Skip to content

Γυναίκες: η νέα μεγάλη αναδυόμενη αγορά

Στα ασφαλιστικά χαρτοφυλάκια, η πλειοψηφία των πελατών είναι συνήθως άντρες. Όμως η εποχή που τα οικονομικά του σπιτιού ήταν αμιγώς μια αντρική υπόθεση, μάλλον έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Το παρακάτω άρθρο εξηγεί γιατί η ασφαλιστική αγορά θα πρέπει σταδιακά να στρέψει την προσοχή της στις…γυναίκες!

Γράφει: Χρ. Μωράκη

Μοιάζει να ίσχυε από πάντα: Όσον αφορά τα οικονομικά, τις υποθέσεις του σπιτιού τις χειρίζεται πρωτίστως ο άντρας.

Αυτό μάλιστα συνέβαινε στις περισσότερες κοινωνίες, σε οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη.

Όμως όλα τα πράγματα κάποια στιγμή αλλάζουν. Στην εποχή μας δε, όχι μόνο αλλάζουν, αλλά ανατρέπονται ολοσχερώς και μάλιστα με καταιγιστικούς ρυθμούς.

Μια τέτοια ανατροπή είναι αυτή που αφορά τη θέση της γυναίκας στην οικογένεια, σε σχέση με τα χρήματα.

Όσον αφορά την πώληση ασφαλιστικών προγραμμάτων, έρευνα της Limra έδειξε ότι οι γυναίκες όχι μόνο παρίστανται στην διαδικασία σύναψης του συμβολαίου, αλλά έχουν και να προσφέρουν κάτι παραπάνω, γιατί σκέφτονται τελείως διαφορετικά από τους άντρες:

Γνωρίζουν για παράδειγμα περισσότερα για το τι ακριβώς τους προσφέρει η κοινωνική ασφάλιση,  τι έξοδα θα έχουν όταν πάρουν σύνταξη, τι είδους ιατρική κάλυψη θα χρειαστούν, για πόσα χρόνια θα τους φτάσει το εφάπαξ του συνταξιοδοτικού προγράμματος και πώς θα το εκμεταλλευτούν καλύτερα..

Οι άντρες από την άλλη, «σκοράρουν» υψηλότερα σε δύο σημεία: Στο να υπολογίσουν το ύψος της σύνταξης, καθώς και τις πιθανές αποδόσεις που θα έχουν οι επενδύσεις στο συνταξιοδοτικό τους πρόγραμμα!

[box]Η Limra έφτασε στο συμπέρασμα ότι οι γυναίκες επικεντρώνονται στα έξοδα ενώ οι άντρες, στα εισοδήματα![/box]

 Για αυτό όταν οι δυό τους συνεργάζονται και αποφασίζουν από κοινού,  αποφασίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

[box]Μάλιστα άλλη έρευνα, από την Allianz,  ανακάλυψε ότι οι γυναίκες που δεν συνεργάζονται ή δεν συμμετέχουν στην διαδικασία σύναψης του συμβολαίου σε ποσοστό 70% αλλάζουν Χρηματοιοικονομικό Σύμβουλο όταν ο άντρας τους φύγει από τη ζωή![/box]

Μάλιστα η ιδέα ότι ο άντρας είναι ο «κουβαλητής» του σπιτιού είναι μάλλον πλέον ξεπερασμένη, αφού σε πρόσφατο άρθρο του το έγκυρο Forbes γράφει ότι στις ΗΠΑ, 38% των γυναικών κερδίζουν περισσότερα απ’ ότι ο άντρας τους.

Σε άλλο άρθρο, η επίσης έγκυρη Wall Street Journal παραθέτει στοιχεία που δείχνουν ότι σημαντικό κομμάτι του επίγειου…πλούτου αρχίζει να κυκλοφορεί στα χέρια γυναικών.

Η εφημερίδα γράφει πώς σε πέντε χρόνια από σήμερα (2022) οι γυναίκες θα ελέγχουν περισσότερο από το 60% του πλούτου στις Ηνωμένες Πολιτείες (γύρω στα 22 τρις δολάρια) ενώ περί το 27% των εκατομμυριούχων σε όλο τον κόσμο είναι γυναίκες!

 

Ακόμη, 48% των ακινήτων που αξίζουν άνω των 5 εκ δολαρίων ελέγχονται από γυναίκες σε σύγκριση με το 35% που ελέγχεται από άντρες.

Σύμφωνα με τις σημερινές τάσεις, σε ποσοστό 90% όλες οι γυναίκες, κάποια στιγμή στη ζωή τους, θα είναι εκείνες οι μόνες υπεύθυνες για τα οικονομικά τα δικά τους ή και της οικογένειάς τους.

Οι Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι ξέρουν ότι είναι πολύ διαφορετικές από τους άντρες όσον αφορά στον οικονομικό προγραμματισμό και χρειάζεται διαφορετικός τρόπος για να κερδίσουν την εύνοιά τους.

Σίγουρα ενδιαφέρονται περισσότερο να προγραμματίσουν και για αυτό είναι πιο ανοιχτές να ακούσουν, να μάθουν, να ακολουθήσουν. Άλλωστε σε όλα τα εκπαιδευτικά οικονομικά σάιτ ή βιβλία, το κοινό είναι κυρίως γυναικείο.

 

Οι άντρες, πιο αναλυτικοί και πρακτικοί, προσανατολισμένοι στη «λύση» του προβλήματος, βασίζονται στα νούμερα για να φτάσουν σίγουρα και γρήγορα σε ένα ναι ή όχι. Αισθάνονται ότι οι οικονομικές αποφάσεις πρέπει να είναι ξεκάθαρες και να βασίζονται στη λογική.

Η αριθμητική και η λογική είναι το ένα, όμως οι τάσεις, η θεωρία, η μεγάλη εικόνα και το σημαντικότερο, η διαίσθηση, είναι το άλλο. Και σε αυτό την θέση στην “κορυφή του τραπεζιού” καταλαμβάνουν οι γυναίκες.

Σε κάθε περίπτωση, ένα είναι σίγουρο: ότι στο χαρτοφυλάκιο των ασφαλιστικών εταιρειών οι υπογραφές θα είναι όλο και περισσότερο γυναικείες. Είναι στο χέρι των Συμβούλων να επιλέξουν πώς θα προσεγγίσουν αυτό το μυστήριο, παράξενο είδος για να το κάνουν όχι μόνο πελάτη, αλλά και συνεργάτη. Προσαρμοστείτε υπεύθυνα!

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *