Πρώτη στο θάνατο νέων στην άσφαλτο η Ελλάδα

14 Ιουνίου 2017

Ημερίδα* για την προστασία των νέων στο δρόμο διοργανώθηκε πριν από δύο ημέρες από τον ΙΟΑΣ στο Μουσείο Αυτοκινήτου, στην Ιουλιανού, στα πλαίσια προγράμματος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την ασφάλεια των μεταφορών.

Γράφει: Χρ. Μωράκη

Οι στατιστικές που ακούστηκαν είναι θλιβερές  - έφηβοι και νέοι οδηγοί κινδυνεύουν περισσότερο στους δρόμους στην Ελλάδα. Η χώρα μας μάλιστα αντιμετωπίζει ιδιαίτερα μεγάλο πρόβλημα καθώς το 2015 κατέγραψε πανευρωπαϊκά, τον υψηλότερο αριθμό θανάτων νέων ανθρώπων στο δρόμο αναλογικά με τον πληθυσμό της. 

Σύμφωνα και με σχετική έκθεση που δημοσίευσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών (ETSC), η Eλλάδα διατηρεί την πρωτιά και στα τροχαία ενος οχήματος (single-vehicle collisions λέγονται) με κύρια αίτια την υπερβολική ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και το αλκοόλ, με θύματα κυρίως νέους οδηγούς και επιβάτες.

Άμεση πρέπει, με τα δεδομένα αυτά, να είναι η αντίδραση και η δράση Πολιτείας και φορέων ενώ το βάρος, όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, χρειάζεται να μετακινηθεί από την καταστολή στην πρόληψη και την ευαισθητοποίηση.

Ευτυχώς που ο ιδιωτικός τομέας και δη ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης έχει και στο παρελθόν και τώρα αναλάβει διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ΑΧΑ Ασφαλιστικής που εδώ και καιρό συνεργάζεται σταθερά με τον ΙΟΑΣ, ως μέλος της Συμμαχίας "Δρόμοι στο Μέλλον" (Συμμαχία από το 2009 κοινής δράσης ιδιωτικών και δημόσιων φορέων για την οδηγική ασφάλεια) ενώ τα τελευταία 6 χρόνια έχει ενημερώσει και εκπαιδεύσει περίπου 30.000 μαθητές (πρόγραμμα "Καν' το Σωστά").

Λένα Πλαϊτη, Διευθύντρια Επικοινωνίας ΑΧΑ Ασφαλιστική στην Ημερίδα YEARS (Young Europeans Acting for Road Safety)

Η Λένα Πλαϊτη, Διευθύντρια Επικοινωνίας της εταιρείας,  παρούσα στο Συνέδριο παρουσίασε συνοπτικά το έργο της ΑΧΑ που απευθύνεται σε όλους  (νέους, πελάτες, εργαζόμενους) και με όλα τα μέσα: εκπαίδευση στην ασφαλή οδήγηση σε γονείς και νεαρούς οδηγούς, επιμόρφωση μέσω κοινωνικής δικτύωσης  (σελίδα στο facebook αφιερωμένη στην πρόληψη, ψηφιακή καμπάνια ευαισθητοποίησης "ase tis vlakies"), mobile εφαρμογές που ελέγχουν και βοηθούν στην ασφαλή οδήγηση.

Εργαζόμενοι της ΑΧΑ εκπαιδεύονται στην οδική ασφάλεια

Την προηγούμενη εβδομάδα άλλωστε (6-9 Ιουνίου) υλοποιήθηκε, για έβδομη συνεχή χρονιά, η Εβδομάδα Εταιρικής Υπευθυνότητας της εταιρείας, η οποία μεταξύ άλλων περιελάμβανε και βιωματική εκπαίδευση στην οδική ασφάλεια: Ο εξοπλισμός προσομοιωτών του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς» τοποθετήθηκε στις εγκαταστάσεις της και οι εργαζόμενοι είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα μοναδικό πρόγραμμα οδηγικής εκπαίδευσης.

Ο Πάνος Μυλωνάς

Τις πληροφορίες που αφορούν στην οδηγική ασφάλεια των νέων στην Ελλάδα επιβεβαίωσε στην κεντρική εισήγησή της η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ., Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, η οποία παρουσίασε επίσης στοιχεία που αποδεικνύουν πόσο αποτελεσματικά είναι τα προγράμματα και οι δράσεις του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς», βάσει διεθνώς βέλτιστων πρακτικών και σε συνεργασία με κορυφαίους ευρωπαϊκούς οργανισμούς για την Οδική Ασφάλεια.

Η προσφορά και το απίστευτο έργο του ΙΟΑΣ έχει πάμπολες φορές προβληθεί και αναγνωριστεί από τον ασφαλιστικό κλάδο. Αξίζει ωστόσο εδώ να γίνει μια ιδιαίτερη αναφορά σε κάτι που ίσως οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν.

Στην ύπαρξη και την ιστορία του ίδιου του Πάνου Μυλωνά, του γιού της Προέδρου Βασιλικής Μυλωνά, ο οποίος ήταν η αφορμή για να ιδρυθεί το Ινστιτούτο - μοναδικό στο είδος του στη χώρα μας -  και του οποίου το όνομα συνοδεύει τον επίσημο τίτλο του. 

Ο Πάνος ήταν μόλις 22 χρονών όταν έχασε τελείως αναπάντεχα και άδικα τη ζωή του (όπως πάντα άλλωστε συμβαίνει), στις 22 Μαρτίου του 2004, σε τροχαίο, πηγαίνοντας από την Αθήνα στην Πάτρα όπου και σπούδαζε.

Η τραγική ειρωνεία είναι ότι ο Πάνος αγαπούσε ιδιαίτερα πολύ τη μηχανολογία και τα αυτοκίνητα - ήταν στο τέταρτο έτος στο τμήμα Αεροναυπηγών και στα 22 του ήταν ήδη καθιερωμένος δημοσιογράφος μιας και από παιδί αρθρογραφούσε σε διάφορα έντυπα για θέματα αυτοκινήτου.

Πολυπράγμων (ασχολούνταν συστηματικά με τον μοντελισμό και έπαιρνε μέρος σε αγώνες καρτ, εκπροσωπούσε μάλιστα συχνά το περιοδικό Auto Motor and Sport σε αποστολές στο εξωτερικό), κοινωνικός, και τόσα πολλά υποσχόμενος ο Πάνος είχε μια λαμπρή ζωή μπροστά του που όμως θυσιάστηκε στο βωμό της ασφάλτου.

Τα συγχαρητήρια δεν αρκούν στην γενναία μητέρα του (δείτε την στο βίντεο που ακολουθεί) που κατάφερε (πόσο άραγε δύσκολο να είναι κάτι τέτοιο;) να μετουσιώσει τον ανυπέρβλητο πόνο της σε προσφορά για το κοινωνικό σύνολο, μέσω της ίδρυσης και της ενεργής θέσης της στο Ινστιτούτο. 

Ας ελπίσουμε ότι η κυβέρνηση και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα πάρουν στα σοβαρά τα νέα αυτά στοιχεία και θα κάνουν κάτι για να μην ξαναβγεί ποτέ πρώτη η χώρα μας, σε τέτοιου είδους φρικτές στατιστικές αναφορές.

Το site του Πάνου που δημιουργήθηκε από φίλους του του Πανεπιστημίου Πατρών και το Πανεπιστήμιο Κύπρου: www3.cs.ucy.ac.cy/projects/panos/

Ακούστε εδώ την Βασιλική Δανέλλη-Mυλωνά:

*Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος YEARS  (Young Europeans Acting for Road Safety), το οποίο υλοποιεί το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και κορυφαίων  ευρωπαϊκών οργανισμών για την οδική ασφάλεια. 

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
"Η σημαία του Μεσίτη δεν είναι σημαία ευκαιρίας"

Την αναβάθμιση του ρόλου του μεσίτη σε σύμβουλο του πελάτη, που να μπορεί να αφουγκράζεται τις σημερινές του ανάγκες σε...

Close