Skip to content

Θλιβερές πρωτιές στην Οδική Ασφάλεια καταγράφει η Ελλάδα

Αυτό αποτυπώνεται σε έρευνα της Εγνατίας Οδού Α.Ε., στην οποία επισημαίνονται διάφορες αρνητικές πρωτιές της Ελλάδας: στα θύματα από τροχαία, στην κακή κατάσταση του οδικού δικτύου, στην παλαιότητα των οχημάτων.

Η έρευνα αφορά μελέτη εθνικών και επαρχιακών δικτύων και όχι μεγάλους αυτοκινητόδρομους, και δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην Καθημερινή. Υπολογίζεται ότι για να επισκευαστεί το οδικό δίκτυο θα χρειαστεί περί το μισό δις ευρώ για το οποίο η Πολιτεία “ήδη συζητά” με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ρεκόρ στους θανάτους στην Ε.Ε.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να καταγράφει ρεκόρ στα τροχαία, εμφανίζοντας τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων στην Ε.Ε., με 12,2 θανάτους ανά 100.000 κατοίκους.

Μάλιστα, το πρώτο εξάμηνο του 2016, σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας, 378 άτομα έχασαν τη ζωή τους, 441 τραυματίστηκαν σοβαρά και 6.191 ελαφρά, σε όλη τη χώρα. Στην Αττική, μόνον τον Ιανουάριο του 2017, έχασαν τη ζωή τους 17 άτομα.

  • 30 παιδιά από 0 έως 14 χρόνων – 80% επιβάτες σε οχήματα γονέων τους και 7% οδηγοί ποδηλάτου ή μοτοποδηλάτου.
  • 39 έφηβοι από 15 έως 17 ετών – 46% επιβάτες & 51% οδηγοί
  • 186 νεαροί 18 έως 24 ετών – 26% επιβάτες 72% οδηγοί.

Δηλαδή 1 στους 5 νεκρούς στους ελληνικούς δρόμους είναι παιδί ή νέος έως 24 ετών εκ των οποίων οι 9 στους 10 είναι αγόρια.

Πρώτοι και σε παλαιά οχήματα

Στη δυσμενή αυτή εικόνα έρχεται να προστεθεί και η αρνητική ταξινόμηση της χώρας μας, όσον αφορά την παλαιότητα των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Συγκεκριμένα, η Ελλάδα λαμβάνει την πρώτη θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης ως προς την παλαιότητα των φορτηγών με τα οποία γίνονται οι εμπορευματικές μεταφορές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, που αφορούν στο 2015, το 59% του συνόλου των μεταφορών στη χώρα μας γίνεται με οχήματα παλαιότητας άνω των 10 ετών την ώρα που στην ΕΕ, το ίδιο ποσοστό των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με καινούργιο στόλο, δηλαδή με οχήματα παλαιότητας κάτω των πέντε ετών.

Το 26% των μεταφορών πραγματοποιείται με οχήματα από έξι έως εννέα ετών ενώ το 10% έχει παλαιότερα ηλικιακά στόλο οχημάτων, από 10 ετών και πάνω.

Οδόστρωμα: 1 πρόβλημα ανά 2 χλμ

Η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου σε χιλιάδες σημεία, σε συνδυασμό με την παλαιότητα των οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους φτιάχνουν ένα εκρηκτικό μείγμα για την ασφάλεια χιλιάδων οδηγών ανά την επικράτεια.

Αττική και Μακεδονία, αποτελούν τις «πρωταθλήτριες» με αρνητικό ρεκόρ περιοχές, έχοντας τα σημαντικότερα και αριθμητικά περισσότερα προβλήματα, τα οποία χρήζουν άμεσων παρεμβάσεων προκειμένουν να βελτιωθεί η ασφάλεια των οδηγών.

Στην Αττική απαιτούνται μικρές και μεγάλες παρεμβάσεις σε 700 περίπου(!) σημεία στις εθνικές και επαρχιακές οδούς, εκ των οποίων περισσότερα από τα μισά, γύρω στα 400, βρίσκονται στην Ανατολική Αττική!

Στη Μακεδονία, στο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής καταγράφηκαν 400 επικίνδυνα σημεία και στην Αιτωλοακαρνανία 219.

Ακολουθούν Δυτική, Νότια και Νησιωτική Αττική όπου επικίνδυνα σημεία στους επαρχιακούς δρόμους εμφανίζονται κατά μέσο όρο ανά περίπου 1,5 χλμ.

Μεσσηνία, Έβρος, Καρδίτσα, Αργολίδα, Δράμα και Αιτωλοακαρνανία εμφανίζουν αντίστοιχα μεγάλο αριθμό επικίνδυνων σημείων.

Νησιά

Τα Δωδεκάνησα φαίνεται να έχουν μακράν τους ασφαλέστερους δρόμους σε σύγκριση για παράδειγμα με τις Κυκλάδες, όπου σε Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Νάξο, Μήλο και Σίφνο, καταγράφεται, ανά μέσο όρο, ένα επικίνδυνο σημείο ανά περίπου 2 χλμ. (135 επικίνδυνα σημεία σε 280 χλμ οδικού δικτύου). Τα νησιά του Ιονίου και του Βορείου Αιγαίου, έχουν επίσης πρόβλημα σε πολλά σημεία.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *