Skip to content

Καμπάνια ασφαλιστικής συνείδησης στα σχολεία ετοιμάζει η ΕΑΕΕ

Για την “μετατόπιση του ελληνικού κοινού” σε σχέση με την ιδιωτική ασφάλιση, για τις νέες πρωτοβουλίες εξωστρέφειας που προγραμματίζει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, αλλά και για τους παράγοντες που σύντομα θα ανατρέψουν την ασφάλιση όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα, μίλησε χθες το βράδυ η Γενική Διευθύντρια Μαργαρίτα Αντωνάκη, κατά την διάρκεια του ετήσιου δείπνου & βραβεύσεων της Interasco, που έλαβε χώρα στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Ρεπορτάζ: Χριστίνα Μωράκη

Η Μαργαρίτα Αντωνάκη πήρε το λόγο επισημαίνοντας τα καλά νέα που φέρνουν για την ελληνική οικονομία οι εκθέσεις των τραπεζών και οι εκτιμήσεις των αναλυτών. Και μπορεί η ασφαλιστική αγορά το 2017 να παρέμεινε σταθερή παραγωγικά ωστόσο κάτι άλλαξε προς το συμφέρον της, και αυτό είναι η νοοτροπία του κόσμου, σημείωσε.

Η Μαργαρίτα Αντωνάκη, ανάμεσα στον Πρόεδρος της ΕΑΕΕ Δημήτρη Μαζαράκη, στην Διευθύντρια της ΔΕΙΑ Ιωάννα Σεληνιωτάκη και τον Υποδιοικητή της ΤτΕ, Θεόδωρο Μητράκο.

Οι έρευνες γνώμης που πραγματοποιεί η ΕΑΕΕ τελευταία, συγκλίνουν στο ότι ο κόσμος «βλέπει» πλέον ως υπαρκτή διέξοδο την ιδιωτική ασφάλιση. Αυτό είναι μια “σαφής μετατόπιση σε σχέση με το παρελθόν”, υπογράμμισε –  ο Έλληνας πολίτης θέλει ξεκάθαρα πλέον να ασφαλιστεί, αλλά για να το κάνει, χρειάζεται επίσης χρήματα και εμπιστοσύνη. Το πρώτο θα έρθει μαζί με την ανάκαμψη της οικονομίας και το δεύτερο είναι στο χέρι της αγοράς, η οποία θα πρέπει πλέον να έχει καταλάβει καλά ότι είναι προς το συμφέρον της να είναι καλά εποπτευόμενη, αξιόπιστη και φερέγγυα, κατέληξε.

Το θέμα της χρονιάς είναι φέτος η IDD (το 2016 & 2017 ήταν το Solvency II, το οποίο έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα, θωράκισε δηλαδή σε σημαντικό βαθμό την αγορά). Τώρα το IDD είναι προ των πυλών και οι κανόνες του πρόκειται να επηρεάσουν όλους τους Διαμεσολαβητές. Το στίγμα της νέας Οδηγίας, είπε η κ. Αντωνάκη, είναι τα ίδια μέτρα και σταθμά για όλα τα κανάλια διανομής.

Ότι δηλαδή, απ’ όποιο κανάλι και αν πάρει κανείς το ασφαλιστήριο συμβόλαιό του, θα πρέπει να πάρει ακριβώς την ίδια πληροφόρηση και να ισχύουν και ακριβώς οι ίδιες  συνθήκες και απαιτήσεις – και για τον ίδιο και για αυτόν που τον συμβουλεύει. Πλέον δεν τίθεται θέμα πριμοδότησης του ενός δικτύου σε βάρος κάποιου άλλου, τόνισε η Μαργαρίτα Αντωνάκη.

Σημαντικός είναι και ο κανονισμός για την χρήση των Προσωπικών Δεδομένων από τρίτα πρόσωπα, κανονισμός που θα ισχύει από τον Μάιο και που επηρεάζει όχι μόνο τις εταιρείες αλλά και την διαμεσολάβηση, μιας και οι διαμεσολαβητές έρχονται σε επαφή με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα κατά την διαδικασία προσέγγισης των πελατών τους.

Όμως ούτε το Solvency, ούτε η IDD, ούτε η Οδηγία για τα προσωπικά δεδομένα πρόκειται να «αναστατώσουν» τόσο την αγορά, όσο δύο άλλοι παράγοντες: η καινοτομία και η τεχνολογία.

Η τεχνολογία θα αλλάξει ραγδαία και ριζικά τον τρόπου που δουλεύουμε, τον τρόπο που πουλάμε και τον τρόπο που αναπτύσσονται οι κίνδυνοι, υπογράμμισε.

Για το σκοπό αυτό η Ένωση έχει προγραμματίσει μια σειρά από ενημερωτικές ημερίδες, για τον τρόπο δηλαδή που η τεχνολογία θα παρέμβει αλλάζοντας τα δεδομένα σε κάθε κλάδο (η πρώτη ημερίδα για τον κλάδο αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε ήδη στις 5/2/18, διαβάστε: “Πολύ λίγοι στο μέλλον θα έχουν το δικό τους ΙΧ”).

Εκτός από τις ημερίδες και τις έρευνες γνώμης, που δίνουν πολύτιμα στοιχεία στην αγορά για το πώς σκέφτεται ο μέσος Έλληνας, ήδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυκλοφορεί η ψηφιακή καμπάνια της Ένωσης που αναδεικνύει με χιουμοριστικό τρόπο την αξία της ασφάλισης (δείτε εδώ την καμπάνια)

Όμως οι πρωτοβουλίες δεν σταματούν εδώ. Πρόκειται σύντομα να ξεκινήσει η εφαρμογή ενός προγράμματος με θέμα τον οικονομικό αλφαβητισμό και την ασφαλιστική συνείδηση στα σχολεία. Είναι η αρχή μιας προσπάθειας πολύ σημαντικής, τόνισε η Μαργαρίτα Αντωνάκη και δείχνει, όπως και όλες οι άλλες κινήσεις που έχουν υλοποιηθεί το τελευταίο διάστημα, ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά αλλάζει και γίνεται πιο επικοινωνιακή.

Η τελευταία Γενική Συνέλευση της ΕΑΕΕ υιοθέτησε τέλος, και έναν κώδικα δεοντολογίας για την λειτουργία των εταιρειών, για τις σχέσεις μεταξύ εταιρειών και δικτύων καθώς και κώδικα δεοντολογίας για τις εταιρείες οδικής βοήθειας.

«Προσπαθούμε να υλοποιήσουμε μια σειρά από δράσεις που να κάνουν τον θεσμό της ασφάλισης πιο αξιόπιστο, πιο οικείο, πιο φιλικό. Ο κόσμος θέλει στο μέλλον να αγοράσει συμβόλαιο και θέλει μια αγορά αξιόπιστη και σοβαρή. Θέλει κόπο και εκπαίδευση και ενημέρωση για να αναπτυχθεί η αγορά, και συνεχείς προσπάθειες. Αλλά είμαστε σε καλό δρόμο. Ειδικά απόψε, αναγνωρίζουμε αυτούς που δεν αρκέστηκαν στο ότι τα πράγματα είναι δύσκολα, αλλά έδειξαν ότι παρότι είναι δύσκολα, και μπορούν και τα καταφέρνουν», κατέληξε, αναφερόμενη στους κορυφαίους συνεργάτες της Interasco, στους οποίους ήταν αφιερωμένη η χθεσινή βραδυά.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *