Καμπάνιες για την ασφαλιστική συνείδηση και τους μαύρους κωδικούς ετοιμάζει η ΕΑΔΕ

30 Ιανουαρίου 2018

Αυτό ανακοίνωσε κατά την διάρκεια του Ετήσιου Συνεδρίου του ΠΣΑΣ ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Παναγιώτης Λελεδάκης, ζητώντας μάλιστα από τους διαμεσολαβητές να στείλουν  ιδέες σεναρίων, με βάση τις εμπειρίες τους. Με τη βοήθεια διαφημιστικής εταιρείας, τα σενάρια θα μετατραπούν σε βίντεο που θα αναδεικνύουν, όπως τους αξίζει, το ρόλο και τη σημασία και της ασφάλισης  και του ασφαλιστικού συμβούλου. Τα καλύτερα σενάρια, θα βραβευτούν. Η ιδέα έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους παρευρισκόμενους - το θέμα της εξωστρέφειας είναι άλλωστε μια πονεμένη ιστορία για όσους γνωρίζουν εκ των έσω τον κλάδο, μιας και χρόνια τώρα τονίζεται η ανάγκη να γίνει μια εκστρατεία ενημέρωσης στο κοινό -  η οποία κατά περίεργο λόγο, δεν γίνεται ποτέ πράξη.

Γράφει: Νίκος Εμμανουήλ
n.emmanuel@underwriter.gr

Έχει ενδιαφέρον πάντως το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, όλες οι συσπειρώσεις της διαμεσολάβησης, εκπαιδευτικές ή συνδικαλιστικές, μαζί τους και το ΕΕΑ, έχουν ενεργοποιηθεί με εντυπωσιακό ρυθμό και αναλαμβάνουν συνέχεια πρωτοβουλίες - βλέπε πανελλαδική κινητοποίηση για τους μαύρους κωδικούς, ενεργοποίηση για το μητρώο, επαφές (και πορείες) για το ασφαλιστικό, βλέπε ακόμη τις ημερίδες - ολόκληρα σόου της Gama Ελλάς και του "ελληνικού" MDRT, που συναγωνίζονται επάξια αυτές του εξωτερικού. Βίντεο μάλιστα, για την προώθηση του ασφαλιστή και της ασφάλισης πρωτοκυκλοφόρησαν το 2013 οι ΕΑΔΕ & ΕΕΑ, με πρωταγωνιστή τον περίφημο Σωτηράκη (δείτε στο τέλος του κειμένου).

Στο ίδιο υψηλό επίπεδο και τα ετήσια συνέδρια - σεμινάρια θα έλεγε κανείς του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Συμβούλων, τα μέλη του οποίου έχουν τετραπλασιαστεί τελευταία, όπως τόνισε στην έναρξη της ομιλίας του την περασμένη Πέμπτη στη Γεννάδιο ο Παναγιώτης Λελεδάκης, ευχαριστώντας τους διαμεσολαβητές για την ανταπόκριση και την αύξηση της συσπείρωσης.

"Απίστευτη" χαρακτήρισε την ανταπόκριση των συναδέλφων και στην προσπάθεια συγκέντρωσης βοήθειας για τους πλημμυροπαθείς της Μάνδρας.  Ο κλάδος πολύ γρήγορα συγκέντρωσε και παρέδωσε ένα πολύ σοβαρό ποσό, ξηρά τροφή και νερό, ενώ σε δεύτερη φάση, τον Δεκέμβριο, δόθηκαν θερμαντικά σώματα για την αντιμετώπιση του κρύου.

Για το λόγο αυτό μάλιστα παρούσα στην εκδήλωση ήταν και η Δήμαρχος της Μάνδρας, κ. Ιωάννα Κριεκούκη, η οποία έδωσε τις ευχαριστίες της και τόνισε ότι η καταστροφή, εκτός από τους τόσους νεκρούς, είχε και πάρα πολλούς ψυχικά και σωματικά τραυματίες, από τη μεγάλη καταστροφή νοικοκυριών, υποδομών του Δήμου, αυτοκινήτων και επαγγελματικών χώρων - υπονοώντας φυσικά την σημασία που αποδείχθηκε ότι έχει η ασφάλιση κατοικίας και περιουσίας:

Είναι ευκαιρία για τον ασφαλιστικό κλάδο να καταλάβει το κενό που αφήνει η πολιτεία, η οποία έχει υποβαθμίσει την ασφάλεια των πολιτών, προς όφελος των καταναλωτών, είπε η Δήμαρχος, συμπληρώνοντας ότι  βασική προϋπόθεση είναι να μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν, εφόσον τα εισοδήματα έχουν πληγεί σε μεγάλο βαθμό.

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος του ΠΣΑΣ αναφέρθηκε στην ενεργοποίηση του Μητρώου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και εξήγησε τους λόγους για τους οποίους πρέπει όλοι οι διαμεσολαβητές να κάνουν εγγραφή στο ΓΕΜΗ εάν δεν το έχουν κάνει ήδη. Επιπλέον, ανακοίνωσε πως αναμένεται να ξεκινήσουν καμπάνιες στο καταναλωτικό κοινό κατά των «μαύρων κωδικών». Μέχρι τότε ενθάρρυνε τους διαμεσολαβητές να δείχνουν στους καταναλωτές τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να ελέγξουν και να διαπιστώσουν το ότι συνομιλούν με επαγγελματία σύμβουλο, ώστε σιγά σιγά να ξεκινήσει η ενημέρωση του κοινού, από το ίδιο το κοινό.

Στο θέμα της αντιμετώπισης των μαύρων κωδικών η IDD (Insurance Distribution Directive), θα βοηθήσει σημαντικά, υπενθύμισε, μιας και φέρνει ενιαίους κανόνες και κατ’ επέκταση ίδιες υποχρεώσεις για όλα τα δίκτυα. Γενικότερα η IDD αυξάνει τις προδιαγραφές του επαγγέλματος απέναντι στον καταναλωτή, για αυτό και είναι εξαιρετικά θετική για τον κλάδο, παρά την γραφειοκρατία με την οποία τον φορτώνει.

Αναφερόμενος στη Νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (General Data Protection Regulation), ο Πρόεδρος του ΠΣΑΣ υπενθύμισε στα μέλη του πως πλέον θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί με τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους,  είτε είναι σε έγγραφα είτε σε ηλεκτρονική μορφή, γιατί σε πιθανή διαρροή στοιχείων και εφόσον δεν έχει γίνει από πλευράς τους κοινοποίηση μέσα σε 72 ώρες, θα υπάρχουν δυνατότητες μηνύσεων από πλευράς πελατών, αλλά και χρηματικό πρόστιμο.

Όσον αφορά τις δράσεις του ΠΣΑΣ, μεταξύ άλλων, ζήτησε μέσω email προτάσεις για τον Κώδικα Δεοντολογίας των ασφαλιστικών συμβούλων, ο οποίος είναι στα σκαριά, προκειμένου να βοηθήσουν όσοι επιθυμούν, στη διαμόρφωση του τελικού κειμένου. Σημαντικές για τα μέλη είναι και οι οι τηλεδιασκέψεις που πραγματοποιούνται πλέον συστηματικά στον Σύνδεσμο. Χάρη σε αυτές ένας επαγγελματίας μπορεί να παρακολουθήσει από τον υπολογιστή του εύκολα και ανέξοδα ομιλίες σημαντικών εισηγητών από άλλα σημεία της Ελλάδας και κυρίως από το εξωτερικό - κάτι που υπό διαφορετικές συνθήκες θα ήταν δύσκολο αν όχι απαγορευτικό λόγω κόστους.

Εξ ίσου σημαντική χαρακτήρισε τη δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας E-Learning του ΠΣΑΣ, στην οποία θα ανεβαίνουν όλες οι τηλεδιασκέψεις και η οποία θα είναι στη διάθεση των μελών ανά πάσα ώρα και στιγμή. Αυτές τις μέρες βγαίνει στον αέρα και η νέα ιστοσελίδα του ΠΣΑΣ.

Τέλος, ο Παναγιώτης Λελεδάκης παρουσίασε τις ευκαιρίες της αγοράς -επαναλαμβάνοντας με τη σειρά του- πως οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να στρέφονται προς την ιδιωτική ασφάλιση, αφού το κράτος δείχνει να έχει χάσει την αξιοπιστία του. Κάλεσε τους διαμεσολαβητές να κάνουν την αρχή, «αλλάζοντας το κλίμα της απαισιοδοξίας και κάνοντας κάτι καλό για την οικονομία» αφού ο κλάδος τους είναι κομβικής σημασίας για την ανάπτυξή της.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

3 απαντήσεις στο Καμπάνιες για την ασφαλιστική συνείδηση και τους μαύρους κωδικούς ετοιμάζει η ΕΑΔΕ

  1. Ο/Η ΓΑΒΡΙΗΛΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

    Εκστρατεια αφυπνισης της ασφαλιστικης συνείδησης του καταναλωτικου κοινου και αλλα …….καλα!!!
    Αγαπητοι συναδελφοι, ακομη κι αν καναμε μια εκστρατεια αναλογη του Μ. Αλεξανδρου παλι ταπεινα αποτελεσματα θα ειχαμε. Αφου ολοι γνωριζουμε οτι εμεις οι ιδιοι οι ασφαλιστικοι συμβουλοι με τον τροπο που εντοπιζουμε,προσεγκιζουμε και πουλαμε σε εναν συνανθρωπο μας ενα ασφαλιστηριο συμβολαιο , εχουμε ηδη καταστησει το προιον μας αλλα και την ιδια μας την προσωπικοτητα , υποτακτικους των πραγματων.
    Η ολοκληρωση της απαξιωμενης υφης του επαγγελματος μας ολοκληρωνεται με την συμπεριφορα των ασφαλιστικων εταιρειων προς τον ασφαλιστικο συμβουλο, οπου ενω του ζητουν να θριαμβευει στην αγορα σαν λιονταρι στην σαβανα, ταυτοχρονα τον αντιμετωπιζουν σαν προβατο προς σφαγη στο αναμεταξυ τους κανονιστικο πλαισιο (βλ. συμβασεις , κανονισμους πωλησεων κα).
    Μαλλον η εκστρατεια θα πρεπει να στραφει πρωτα σε οσους αποτελουν την ασφαλιστικη «οικογενεια» και οταν αυτη αναβαθμιστει, να δειτε που και ο μεσος συνανθρωπος μας θα ανακαλυψει μια ευρύτερη ασφαλιστικη συνειδηση.
    Με εκτιμηση

    • Ο/Η ΙΩΑΝΝΑ λέει:

      Πόσο δίκαιο έχετε !! Πότε άραγε οι ασφαλιστικές εταιρείες θα αλλάξουν νοοτροπία , ως προς την αντιμετώπιση των ασφαλιστών. Μάλλον όταν οι παλαιοί προϊστάμενοι καταλάβουν ότι δεν περνούν οι νοοτροπίες του παρελθόντος.

  2. Ο/Η Ασφαλιστής "Βέγγος"-"ΣωτηρΆΚΗΣ"; λέει:

    Ο Σωτήρης του video πιστεύω ότι υποβαθμίζει το επάγγελμά μας, αντί να το βοηθάει! Ο ρόλος μας δεν είναι «να τρέχουμε επί τόπου». Ούτε να είμαστε «εισπράκτορες» ασφαλίστρων. Ο ρόλος μας είναι πρώτα από όλα να είμαστε εμείς οι ίδιοι ΓΝΩΣΤΕΣ, βλέπε σεμινάρια, μελέτες όρων ασφαλιστηρίων κλπ

    Ο ρόλος μας είναι ΠΡΙΝ γίνει το κακό να έχουμε πελάτες καλά ενημερωμένους και συνειδητά ασφαλισμένους (ανάλυση αναγκών, εξήγηση των λεγόμενων «γκρίζων» σημείων – δεν είναι καθόλου «γκρίζα», απλά οι περισσότεροι δεν εξηγούν εξαιρέσεις – περιόδους αναμονής – όρο προϋπαρχουσών καταστάσεων υγείας κλπ)

    Ο ρόλος μας είναι ΜΕΤΑ την ζημιά να ενημερώσουμε τον πελάτη μας και να φροντίσουμε για την διαδικασία αποζημίωσής του αν αυτή «σκαλώσει» κάπου, αλλά και να θυμίσουμε στον πελάτη μας τις υποχρεώσεις του προκειμένου να αποζημιωθεί. Γιατί η διαδικασία αποζημίωσης – το να στείλει τα απαραίτητα έγγραφα, ή να πάρει την επιταγή του – είναι όσον αφορά τα διαδικαστικά πρωτίστως υποχρέωση του πελάτη μας. Τώρα αν αυτός «δεν μπορεί» (γιατί βαριέται…) να στείλει ένα email ή φαξ με τα απαραίτητα έγγραφα, αυτό δεν σημαίνει πως είναι δική μας υποχρέωση να κάνουμε τον «Βέγγο» για να τον εξυπηρετήσουμε, να πάμε να πάρουμε δηλαδή εμείς (πχ Χαλάνδρι – Γλυφάδα) οι ίδιοι τα έγγραφα! Τα ασφαλιστικά είναι επιστήμη και πρέπει να αντιμετωπίζεται ανάλογα, κι όχι να υποβαθμίζουμε εμείς οι ίδιοι το επάγγελμα δίνοντας το δικαίωμα στους πελάτες μας να μας αντιμετωπίζουν σαν τον «ΣωτηρΆΚΗ», «το παιδί για όλες τις δουλειές»… Πόσο μάλλον όταν πρέπει να αξιοποιήσουμε τις ώρες εργασίας μας ουσιαστικά, και για το δικό του καλό (διαβάζοντας όρους και παρακολουθώντας σεμινάρια, κάνοντας αναλύσεις αναγκών και μελέτες ασφάλισης για νέους πελάτες, όπως ακριβώς κάναμε και για τον παλιό πελάτη μας που τώρα ήρθε η ώρα να αποζημιωθεί, προκειμένου οι πελάτες μας να είναι ΣΩΣΤΑ ασφαλισμένοι…)

    Ο ρόλος του «Βέγγου», είναι πωλησιακός, αλλά όχι ουσιαστικός, πόσο μάλλον όταν ξέρουμε όλοι πολύ καλά πως αυτό που θα αποζημιώσει τον πελάτη μας είναι στην ουσία το να έχει-έχουμε επιλέξει καλούς όρους για το ασφαλιστήριό του και να τον ενημερώσουμε για την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για να αποζημιωθεί, εντός του προβλεπομένου χρονικού διαστήματος. Για να μπορεί όμως κάποιος να είναι πραγματικός σύμβουλος-γνώστης των όρων των συμβολαίων της ασφαλιστικής αγοράς – ειδικά όταν αντιπροσωπεύει πολλές ασφαλιστικές ή και το σύνολο της αγοράς – και άρα να καθοδηγήσει τον πελάτη του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χρειάζονται αμέτρητες ώρες διαβάσματος και σεμιναρίων και όχι να κάνει τον «Βέγγο» σε κακομαθημένους πελάτες.
    Πρέπει η εικόνα του επαγγέλματός μας να αλλάξει επιτέλους στην κοινωνία και αυτό εξαρτάται από το πώς μαθαίνουμε εμείς οι ίδιοι του πελάτες μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Χρήσιμο και ενδιαφέρον το ετήσιο Συνέδριο του ΠΣΑΣ

Άλλη μια, πλούσια σε ενημέρωση αλλά και έμπνευση, εμπειρία, είχαν όσοι παρακολούθησαν την περασμένη Πέμπτη 25 Ιανουαρίου, το ετήσιο Συνέδριο...

Close