Skip to content

ΑΧΑ 2017: Πρωτοπορεί σιωπηλά – Αναπτύσσεται μεθοδικά

Δέκα χρόνια παρουσίας κλείνει φέτος η ΑΧΑ, κατά τη διάρκεια των οποίων κατάφερε να εδραιώσει τη θέση της στην ελληνική αγορά, όχι χάρη στο όνομά της (τα τελευταία 8 χρόνια ο Όμιλος ΑΧΑ ανακηρύσσεται πρώτη ασφαλιστική επωνυμία παγκοσμίως) αλλά κυρίως λόγω της στρατηγικής προσέγγισης και μεταχείρισης που σταθερά επέδειξε όλα αυτά τα χρόνια προς κάθε Έλληνα ασφαλισμένο ή υποψήφιο ασφαλισμένο.

Δεν είναι τυχαίο που η αποζημίωση θεωρείται το δυνατό της “χαρτί”, ο τρόπος που αντιμετωπίζει τον πελάτη και τη ζημιά  τη στιγμή που μετράει περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο για μια ασφαλιστική εταιρεία, «τη στιγμή της αλήθειας», όπως χαρακτηριστικά είπε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Ερρίκος Μοάτσος, κατά τη διάρκεια του ετήσιου Συνεδρίου την περασμένη εβδομάδα στο Καβούρι. Η ΑΧΑ έχει κατακτήσει τη φήμη ότι πληρώνει πριν καν της ζητηθεί, ότι πληρώνει δίκαια και το κυριότερο, ότι πληρώνει απευθείας, εμπλέκοντας όσο το δυνατόν λιγότερο τον ασφαλισμένο και στην Υγεία (συνήθως ο ασφαλισμένος δεν γνωρίζει καν το ύψος του λογαριασμού), αλλά και στις ζημιές.

Πλεονέκτημα που όπως όλα δείχνουν, ήρθε ο καιρός να το φωνάξει και «προς τα έξω» με στοχευμένες ενέργειες, πρωτοποριακές, που υποσχέθηκε ότι θα αποκαλύψει το αμέσως επόμενο διάστημα.

Είναι γεγονός ότι η συγκεκριμένη εταιρεία σε πολλές περιπτώσεις, πρωτοπορεί μάλλον σιωπηλά  – ήταν η πρώτη για παράδειγμα, στην Ελλάδα, που λάνσαρε την φιλοσοφία του «οδηγώ λίγο – πληρώνω λίγο» προσφέροντας ασφάλιση με το χιλιόμετρο – πρόσφατα το πρόγραμμα επεκτάθηκε έως τα 7500 χλμ το χρόνο. Ακόμη, στον ίδιο κλάδο, στο αυτοκίνητο, εδώ και έξι μήνες περίπου εφαρμόζει την εξ αποστάσεως  πραγματογνωμοσύνη, δηλαδή την άμεση, ακόμη και την ίδια μέρα, εκτίμηση της ζημιάς εξ αποστάσεως, χωρίς ραντεβού, αλλά με  σύνδεση μεταξύ συνεργείου και ασφαλισμένου.

Πέρυσι, ειδικά για τους πελάτης της υλοποιήθηκε και λανσαρίστηκε πρώτο στο είδος του, το AXA Driving Academy: δίνει την ευκαιρία σε νέους οδηγούς 18-25 ετών να εκπαιδευτούν στην ασφαλή οδήγηση και να αναπτύξουν σωστή σχέση με το αυτοκίνητο. Στην ασφάλιση κατοικίας μετά τους σεισμούς της Κεφαλονιάς καθιέρωσε την παροχή προκαταβολής για την κάλυψη των πρώτων εξόδων ενώ σε όσους το επιθυμούν προσφέρεται να επιδιορθώσει η ίδια την όποια ζημιά, με δικό της συνεργείο και επίβλεψη, καθώς και παροχή διετούς εγγύησης.  

Στον κλάδο υγείας, σημαντική υποστήριξη λαμβάνει από την εφαρμογή του “telehealth”, υπηρεσία που λάνσαρε για πρώτη φορά (έλαβε βραβείο καινοτομίας το 2012) και συνεχίζει μέχρι σήμερα.

Η καταγραφή του ιστορικού μέσω τηλεφωνικής συνέντευξης, από εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας, παρέχει σωστότερη πληροφόρηση – σωστότερες λύσεις όπως και την ευκαιρία, όταν έρθει η ώρα, να σχεδιάζονται ή να επανασχεδιάζονται καταλληλότερες καλύψεις. Την περασμένη χρονιά η ΑΧΑ αποδέχτηκε πολύ δύσκολες ιατρικά υποθέσεις, που σε άλλη περίπτωση δεν θα είχε δεχτεί να ασφαλίσει. Σημαντική βοήθεια στις αποφάσεις αυτές, στάθηκε η ποιοτική, εξελιγμένη πληροφορία που της δίνει το Τelehealth και για αυτό σκοπός της είναι να το  εκμεταλλευτεί έτι περαιτέρω, ακόμη και να μειώσει όσο γίνεται τις εξετάσεις μέχρι την ηλικία των εξήντα ετών.

Είναι αλήθεια ότι το underwriting στην υγεία αλλάζει γενικώς, γιατί αλλάζει δραματικά και η ιατρική επιστήμη και η τεχνολογία που την υποστηρίζει –  στην ουσία δημιουργείται ένας νέος «χάρτης επικινδυνότητας» όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε στο Συνέδριο.

Πάντως πριν από το αυτοκίνητο, πριν από την κατοικία και τις επιχειρήσεις, η υγεία είναι η νούμερο ένα στρατηγική προτεραιότητα και τώρα και στο άμεσο μέλλον.

Το Mediσυν 2, μόλις ενάμιση ετών, εξακολουθεί να αποτελεί δύναμη για την ΑΧΑ, +21% ήταν η περυσινή αύξηση παραγωγής ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2017 «τρέχει» με + 30%. Στόχος φέτος είναι η «απογείωση»,  σε έναν κλάδο που η ΑΧΑ θεωρεί «παγκόσμιο trend» αλλά και ως τη νούμερο ένα ασφαλιστική ανάγκη της χώρας. Ο Έλληνας αποκτά ασφαλιστική συνείδηση, δηλώνουν εκπρόσωποι της εταιρείας και όποιος αυτό δεν το παραδέχεται και δεν το εκμεταλλεύεται, αργά η γρήγορα θα βγει εκτός παιχνιδιού.

Στο πλαίσιο αυτό στα άμεσα σχέδια είναι η ανάπτυξη της ασφάλισης σοβαρών ασθενειών και η επανεξέταση της γκάμας των προϊόντων,  ανάλογα με τις πωλήσεις και την εφαρμογή τους. Στην υγεία  ο πήχυς είναι ψηλά και οι προσδοκίες πολύ μεγάλες.

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο όμως, σχεδιάστηκαν νέα μοντέρνα προγράμματα σε όλους τους κλάδους – πλέον διατίθεται πλήρη γκάμα προϊόντων με δεύτερο, πιο εξειδικευμένο και εξελιγμένο προϊόν αυτή τη στιγμή το Home 4 All. H ασφάλιση κατοικίας είναι κλάδος όπου  η εταιρεία θέλει να “παίξει” δυνατά θεωρώντας ότι και προοπτικές υπάρχουν (85% των ελληνικών σπιτιών είναι ανασφάλιστα, υπενθύμισαν πολλάκις στο Δίκτυο οι ομιλητές του Συνεδρίου) αλλά και το ίδιο το προϊόν έχει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και τιμολογιακά και ως προς τις παροχές (βλ. παραπάνω), προσφέροντας μια άριστη σχέση παροχών – τιμής.

Στον κλάδο αυτοκινήτου, πρόσφατα έγιναν  κάποιες κινήσεις με σκοπό να γίνει το τιμολόγιο πιο ανταγωνιστικό. Στο ετήσιο ασφάλιστρο και ειδικά στην δεύτερη ανανέωση κρύβεται το πλεονέκτημα της εταιρείας  που όμως, όπως ειπώθηκε, έχει άλλες προτεραιότητες (παρότι κατατάσσει το ασφαλιστήριο αυτοκινήτου ως ένα value for money σφαλιστήριο, που προσφέρει δηλαδή,  άριστη σχέση κάλυψης – τιμής).

Την προσοχή αποσπά όλο και περισσότερο και ο πολλά υποσχόμενος κλάδος της αστικής ευθύνης – η εταιρεία εδώ εκσυγχρονίζει όρους και περιορίζει εξαιρέσεις ενώ στο πλάνο κάλυψης ενδέχεται σύντομα να προστεθούν οι λογιστές, οι δικηγόροι και τα μέλη των ΔΣ (D&O).

Στις συντάξεις η ΑΧΑ κρατά στάση αναμονής περιμένοντας ένα ευνοϊκότερο θεσμικό πλαίσιο που να επιτρέπει την ανάπτυξη και λειτουργία των τριών πυλώνων. Παρέχονται ωστόσο αποταμιευτικά προγράμματα – το τελευταίο τρίμηνο του 2016 έγινε επανεκκίνηση πωλήσεων για τα Unit Linked ενώ ήδη μελετούνται πιθανές νέες κινήσεις για την επόμενη χρονιά.

Ειδικά τροποποιημένα προγράμματα, σε όλους τους κλάδους, προσφέρονται και από την Alpha Bank όμως πέρα από τα προϊόντα και τις πωλήσεις τους, ξεκάθαρη προτεραιότητα για τη φετινή χρονιά είναι η ανάπτυξη του αποκλειστικου δικτύου.

“Το αποκλειστικό δίκτυο είναι ένα αεροπλάνο  – μόνο με αυτό μπορεί μια εταιρεία να απογειωθεί”, ειπώθηκε χαρακτηριστικά στο Συνέδριο. Στόχος είναι του χρόνου η ΑΧΑ να μετρά 80 νέους Συνεργάτες στο δυναμικό της.

Για το σκοπό αυτό έχουν δοθεί κίνητρα προς κάθε κατεύθυνση: κίνητρα στον Μάνατζερ για να στρατολογεί περισσότερο, κίνητρα στον ήδη Συνεργάτη για να στηρίξει την προσπάθεια, κίνητρα στον ίδιο το νεοεισερχόμενο όπως χρηματοδότηση έως και για δυόμισι χρόνια (!) από τη στιγμή που θα μπει στην εταιρεία, ευέλικτο κανονισμό πωλήσεων και στόχους για την αρχή της καριέρας του, μειωμένους στόχους ακόμη και για το ταξίδι πωλήσεων!

“Στην ΑΧΑ όλοι συμμετέχουμε και πρέπει να συμμετέχουμε στην διαδικασία της στρατολόγησης” είπε χαρακτηριστικά ο Ερνέστο Ντι Τζώρτζιο, αναπληρωτής Διευθυντής Δικτύου. “Όλοι οι Μάνατζερ, οι Σύμβουλοι, οι Γραμματείς, οι Εκπαιδευτές, οι Διευθυντές, αν θέλουμε να κάνουμε κάτι μεγαλύτερο”…

Η συγκεκριμένη φαίνεται ότι σε πολλά επίπεδα είναι μια εταιρεία συμμετοχική. Στο πρόσφατο Συνέδριο για παράδειγμα, εκπρόσωποι του Δικτύου συμμετείχαν σχεδόν όσο και οι επικεφαλής – είχαν την ευκαιρία να υποβάλουν ερωτήσεις σε όλη την ομάδα Διοίκησης συμπεριλαμβανομένου του CEO, ενώ δύο εκ των κορυφαίων είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν εκτεταμένα για τον εαυτό τους και την καριέρα τους.

Και οι καινοτομίες συνεχίζονται. Στα νέα πρόσωπα που μπαίνουν στην εταιρεία υπάρχει μια ολόκληρη διαδικασία «υποδοχής», το λεγόμενο “On Boarding”: Ο διοικητικός υπάλληλος περνά μια μέρα στα γραφεία πωλήσεων ενώ ο νέος Σύμβουλος, αντίστοιχα, περνά μια μέρα στα γραφεία της Διοίκησης. Στόχος φυσικά να γνωρίσει ο ένας καλύτερα τις συνθήκες εργασίας και την καθημερινότητα του άλλου, πριν κληθεί να συνεργαστεί μαζί του!

Η υποστήριξη προς όλο το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας είναι πολυεπίπεδη και πολυποίκιλη. Μεταξύ άλλων, οι Μάνατζερ έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν διετές πρόγραμμα ενίσχυσης ικανοτήτων, με πιστοποίηση. Επικεφαλής όλων των Ομάδων ενδεχομένως έχουν ήδη ξεκινήσει να παρακολουθούν σειρά από workshop με θέμα την ηγεσία, τα χαρακτηριστικά και τις αξίες της. Παράλληλα, δίκτυο και εργαζόμενοι έχουν πρόσβαση σε προγράμματα e-learning – το φετινό πρόγραμμα έχει τίτλο Do you speak digital?”, δηλαδή, «Ομιλείς ψηφιακά;» και θέμα τι άλλο, παρά την ψηφιακή κατάρτιση, την νούμερο ένα εργασιακή ανάγκη των ημερών μας.

Δεν είναι τυχαίο ότι η ΑΧΑ, στην μεγαλύτερη -διεθνή- έρευνα εργασιακής αξιολόγησης που διεξάγεται στην Ελλάδα, το «Best Workplaces Greece» ανακηρύχθηκε πέρυσι, ως η εταιρεία με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον.

Το 2016 έφερε και μια άλλη σημαντική διάκριση, την ανώτατη στην εγχώρια αγορά της διαφήμισης και επικοινωνίας, το περίφημο βραβείο Ermis για την πρωτοποριακή καμπάνια ενημέρωσης και πρόληψης «ase tis vlakeies” (δείτε την καμπάνια εδώ: https://asetisvlakeies.gr/)

Είναι ευρεία και μόνιμη η παρουσία της ΑΧΑ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πληροφορίες για μια καλύτερη και πιο ασφαλή καθημερινότητα.

Εκπαίδευση, υποστήριξη, και κυρίως, ξεκάθαρη στρατηγική. “Στην ΑΧΑ ξέρουμε από σήμερα τι θα συμβεί αύριο. Σε δέκα χρόνια παρουσίας είμαστε η πιο στοχευμένη εταιρεία” είπε στο Συνέδριο ο κ. Ντι Τζόρτζιο, αποκαλύπτοντας ίσως, ένα βασικό συστατικό της επιτυχίας της.

Η αλήθεια είναι ότι στα δέκα χρόνια παρουσίας της η ΑΧΑ μεγάλωσε και αναπτύχθηκε μεθοδικά, συντονισμένα, σταδιακά. Αποδεικνύοντας αυτό που ο ομιλητής – έκπληξη του Συνεδρίου, Νίκος Κακλαμανάκης, είπε κάποια στιγμή στο καθηλωμένο κοινό του: Ότι το μυστικό κάθε φορά, είναι να βάζεις τον πήχυ στο σωστό σημείο και να αναζητάς, όχι τη νίκη υπεράνω όλων,  αλλά την ιδανική απόδοση με βάση τις συνθήκες. Έτσι στο τέλος, κατακτάς τις μεγάλες νίκες.

1 Comment


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *