνουν με μικρά κεφάλαια , με περιορισμούς κ.ο.κ.  Δείχνουμε λοιπόν μια ατολμία στο θέμα  και ο κόσμος αρχίζει σιγά σιγά  να λέει γιατί να έχω αυτό το πρόγραμμα, όταν από το Λονδίνο μπορώ να έχω το άλλο;"

Χαρακτηριστικά αναφέρεται το παράδειγμα πελάτισσας, που είχε ελληνικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο travel insurance:

Η πελάτισσα έχασε το αεροπλάνο της, έμεινε 10-12 ώρες στο αεροδρόμιο και  το πρόγραμμά της ανέφερε πως καλύπτει έκτακτα έξοδα για προσωπικές της ανάγκες, τα οποία δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 500 ευρώ. Προσήλθε λοιπόν με αποδείξεις 110 ευρώ από εσώρουχα και σάντουιτς, τα οποία η ασφαλιστική εταιρεία αρνήθηκε να καλύψει με το επιχείρημα ότι το κατάστημα που ψώνισε και το εστιατόριο που έφαγε ήταν έξω από το περιβάλλον του αεροδρομίου.

Το αποτέλεσμα είναι – σημειώνει ο κ.Καρύδης – οι πελάτες να δηλώνουν ότι δεν θέλουν να ξανα-ασφαλιστούν σε ελληνική ασφαλιστική εταιρεία και οι ελληνικές ασφαλιστικές φαίνονται να μην μπορούν να κατανοήσουν πολλές φορές ότι  τα προγράμματα που κάνουν θυμίζουν....τριτοκοσμική χώρα. Η αγορά όμως πάει μπροστά, όχι πίσω.

Όσον αφορά το αυτοκίνητο, ο κ.Καρύδης εκτιμά ότι σε ορίζοντα δεκαετίας και με δεδομένη την συνεχή ανάπτυξη και αύξηση συστημάτων ηλεκτρονικής ασφάλειας των οχημάτων (αυτόματοι πιλότοι γα παρκάρισμα, συστήματα αποφυγής σύγκρουσης κ.ο.κ.) και τη συνακόλουθη μείωση των ατυχημάτων θα υπάρξουν μεγάλες αλλαγές και τα ασφαλιστήρια συμβόλαια θα φτάσουν να πωλούνται μαζί με το αυτοκίνητο με λ.χ. δεκαετή περίοδο κάλυψης για όσους αγοράζουν τα πιο σύγχρονα συστήματα.

Στο μεταξύ, στην πανέμορφη Κέρκυρα η διαφοροποίηση στην πράξη-καθημερινότητα των μεσιτών ασφαλίσεων από τους πράκτορες δεν είναι αυτή που πρέπει να είναι, η έλλειψη σημαντικής βιομηχανικής-μεταποιητικής δραστηριότητας στο νησί εύλογα δεν ευνοεί την εμπέδωσή της από τους απλούς πολίτε. Στην πράξη η διαφορά βρίσκεται στην ελεύθερη τιμολόγηση, που δίνει στο μεσίτη την ευκαιρία να προσφέρει λύσεις ικανοποιητικές για όλες τις πλευρές, όπως προκύπτει από παραδείγματα συνεργασιών με ξενοδοχεία, χονδρεμπορικές εταιρείες, αλυσίδες σούπερ-μάρκετ κ.ο.κ.

Η "Karidis Insurance Brokers Ι.Β.Κ." δραστηριοποιείται στους εμπορικούς κινδύνους, στον κλάδο αυτοκινήτου, στην ασφάλιση σκαφών και αστικής ευθύνης, με δραστηριότητα και στον κλάδο Ζωής. Σε συνεργασία με την Καραβίας Underwriting Agency διατίθεται και προωθείται συστηματικά το travel insurance στην Κέρκυρα (μέσω Λονδίνου -Llloyd’s).

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Τέσσερα κακώς κείμενα για τους Διαμεσολαβούντες

Χρόνια προβλήματα, που αφορούν το καθεστώς εργασίας των Διαμεσολαβούντων, θα μπορούσαν να αντιμετωπισθούν τη νέα χρονιά, με αφορμή και την...

Close