Skip to content

Έρχονται δομικές αλλαγές στην λειτουργία και διάθεση των ασφαλιστικών υπηρεσιών

Η ανάγκη να επανασχεδιαστεί ριζικά ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν σήμερα οι ασφαλιστικές εταιρείες, κυριάρχησε στην συζήτηση για τις προκλήσεις και τις προοπτικές των ασφαλιστικών εταιρειών, την περασμένη εβδομάδα στο Ζάππειο. Αύξηση ορίων ηλικίας, μακροχρόνια ιατρική φροντίδα, αδιέξοδο στο συνταξιοδοτικό, είναι μερικά μόνο από τα ζητήματα τα οποία η ασφαλιστική αγορά διεθνώς δεν είναι έτοιμη να διαχειριστεί.  Στην Ελλάδα, το μεγάλο ζητούμενο είναι η σύμπραξη Δημοσίου – Ιδιωτικού τομέα και όλων των άλλων φορέων υγείας, αλλά και η δημιουργία προγραμμάτων που να ανταποκρίνονται στο “κοινό της κρίσης”, το οποίο θέλει να ασφαλιστεί αλλά δεν αντέχει το κόστος.

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός

«Τα υφιστάμενα πλαίσια λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών είναι δομημένα σε περιβάλλοντα προηγούμενων δεκαετιών. Πλέον, τα δεδομένα έχουν αλλάξει καθιστώντας επιτακτικές τις αλλαγές στα συστήματά τους» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωάννης Καντώρος, CEO της Interamerican, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.

«Το σημερινό κόστος περίθαλψης για τις περιπτώσεις ανθρώπων που θα ζήσουν από τα 65 έως τα 85 χρόνια περίπου, με 1 έως 3 χρόνια νοσήματα, είναι κάτι το οποίο κανένα σύστημα δεν είχε προβλέψει όταν σχεδιάστηκε πριν από 100 χρόνια», είπε, επισημαίνοντας πώς «προφανώς, τίθεται ένα σοβαρό θέμα χρηματοδότησης, δηλαδή ποιος θα πληρώσει. Αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στον χώρο των συντάξεων. Πριν από 50 χρόνια, η έννοια της ασφάλειας είχε να κάνει αποκλειστικά με καταστροφικά γεγονότα. Μια μεγάλη φυσική καταστροφή για παράδειγμα ή ένας θάνατος. Σήμερα η έννοια της ασφάλισης σχετίζεται και με τον κίνδυνο μακροβιότητας. Δεν είμαστε ως κοινωνία απόλυτα έτοιμοι να διαχειριστούμε ένα διαφορετικό δημογραφικό μοντέλο. Δεν είμαστε έτοιμοι να διαχειριστούμε την αύξηση των ορίων ηλικίας».

Παράγοντες της αγοράς αναγνωρίζουν πως το «πρόβλημα» των ασφαλειών δεν είναι μόνο Ελληνικό. Οι συζητήσεις που αποτυπώνουν την ανάγκη αλλαγών είναι διεθνείς, απλά στη χώρα μας τα πράγματα έχουν γίνει οξύτερα λόγω της οικονομικής κρίσης.

Δημογραφικό, κόστος και τεχνολογία αποτελούν τους τρεις νέους άξονες που κατευθύνουν τις κυβερνήσεις ανά τον κόσμο προκειμένου να αναθεωρήσουν την προσέγγιση τους στο ζήτημα των ασφαλίσεων, είπε ο κ. Καντώρος τονίζοντας πώς στην Ελλάδα, επιπρόσθετο μειονέκτημα είναι το δαπανηρό σύστημα που διαθέτουμε, η χαμηλή αποτελεσματικότητα και η έλλειψη χρημάτων, καθιστώντας έτσι τις πιέσεις για αλλαγές ακόμα μεγαλύτερες». Στο πλαίσιο αυτό, στο εγγύς μέλλον, έρχονται δομικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας και διάθεσης των ασφαλιστικών υπηρεσιών, επιβεβαίωσε και ο κ. Ερρίκος Μοάτσος, CEO της AXA.

Η σύμπραξη δημοσίου – ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) είναι μόνο ένας από τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν τα άνω ζητήματα. Δυστυχώς στην Ελλάδα, η συζήτηση γγια την συμπλήρωση της δημόσιας ασφάλισης από την ιδιωτική πρωτοβουλία διαρκεί αρκετά χρόνια, δίχως ουσιαστικά αποτελέσματα και για τις δύο πλευρές, οι οποίες παρά τον κοινό στόχο, συνεχίζουν να λειτουργούν σε παράλληλους άξονες. 

[box]Ενδιαφέρον υπάρχει, λεφτά όχι

Κατά κοινή παραδοχή, τα Στελέχη του κλάδου επισήμαναν, το «αδιέξοδο» που βρίσκεται σήμερα η αγορά:  Στην έρευνα που διοργάνωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), αποτυπώνεται η αυξημένη ζήτηση για ασφαλιστικά προγράμματα στα χρόνια της κρίσης, δίχως ωστόσο αυτό να μεταφράζεται και στον αριθμό των νέων συμβολαίων.

«Δεν καταφέραμε πολλά πράγματα στην κρίση, παρόλο που όλοι όσοι ζούμε στο χώρο αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μας έχουν μεγαλύτερη ζήτηση. Όμως, η αυστηρή πραγματικότητα των αριθμών δείχνει πως είμαστε στα ίδια επίπεδα από πλευράς τζίρου ασφαλίστρων και από πλευράς ασφαλισμένων» σύμφωνα με τον κ. Ιωάννη Καντώρο. «Το μεγάλο ερώτημα είναι: Τι πρέπει να κάνουμε ώστε να ξεφύγουμε από αυτό το ταβάνι που βρίσκεται η αγορά; Δεν μπορεί να στηριχθεί σε ένα μόνο γεγονός η αλλαγή στις ισορροπίες. Δεν αφορά μόνο την ασφαλιστική αγορά. Σαφώς είναι ζήτημα που αφορά τις ασφαλιστικές εταιρείες αλλά θα πρέπει να δούμε και μια σειρά από άλλους παράγοντες, όπως τα Νοσοκομεία, τον ρόλο των Γιατρών, των Φαρμακευτικών και τις προθέσεις του Κράτους. Όλοι αυτοί οι συνδετικοί κρίκοι πρέπει να συμφωνήσουν σε μια νέα αναδιανομή. Εάν συμφωνήσουμε σε μια νέα προσπάθεια αναδόμησης της οικονομίας, θα είναι οξύμωρο η ιδιωτική ασφάλιση να κατέχει το 3% της πίτας. Πολύς κόσμος έχει άγνοια για τις αλλαγές που γίνονται στο χώρο μας και νομίζω ότι πρέπει να δοθεί μάχη για να διεκδικήσουμε μεγαλύτερο ποσοστό στην πίτα, σε χώρους τόσο κρίσιμους όπως η Υγεία και η Σύνταξη».[/box]

«Στη χώρα μας υπάρχει μια διαρκής διαμάχη ανάμεσα στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Αποτέλεσμα αυτού είναι να έχουμε ελλιπή ιδιωτικό τομέα και κακό δημόσιο. Είμαστε σε μια κρίσιμη εποχή όπου η χώρα χρειάζεται αυξημένη αποταμίευση προκειμένου να ανταποκριθεί στα προβλήματα και τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας. Απαιτούνται συνεργατικές λύσεις πλέον» τόνισε από πλευράς του και ο Δρ. Χρ. Σαρδελής, Πρόεδρος της Εθνικής Ασφαλιστικής, αναφερόμενος στο μοντέλο χρηματοδότησης μέσω ΣΔΙΤ για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της νέας εποχής.

Οι νέες τεχνολογίες ανεβάζουν τα κόστη αλλά μειώνουν τους χρόνους περίθαλψης

Επικαλούμενος παραδείγματα και προκλήσεις που επιφέρει η εξέλιξη των τεχνολογιών σε θέματα ασφάλισης, ο κ. Σαρδελής δήλωσε πως «οι νέες ανακαλύψεις ανεβάζουν μεν το κόστος αλλά μειώνουν σημαντικά τον χρόνο αποθεραπείας. Οι ζημιές και οι παρενέργειες για τον ασθενή είναι πάρα πολύ μικρές πλέον. Πολύ γρήγορα επανέρχεται στην εργασία του και είναι και πάλι παραγωγικός. Έτσι, δημιουργείται ένα παραγωγικό αγαθό το οποίο ξεφεύγει από τα στενά όρια του λογικού κόστους, δημιουργώντας καλύτερη σχέση απόδοσης – τιμής. Συνεπώς, ο ιδιωτικός και δημόσιος τομέας θα έπρεπε να έχουν κοινό πεδίο δράσης, αυτό της προσφοράς του αγαθού της Υγείας».

Ταυτόχρονα, η εξέλιξη της τεχνολογίας έρχεται να αλλάξει καθοριστικά τον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών και των καταναλωτών. Οι αλλαγές καταφέρουν και «κλονίζουν» τον επιχειρηματικό κόσμο, ενώ όπως εξηγεί ο Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, διευθυντής πωλήσεων μεγάλων επιχειρήσεων Microsoft Ελλάδος, Κύπρου Μάλτας. «Ένας καταναλωτής καταφέρνει σήμερα να επικοινωνεί με μια εταιρεία πολύ πιο εύκολα, μέσω ενός κινητού τηλεφώνου, μέσω μιας ηλεκτρονικής συσκευής, δίχως να έχει απαραίτητα φυσική επαφή. Το πιο σημαντικό κομμάτι στο μέτωπο των νέων τεχνολογιών είναι το πως μπορούμε να κάνουμε την εξυπηρέτηση του πελάτη καλύτερη, προσφέροντας όχι μόνο υπηρεσίες αλλά ολοκληρωμένη εμπειρία. Cyber Insurance, διαχείριση data και νέες εφαρμογές είναι μεταξύ άλλων οι επόμενοι σημαντικοί και νέοι πυλώνες διαχείρισης που αναμένονται στο χώρο των ασφαλειών στο εγγύς μέλλον».

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *