Skip to content

“Η συνδικαλιστική ηγεσία της διαμεσολάβησης δεν διαμαρτύρεται όσο θα έπρεπε – Πρέπει να κινηθεί και νομικά”

“Η μεγαλύτερη στρέβλωση που συμβαίνει σε όλες τις βαθμίδες διαμεσολάβησης είναι αυτό που γίνεται από την πλευρά των τραπεζών. Γιατί ο ΠΣΑΣ και ο ΣΕΜΑ δεν προχωρούν σε αγωγές και μηνύσεις και να διεκδικήσουν ενδίκως το δίκιο τους από τις ηγεσίες των τραπεζών, οι οποίες παρανομούν πλήρως και με την ανοχή του πολιτικού συστήματος;».

της Βάσως Βεγίρη

v.vegiri@underwriter.gr

Να υιοθετήσουν πιο δυναμική στάση έναντι του αθέμιτου ανταγωνισμού, που υφίστανται οι επαγγελματίες του ασφαλιστικού κλάδου από τις Τράπεζες, καλεί τους συνδικαλιστικούς φορείς της διαμεσολάβησης ο μεσίτης ασφαλίσεων, κ.Ιωάνννης Ρουσόδημος (έδρα Ψαχνά Εύβοιας), ζητώντας τους να προχωρήσουν ακόμη και σε ένδικα μέσα.

 

«Πρέπει να αντιληφθούν ότι ο ρόλος τους είναι ιδιαίτερος όσον αφορά την ελληνική κοινωνία, έτσι όπως αυτή τώρα δυστυχώς δοκιμάζεται. Και αυτό που πρέπει να αντιληφθούν άμεσα είναι ότι πρέπει στο επάγγελμά μας να εφαρμοστούν όλα τα ευρωπαϊκά δεδομένα και ό,τι προβλέπεται από την Ε.Ε. Και πρώτοι πρέπει να το αντιληφθούν οι ίδιοι οι διαμεσολαβητές, όπως π.χ. να υπερασπίσουν το επάγγελμα με κάθε τρόπο νόμιμα, γιατί αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη στρέβλωση που συμβαίνει σε όλες τις βαθμίδες διαμεσολάβησης είναι αυτό που γίνεται από την πλευρά των τραπεζών κάθε μέρα, ότι καταστρατηγούν προεδρικά διατάγματα, κοινοτικές οδηγίες και την ελληνική νομοθεσία», σημειώνει ο κ.Ρουσόδημος.

Κατά τον ίδιο, η συνδικαλιστική ηγεσία της διαμεσολάβησης δεν διαμαρτύρεται όσο θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί και πρέπει  να κινηθεί ακόμη και ενδίκως, διότι «οι τράπεζες καταστρατηγούν συνεχώς όλους τους νόμους, που προβλέπονται για τη διαμεσολάβηση στη χώρα και παράλληλα  τρομοκρατούν τους πελάτες ότι η εταιρέια που είσαι π.χ. θα κλείσει, ενώ οι ίδιες οι τράπεζες όλες στηρίζονται στα χρήματα που λαμβάνουν από τον ESM και απί την ΕΚΤ, διαφορετικά δεν θα υπήρχαν σήμερα, διότι είναι σε χειρότερη κατάσταση από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Και τα στελέχη τους δεν καλύπτονται από τα κατάλληλα ασφαλιστήρια αστικής ευθύνης για λάθη και για παραλείψεις, από τα οποία καλυπτόμαστε εμείς, έχουν συγεκριμένο πακέτο ανάληψης κινδύνων αλλά δε λένε τίποτε στον πελάτη και δυστυχώς όλα αυτά τα φαινόμενα τα παρακολουθεί τόσο ο ΠΣΑΣ, όσο και ο ΣΕΜΑ από απόσταση. Και δεν αντιλαμβάνομαι εγώ τουλάχιστον, γιατί δεν προχωρούν σε αγωγές και μηνύσεις και να διεκδικήσουν ενδίκως το δίκιο τους από τις ηγεσίες των τραπεζών, οι οποίες παρανομούν πλήρως και με την ανοχή του πολιτικού συστήματος».

Παρά το ότι η εταιρεία του εδρεύει στην Ευβοια, που δεν είναι μακριά από την Αθήνα, τα προβλήματα της καθημερινότητας σύμφωνα με τον κ.Ρουσόδημο είναι τα ίδια με κάθε ελληνική εταιρεία της Περιφέρειας, λόγω της απόστασης από τα κέντρα αποφάσεων των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται. Από την άλλη πλευρά, όμως, όπως σημειώνει, δεν αντιμετωπίζει και ιδιαίτερα προβλήματα λειτουργικά.

Γενικότερα οι σχέσεις των ασφαλιστικών εταιρειών με τους μεσίτες, σύμφωνα με τον συνομιλητή μας, εξακολουθούν να είναι σχέσεις που περνούν από διακυμάνσεις:

«Ο μεσίτης είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση για τις ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα, παρόλο που στο εξωτερικό η μεσιτεία-το broking βρίσκεται πολύ ψηλά στη συνείδηση και των εταιρειών και των στελεχών τους, αλλά και κατ’επέκταση στον πληθυσμό, στην Ελλάδα δυτυχώς οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούμε να πούμε ότι δεν έχουν ωριμάσει στην ιδέα του μεσίτη, καθώς επιμένουν στα μοντέλα του unit, του συνδεδεμένου ασφαλιστικού συμβούλου και φυσικά του πράκτορα, ο οποίος στην ουσία είναι αντιπροσωπός τους. Δεν τους πολυαρέσει η ιδέα του μεσίτη.

“Η δύναμη είναι στον Μεσίτη”

“Φυσικά, κακά τα ψέματα, όπως απέδειξε και το ευρωπαϊκό μοντέλο, η δύναμη είναι στον μεσίτη. Θέλω να πιστεύω ότι πάει προς τα εκεί η κατάσταση, γιατί αν λάβω υπ’όψιν τα δεδομένα του εξωτερικού τουλάχιστον σε ό,τι αφορά ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Σουηδία,  Νορβηγία, όλη η Βόρεια Ευρώπη κινείται προς τα εκεί εδώ και χρόνια. Στην Ελλάδα φυσικά τα βήματα όπως πάντα είναι πολύ πιο αργά, αλλα πιστεύω ότι προς τα εκεί θα κινηθούμε και εμείς’.

Όσον αφορά το ελληνικό ασφαλιστικό κοινό, ο ίδιος εκτιμά πως  δεν είναι ενημερωμένο για τις διαφορές μεσίτη-πράκτορα και δεν ενδιαφέρεται και ιδιαίτερα να ενημερωθεί, οπότε  στην πράξη είναι δουλειά του μεσίτη να εξηγεί με σαφήνεια τις διαφορές, ώστε να έχει ο πελάτης όσο το δυνατόν καλύτερη εικόνα για τη δική του ασφάλιση.

«Στην Ελλάδα η ασφαλιστική συνείδηση, όπως πιθανόν γνωρίζετε καλύτερα από εμένα, θέλει καιρό να αναπτυχθεί γιατί δυστυχώς οι μέχρι τώρα Κυβερνήσεις – και η σημερινή – έχουν προσανατολισμό στο κρατικό μοντέλο. Στα χρόνια της κρισης πάντως ο κόσμος, σε ότι αφορά τους δικούς μας πελάτες,   έχουν καταλάβει τα οφέλη από την επιλογή μιας μεσιτικής εταιρείας: Η εξυπηρέτησή τους είναι καλύτερη, η έρευνα αγοράς που γίνεται είναι πιο ουσιαστική και πιο δομική και έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε μια σειρά από εταιρείες, οι οποίες θέλω να πιστευω ότι είναι οι καλύτερες της αγοράς, ταυτόχρονα με ένα ανταγωνιστικό ασφάλιστρο».

Ο ίδιος ασχολείται κυρίως με τους κλάδους αυτοκινήτου και πυρός – στον οποίο όπως σημειώνει παρουσιάζονται και τα μεγαλύτερα προβλήματα από πλευράς των Τραπεζών -καθώς και με συμβόλαια Ζωής και Υγείας και με επενδυτικά προγράμματα.

Για τον μεν κλάδο αυτοκινήτου ο κ.Ρουσόδημος επισημαίνει ότι σαφώς και οι άμεσες πωλήσεις μέσω ίντερνετ δημιουργούν ζητήματα, γιαυτό και ο ίδιος επιδιώκει συνεργασίες «με τις κατάλληλες εταιρείες και τις καλύτερες της αγοράς, οι οποίες το τελευταίο διάστημα έχουν διαμορφώσει ένα οικονομικό ασφάλιστρο, με αποτέλεσμα να βοηθάει και αυτό σε εμάς, ώστε να μπορούμε να ανταγωνιστούμε το ασφαλιστήριο μέσω ίντερνετ. «Κακά τα ψέμματα, ο κλάδος αυτοκινήτου αυτή τη στιγμή περνάει από μία περίοδο που την χαρακτηρίζουν οι διακυμάνσεις και υπάρχουν και εταιρείες που έχουν προβλήματα», προσθέτει.

Το 2017 σύμφωνα με τον συνομιλητή μας θα είναι μια χρονιά με δυσκολίες, αλλά προσωπικά  ο ίδιος δηλώνει αισιόδοξος για την πορεία της εταιρείας του: «Τον κλάδο Υγείας βλέπω να αναπτύσσεται με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς και από εκεί και πέρα θα προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε την πρωτοκαθεδρία, που έχουμε στην περιοχή μας στον κλάδο αυτοκινήτου».

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *