Skip to content

Ποιο μεγαθήριο απειλεί την ιδιωτική ασφάλιση;

Στο απώγειο της ψηφιακής εποχής, οι ασφαλιστές πρέπει να έχουν υπόψη τους την πιθανότητα, να εισέλθουν στο χώρο ανταγωνιστές  εκτός κλάδου που όμως πρωταγωνιστούν στο ψηφιακό επιχειρείν. Ένας από αυτούς για παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι η Google, όσο περίεργο και να ακούγεται αυτό.

Η Google θα μπορούσε πανεύκολα να μπει στις ασφάλειες, σε περίπτωση που αποφάσιζε να επενδύσει στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Έχει τoυς πόρους, το ψηφιακό know-how, καθώς και την ικανότητα να αναλύει δεδομένα πολύ καλύτερα και πολύ πιο γρήγορα από κάθε ασφαλιστική στον πλανήτη!

Οι ασφαλιστές επί του παρόντος παλεύουν να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον, να οργανώσουν τις λειτουργίες τους, να προσαρμόσουν την κουλτούρα τους και τα κανάλια διανομής τους στο νέο επιχειρησιακό καθεστώς.

Σε έρευνα που πραγματοποίησε η Ernst & Young για την ασφάλιση στην ψηφιακή εποχή, το 79% των ασφαλιστών δήλωσαν ότι «δεν έχουν θέσει ούτε τις βάσεις» για την ψηφιοποίηση ή ότι «ακόμη μαθαίνουν» και το 57% είπε ότι τα λειτουργικά τους μοντέλα δεν διευκολύνουν την ψηφιακή λειτουργία!

Ωστόσο αυτά όλα, οργανισμοί όπως η Google τα έχουν έτοιμα.

Οι ασφαλιστικές χρόνια τώρα απευθύνονται στις μάζες αλλά πωλούν με τον ίδιο τρόπο, τα ίδια προϊόντα, σε όλους.

Βεβαίως, το πλεονέκτημα των ασφαλιστών θα είναι πάντα η προσωπική και σε αληθινό χρόνο προσέγγιση μέσω των Δικτύων. Με τους Ασφαλιστικούς Συμβούλους,  οι πελάτες δεν έχουν στη διάθεσή τους μόνο ένα προϊόν με την τιμή του, αλλά ένα άτομο το οποίο θα εμπιστευτούν να κάνει για αυτούς όλη την έρευνα, την σύγκριση, την ανάλυση και να τους προσφέρει έτοιμη την κάλυψη που έχουν ανάγκη. Έτσι ξέρουν ακριβώς τι είδους εξυπηρέτηση να περιμένουν όταν την χρειαστούν.

Ιδανικά, κάθε σπιτικό, εκτός από τον γιατρό και το δικηγόρο του, θα πρέπει να έχει και τον ασφαλιστή του.

Κανείς δεν έχει μεγαλύτερη πείρα στην ασφάλιση (στην εκτίμηση, τιμολόγηση και αποζημίωση) από τους ίδιους τους ασφαλιστές.

Για τον κλάδο όμως, η μεγαλύτερη πρόκληση από τους πρωτοπόρους του σύγχρονου επιχειρείν όπως η Google, είναι να μάθει περισσότερα για τον χειρισμό μαζικών δεδομένων και για την προσέγγιση των υποψήφιων πελατών.

Το κεφάλαιο “Ασφάλιση στην ψηφιακή εποχή” μόλις ξεκίνησε. Κανείς δεν ξέρει πως θα εξελιχθεί, πως ακριβώς θα επαναδιαμορφωθεί η αγορά, τι πρέπει να κάνουν οι ασφαλιστές για να αντιμετωπίσουν τις νέες συνθήκες.

Όμως η συγκέντρωση και ανάλυση δεδομένων, είναι ένα σίγουρο στοίχημα πάνω στο οποίο να επενδύσει κανείς. Αυτή τη στιγμή είναι η νούμερο ένα, πολυτιμότερη ίσως δυνατότητα την οποία προσφέρει το ψηφιακό περιβάλλον.

H εταιρεία που θα επενδύσει σοβαρά στην συγκέντρωση και επεξεργασία δεδομένων και πληροφοριών, και στη συνέχεια εκμεταλλευτεί τα συμπεράσματα, σίγουρα θα βγει κερδισμένη και ένα βήμα μπροστά από τις υπόλοιπες.

Τα δεδομένα (data ) προσφέρουν πολύτιμη πληροφόρηση για το τι θέλει ο πελάτης, ειναι μια  κλειδαρότρυπα για να δεις κανείς μέσα στον μικρόκοσμό του.

Και οι ίδιοι οι πελάτες είναι αυτοί που θα καθοδηγούν πλέον τις εταιρείες.

Οι ασφαλιστικές έχουν μπροστά τους νέους τρόπους δημιουργίας, νέα εργαλεία επιχειρηματικότητας. Το νέο ψηφιακό περιβάλλον προσφέρει άπειρα παραθυράκια δημιουργικότητας  πρώτα από όλα για να τραβήξει την προσοχή και να κάνει αισθητή την παρουσία της μια ασφαλιστική.

Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας δεν αρκεί. Η δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook, ούτε.  Ωστόσο πρόκειται για δύο παντοδύναμα εργαλεία. Πότε άλλοτε στην ιστορία της η ασφαλιστική βιομηχανία δεν είχε τόσο εύκολη και άμεση πρόσβαση στον καταναλωτή και θα είναι μεγάλη ανοησία της αν δεν σκαρφιστεί τρόπους να τα εκμεταλλευτεί.

Οι ασφαλιστές πρέπει να βρίσκονται μέσα στις νέες εξελίξεις και όχι απέναντί τους. Να αγκαλιάσουν τα ψηφιακά μέσα και να μην υποκρίνονται  ότι δεν τους αφορούν.  Διότι οι πελάτες αντιλαμβάνονται πλέον ότι μπορούν να συνάψουν ασφαλιστικό συμβόλαιο με ένα πολύ διαφορετικό τρόπο από ότι το έκαναν μέχρι σήμερα.

Κάποτε, ο σύμβουλος χρειαζόταν μια ημέρα για να χτυπήσει τρεις πόρτες. Σήμερα έχει στη διάθεσή του άμεσα, δεκάδες υποψήφιους πελάτες. Μπορεί να μην τους βλέπει προσωπικά, όμως έχει τρόπους για να τους τραβήξει την προσοχή.

Αυτό δεν είναι λαχείο;

1 Comment

  1. Avatar

    Εκτιμώ πως δεν είναι η GOOGLE ο μόνος ηλεκτρονικός μηχανισμός που ”εκπέμπει κύματα” στο επαγγελματικό μας πεδίο. Μπορούν και πολλοί άλλοι! Ίσως εκείνοι να έχουν το πλεονέκτημα αλλά είναι εύκολο να προστεθούν καινούριοι, πολύ γρήγορα. Με τη σκέψη αυτή φαίνεται πως απειλούνται οι παραδοσιακοί διαμεσολαβητές. Εξάλλου ήδη έχουν διαμορφωθεί οι τάσεις. Οι υπάρχοντες διαμεσολαβητές βιώνουμε έντονες δυσκολίες διατήρησης μας στον χώρο και επιπλέον αδυναμία ένταξης καινούριων. Κι ενώ αυτά είναι ορατά με γυμνό οφθαλμό, δεν διακρίνω ούτε καν ανησυχία από τους διευθύνοντες τις επιχειρήσεις.
    Κάθε μέρα όλο και κάτι σχετικό κυκλοφορεί για την αναβάθμιση της κατάρτισης τους. Αγνοούν ότι αν μπορούσαμε να εντάξουμε πανεπιστημιακούς, δεν είναι βέβαιο πως θα αναβαθμίζονταν η διαμεσολάβηση. Επιπλέον με τη φιλολογία αυτή παραδεχόμαστε πως υπάρχει θέμα ποιότητας του έμψυχου υλικού. Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα ιδιαίτερο στους διαμεσολαβούντες. Συμβαίνει και σε στο χώρο μας ότι ισχύει και στους άλλους επαγγελματίες με πανεπιστημιακή κατάρτιση. Δεν ανησυχώ με την πρόσθεση μιας ακόμα εκδοχής διαμεσολάβησης, ανησυχώ με όλους αυτούς που έκαναν επάγγελμά τους την ενασχόλησή με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *