Skip to content

ΒΟΙΩΤΙΑ: Τάση ασφαλιστικής “αφύπνισης” του αγροτικού πληθυσμού

Πηγή ζωής για την Βοιωτία είναι τα αγροτικά εισοδήματα, οι νέοι αγρότες μάλιστα δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για ασφαλιστικά προγράμματα, όπως και το ευρύτερο κοινό δείχνει ενδιαφέρον για τα προγράμματα υγείας, παρά την ύφεση και την φοροκαταιγίδα που αναμένουν όλοι με τη νέα χρονιά.

της Βάσως Βεγίρη

Χαρακτηριστικό παράδειγμα υστέρησης στο “μέτωπο” της δημιουργίας νέας ασφαλιστικής αγοράς για τον αγροτικό πληθυσμό της χώρας, που από 1ης Ιανουαρίου του 2017 θα βρεθεί αντιμέτωπος με πρωτόγνωρες – ανάλογες επί της ουσίας με εκείνες προς τον ΟΑΕΕ – ασφαλιστικές υποχρεώσεις και φορολογικές επιβαρύνσεις, αποτελεί η Βοιωτία, όπου γενικότερα η δύσκολη οικονομική συγκυρία, όπως και στο σύνολο της ελληνικής περιφέρειας, οδηγεί τον τοπικό πληθυσμό σε σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος για προγράμματα Υγείας, αλλά και σε πρακτική αδυναμία σύναψης πολλών συμβολαίων.

mainΣύμφωνα με την ασφαλιστική διαμεσολαβήτρια στο γραφείο της Αγροτικής Ασφαλιστικής στη Λιβαδειά, κα.Νικολέτα Παπαϊωάννου, οι νεότεροι ηλικιακά αγρότες, σε αντίθεση με τους μεγαλύτερης ηλικίας, παρουσιάζουν κινητικότητα όσον αφορά την ένταξή τους στη λογική της ιδιωτικής ασφάλισης. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο κ.Βαγγέλης Καλαμπόκας, ένας εκ των δυο ιδιοκτητών του ασφαλιστικού πρακτορείου “Αφοί Καλαμπάκα ΟΕ”, επισημαίνει ότι πολύ λίγες εταιρείες διαθέτουν ασφαλιστικά προγράμματα ειδικά για αγρότες και μια τέτοια κατεύθυνση θα ήταν ωφέλιμη για τον ασφαλιστικό κλάδο, πέρα φυσικά από τα οφέλη για τους ίδιους τους αγρότες.

Στη Βοιωτία επί του παρόντος τα αγροτικά εισοδήματα αποτελούν τον κύριο τομέα εισοδημάτων, συχνά όπως μας επισημάνθηκε από “μεγαλοαγρότες”, ενώ η αποβιομηχάνιση και αποεπένδυση στα χρόνια της κρίσης έχει χτυπήσει και τη Βοιωτία, με αποτέλεσμα το σημαντικό περιορισμό της μεταποίησης. Η συνολική παραγωγή της τοπικής αγοράς, όπως επισημαίνει από την πλευρά του ο Διευθυντής των Γραφείων Πωλήσεων Εθνικής ΑΕΕΓΑ σε Χαλκίδα, Λαμία, Θήβα και Λειβαδιά, κ.Κωνσταντίνος Πράπας, είναι σχετικά μικρή, λόγω του περιορισμένου τοπικού πληθυσμού, αλλά και της οικονομικής ύφεσης, ιδιαίτερα στον τομέα της βιομηχανίας-μεταποίησης.

pegasus_large_t_242261_54277856_type12648Στο μεταξύ, τη μεγαλύτερη κινητικότητα και στη Βοιωτία, τόσο στη Θήβα, όσο και στη Λιβαδειά, παρουσιάζει όπως και στο σύνολο της επικράτειας, ο κλάδος Υγείας, με τον κόσμο ωστόσο να αδυνατεί τις περισσότερες φορές λόγω οικονομικής στενότητος να προβεί σε υπογραφή συμβολαίων. Σύμφωνα με τον κ.Καλαμπάκα, όσοι αγοράζουν προγράμματα Υγείας, αυτά κατά κανόνα είναι εξάμηνα ή ετήσια, ενώ άλλοι συνομιλητές μας κάνουν λόγο για ενδιαφέρον του κόσμου για “μικρά προγράμματα”, κυρίως εξωνοσοκομειακά, ημερήσιας νοσηλείας. Κατά την κα.Παπαϊωάννου, πάντως, ο κλάδος υγείας κινείται ανοδικά και ο κόσμος – αν μη τι άλλο λόγω της ανεργίας και της κακής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει τα κρατικά ασφαλιστικά ταμεία – αρχίζει και αποκτά σταδιακά ασφαλιστική συνείδηση.

1-_mg_6159Η ευρεία παρουσία των ΕΠΥ και των “μαύρων κωδικών”, μαζί με τον τραπεζικό αθέμιτο ανταγωνισμό, όπως σημειώνει από την πλευρά του ο ασφαλιστικός πράκτορας, κ.Νικόλαος Γκιόγκας, αποτελούν τα σημαντικότερα προβλήματα για τους επαγγελματίες του κλάδου και η αγορά της περιοχής κινείται φέτος με πτωτικούς ρυθμούς της τάξης του 20%, νέοι άνθρωποι δεν μπαίνουν στον χώρο να εργαστούν και έχει ξεκινήσει συρρίκνωση του αριθμού των ασφαλιστικών πρακτορείων. Ο ίδιος θεωρεί αναγκαία και την εκτόνωση του “πολέμου’ των ασφαλίστρων.” Και οι Τράπεζες επί της ουσίας σαν μαύροι κωδικοί λειτουργούν” μας επεσήμανε χαρακτηριστικά και ο κ.Καλαμπάκας, που επίσης εκτιμά ότι η τοπική ασφαλιστική αγορά κινείται συνολικά πτωτικά όσον αφορά τζίρους και αποδόσεις και ζητά καλύτερους ελέγχους από την Τράπεζα της Ελλάδος σε όλες τις εν λόγω κατευθύνσεις, ενώ η κα.Παπαϊωάννου προτείνει για την ανάκαμψη της ασφαλιστικής αγοράς την περισσότερες και μεγαλύτερες διαφημιστικές καμπάνιες από τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς όπως επισημαίνει η ίδια η αύξηση της διαδικτυακής ασφάλισης οφείλεται καθαρά στη σχετική διαφήμιση.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *