Skip to content

Επετειακό: ΑΧΑ Ασφαλιστική – 11 χρόνια επιτυχημένη πορεία

Έντεκα χρονών γίνεται η ΑΧΑ Ασφαλιστική σήμερα – στις 23 Μαρτίου 2007, η Alpha Ασφαλιστική (που είχε προκύψει από την συνένωση Εμπορικής & Ελληνοβρετανικής)  πέρασε στον Όμιλο της ΑΧΑ, μιας πανίσχυρης ασφαλιστικής επωνυμίας, που εδώ και χρόνια ανακηρύσσεται 1η στη αντίστοιχη διεθνή κατάταξη και 3η στον παγκόσμιο χρηματοοικονομικό κλάδο!

Έτσι γεννήθηκε η ΑΧΑ Ελλάδος που απο τότε αναπτύχθηκε σταθερά, έθεσε γερές βάσεις, πρωτοπόρησε σε πολλά σημεία και  έγινε μια από τις πιο κερδοφόρες ασφαλιστικές εταιρείες στην ελληνική αγορά.

Σήμερα που είναι τα γενέθλιά της, αξίζει να γίνει μια αναφορά στις καινοτομίες τις οποίες εισήγαγε πρώτη στην ελληνική αγορά αλλά και σε κάποια σημεία τα οποία την κάνουν πράγματι να ξεχωρίζει και που μπορεί πολλοί να μην έχουν καν αντιληφθεί –  η διακριτικότητα και το σεμνό προφίλ φαίνεται ότι είναι μέρος της κουλτούρας της.

Όπως για παράδειγμα το Telehealth, ή αλλιώς το tele-underwriting στην υγεία, υπηρεσία για την οποία έλαβε βραβείο καινοτομίας το 2012. To ιατρικό ιστορικό του πελάτη καταγράφεται μέσω τηλεφωνικής συνέντευξης από εξειδικευμένο προσωπικό, με αποτέλεσμα η εταιρεία να μπορεί να μειώνει όσο γίνεται τις εξετάσεις, να αποδέχεται ευκολότερα «δύσκολες» περιπτώσεις,  αλλά και να σχεδιάζει και να επανασχεδιάζει καταλληλότερες καλύψεις με βάση τα ποιοτικά δεδομένα που συλλέγει.

Τον Σεπτέμβριο του 2015, εισήγαγε πρώτη το «Οδηγώ Λίγο – Πληρώνω Λίγο», δηλαδή την μείωση του ασφαλίστρου σε οδηγούς που κάνουν  λιγότερα χιλιόμετρα. Λίγους μήνες πριν, είχε αρχίσει για πρώτη φορά να «τρέχει» στα αυτοκίνητα η εφαρμογή AXA Drive, που αξιολογεί τον τρόπο οδήγησης και δίνει εξατομικευμένες συμβουλές ασφαλείας στο τέλος της διαδρομής.

Εδώ και ενάμισι χρόνο, προσφέρει την εξ αποστάσεως πραγματογνωμοσύνη αρχικά σε αυτοκίνητο, και σύντομα σε κατοικία και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ο ασφαλισμένος λαμβάνει την ίδια μέρα εκτίμηση της ζημιάς, αφού μεταβεί χωρίς ραντεβού σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο και συνδεθεί με τον πραγματογνώμονα μέσω Ίντερνετ.

Μετά τους σεισμούς της Κεφαλονιάς, εισήγαγε την διαδικασία Άμεσης Εξυπηρέτησης Ζημιών δηλαδή την αυτόματη προκαταβολή για την κάλυψη των πρώτων εξόδων,  την ανάληψη της διαδικασίας επισκευής για όσους το επιθυμούν, με παροχή διετούς εγγύησης, ή την πλήρη αποζημίωση εντός 48ωρου. Μόττο της εταιρείας είναι άλλωστε το, “Αν δεν πετύχεις την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, τότε δεν έχεις πετύχει”

 Πρόσφατα έθεσε σε λειτουργία την υπηρεσία διαχείρισης ρίσκου, δηλαδή την αξιολόγηση και αναπροσαρμογή των κινδύνων που σκέφτεται να προστατεύσει ή όχι μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση, είτε μέσω επαφής με εκπρόσωπο της εταιρείας, είτε αυτόματα μέσω της ειδικής εφαρμογής Risk Analysis Tool που παρέχεται στην ιστοσελίδα της.

Σύντομα, θα προσφέρει την δυνατότητα στον ασφαλισμένο να παρακολουθεί την εξέλιξη της διαδικασίας αποζημίωσης  μέσω Ίντερνετ, αλλά και την δυνατότητα να παρακολουθεί από απόσταση την κατάσταση του σπιτιού του! Στο τέλος του 2019, θα ολοκληρωθεί μια μεγάλη επένδυση, το ολοκληρωμένο “ψηφιακό γραφείο” του διαμεσολαβητή, τεράστιο και απαιτητικό έργο που αναμένεται να προσφέρει νέα προστιθέμενη αξία στον ίδιο και στους πελάτες του.

 Όμως η πιο καινοτόμα, ριζοσπαστική θα έλεγε κανείς πρωτοβουλία της ΑΧΑ, είναι αυτή που ανακοινώθηκε μόλις τον περασμένο μήνα: Η ανώνυμη, δημόσια αξιολόγηση των πελατών, η οποία ανεβαίνει αυτόματα στο site της εταιρείας μετά από κάθε περιστατικό αποζημίωσης, από απομακρυσμένο σέρβερ, στον οποίο η  ΑΧΑ δεν έχει καμία πρόσβαση και τον οποίο αδυνατεί να ελέγξει καθ’ οποιονδήποτε τρόπο. (Δείτε: Η ΑΧΑ αλλάζει για πάντα την ασφαλιστική αγορά)

The workplace

“Το αποκλειστικό δίκτυο είναι ένα αεροπλάνο  – μόνο με αυτό μπορεί μια εταιρεία να απογειωθεί”, αυτή είναι η άποψη της εταιρείας η οποία αποδεικνύεται στην πράξη από τη σειρά κινήτρων που έχει θεσπίσει προκειμένου να προσελκύει και να διατηρεί ανθρώπινο δυναμικό. Κίνητρα στον Μάνατζερ για να στρατολογεί περισσότερο, κίνητρα στον ήδη Συνεργάτη για να στηρίξει την προσπάθεια, κίνητρα στον ίδιο το νεοεισερχόμενο όπως χρηματοδότηση έως και για δυόμισι χρόνια (!) από τη στιγμή που θα μπει στην εταιρεία, ευέλικτο κανονισμό πωλήσεων και στόχους για την αρχή της καριέρας του, μειωμένους στόχους ακόμη και για το ταξίδι πωλήσεων!

Και δεν είναι μόνο αυτό. Στα νέα πρόσωπα που μπαίνουν στην εταιρεία υπάρχει μια ολόκληρη διαδικασία «υποδοχής», το λεγόμενο “On Boarding”: Ο διοικητικός υπάλληλος περνά μια μέρα στα γραφεία πωλήσεων ενώ ο νέος Σύμβουλος, αντίστοιχα, περνά μια μέρα στα γραφεία της Διοίκησης. Στόχος φυσικά να γνωρίσει ο ένας καλύτερα τις συνθήκες εργασίας και την καθημερινότητα του άλλου, πριν κληθεί να συνεργαστεί μαζί του!

Η υποστήριξη προς όλο το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας είναι πολυεπίπεδη και πολυποίκιλη. Μεταξύ άλλων, οι Μάνατζερ έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν διετές πρόγραμμα ενίσχυσης ικανοτήτων, με πιστοποίηση. Παράλληλα, δίκτυο και εργαζόμενοι έχουν πρόσβαση σε προγράμματα e-learning. Δεν είναι τυχαίο ότι η ΑΧΑ Ελλάδος στην μεγαλύτερη – έρευνα εργασιακής αξιολόγησης που διεξάγεται στην Ελλάδα, το «Best Workplaces Greece» ανακηρύχθηκε πέρυσι, ως η εταιρεία με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον.

Είναι άλλωστε παγκόσμια στρατηγική επιλογή του Ομίλου η ισορροπημένη ζωή μεταξύ εργασίας και οικογένειας και υποστηρίζεται στην πράξη από πάρα πολλές πρωτοβουλίες – τι να πρωτοαναφέρει κανείς, τις έξτρα παροχές σε νέους γονείς όπως σχεδόν 5 μήνες απουσίας για τις μητέρες και μειωμένα ωράρια για ένα έως δυόμισι χρόνια μετά,  μειωμένα ωράρια και ένα μήνα άδεια για τον πατέρα, την δυνατότητα εργασίας από το σπίτι μια μέρα την εβδομάδα την οποία ακολουθεί περί το  75% των ανθρώπων της εδώ στην Ελλάδα, την ανακαίνιση των γραφείων για την ενίσχυση του agile working – ήδη πραγματικότητα μόλις πριν λίγους μήνες στο υποκατάστημά της στη Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη).

Η έννοια της πρόληψης είναι στρατηγική προτεραιότητα σε όλο τον Όμιλο.  Η ΑΧΑ θεωρεί ότι οι άνθρωποί της θα πρέπει να αποτελούν πρεσβευτές μηνυμάτων καλής υγείας και να διαχέουν στους οικείους τους, στους πελάτες και στην κοινωνία, μηνύματα πρόληψης για την προστασία της. Στο πλαίσιο αυτό η ΑΧΑ Ασφαλιστική συνεργάστηκε με το Όμιλο Υγεία για την ενημέρωση του προσωπικού της σε κρίσιμα θέματα.  Παράλληλα, η εκστρατεία ενημέρωσης προς το ευρύ κοινό με στόχο την υγεία και το well being με τίτλο #AseTisVlakeies και δώσε στη ζωή την αξία που πρέπει” συγκέντρωσε σημαντικές διακρίσεις και βραβεία ΕΚΕ και επικοινωνίας, (Ermis Αwards, Responsible Business Awards κ.α.) προσπερνώντας πολλές άλλες μεγάλες εταιρείες. Λίγο πριν το τέλος της χρονιάς, η εταιρεία βραβεύτηκε και το τμήμα HR στην κατηγορία Health & Well Being. Τον περασμένο Μάιο, με αφορμή τη Γιορτή της Μητέρας, σκέφτηκε να κάνει δώρο σε 10 τυχερές μανούλες μαθήματα healthy cooking με τον γνωστό σεφ Γιάννη Λουκάκο.

The Group

Προγράμματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης των νέων, στήριξης της επιχειρηματικότητας, προώθησης της ασφαλιστικής καριέρας, αλλά και εκστρατείες ενημέρωσης του κοινού είναι αναπόσπαστο μέρος της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Κάτι που σίγουρα αξίζει ιδιαίτερη μνεία είναι το Ταμείο Ερευνών του Ομίλου, το ΑΧΑ Research Fund, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα εδώ στην Ελλάδα το περασμένο καλοκαίρι. Σε ειδική εκδήλωση στη γαλλική πρεσβεία, παρουσία της ελληνικής και της κεντρικής Διοίκησης, ανακοινώθηκε κάτι πολύ σημαντικό.

Η ίδρυση της πρώτης ελληνικής ακαδημαϊκής έδρας στην Επιγενετική – Επιγονιδιωματική, στο Ίδρυμα Τεχνολογίας & Έρευνας της Κρήτης, η οποία κατέστη δυνατή από την επιχορήγηση 1.200.000€ που προσέφερε το Ταμείο Ερευνών της ΑΧΑ.

Το AXA Research Fund στηρίζει οικονομικά μεμονωμένους επιστήμονες, επιστημονικές ομάδες ή ερευνητικά ιδρύματα, τα οποία διεξάγουν έρευνες για την υγεία, το περιβάλλον, τις νέες τεχνολογίες, αλλά και για τις οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις. (Δείτε: Επειδή αντικείμενο των Ασφαλιστικών, δεν είναι μόνο η ασφάλιση)

Την τελευταία δεκαετία έχει δεσμεύσει συνολικά περί τα 200 εκ ευρώ και έχει χρηματοδοτήσει 531 διαφορετικά ερευνητικά προγράμματα, σε 34 διαφορετικές χώρες. Οι επιστήμονες που έχει κατά καιρούς υποστηρίξει έχουν φτάσει να διακριθούν ακόμη και με το βραβείο Νόμπελ ενώ στην Ελλάδα, εκτός της έδρας στην Επιγενετική, έχει ήδη προσφέρει 400.000 ευρώ σε τρεις επιστήμονες που διεξάγουν έρευνες στην σεισμολογία, στην κλιματική αλλαγή και την νευρολογική ιατρική.

«Στην ΑΧΑ επιλέγουμε να δουλεύουμε ταπεινά γιατί πιστεύουμε ότι ηχηρή πρέπει να είναι η φωνή των ασφαλισμένων μας. Όσο υπερήφανοι και εάν αισθανόμαστε με τον επαγγελματισμό και την άρτια τεχνογνωσία μας στον τρόπο με τον οποίο στηρίζουμε τον πελάτη μας όταν μας έχει ανάγκη, επιλέγουμε τη δύναμή μας να την θεωρούμε συμβατική μας υποχρέωση. Και παρότι αισθανόμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που κατά μέσο όρο 9 στους 10 πελάτες επιβραβεύει και αναγνωρίζει την αξία μας, εμείς εστιάζουμε στο πώς μπορούμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του συνόλου. Γιατί γνωρίζουμε ότι η τελευταία φωνή που δεν εντάσσεται στη συντριπτική πλειοψηφία έχει πολλά να μας διδάξει». Ερρίκος Μοάτσος, Διευθύνων Σύμβουλος.

 Χρόνια Πολλά ΑΧΑ Ελλάδος! Να τα εκατοστήσεις!

Χρ. Μωράκη

2 Comments

  1. Avatar

    Υποκλίνομαι στα επιτεύγματα τόσο των ανθρώπων της ΑΧΑ Ασφαλιστικής όσο και εκείνων που δημιούργησαν το 1985 το brand name AXA & των Μετόχων της, αλλά και όσων έχουν διοικήσει τις κεντρικές της υπηρεσίες μέχρι σήμερα.
    Όποιος έχει χρόνο, διάθεση και περιέργεια ας ψάξει λίγο προσεκτικά το site https://www.axa.com/ και θα καταλάβει πολλά αλλά και θα ενημερωθεί καλύτερα για το πώς η ΑΧΑ κατάφερε σε λίγες 10ετίες να γίνει ένας από τους πιο σημαντικούς παίκτες της παγκόσμιας ασφαλιστικής βιομηχανίας.
    Γιάννης Περιστέρης


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *