Skip to content

Σκοτάδι καλύπτει τις καταγγελίες που υποβάλλονται στην ΤτΕ

Η υποχρέωση των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών να παρέχουν συγκεκριμένη ενημέρωση στον πελάτη πριν του παραδώσουν την αίτηση ασφάλισης, θεσπίστηκε για πρώτη φορά στο Προεδρικό Διάταγμα 190/2006. Μεταξύ άλλων η ενημέρωση αυτή περιλαμβάνει και πληροφόρηση του πελάτη για το που και πώς μπορεί να υποβάλει καταγγελία για ενδεχόμενη παράλειψη, αστοχία ή παρατυπία εκ μέρους του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή ή και της εταιρίας που εκπροσωπεί.

Η διάταξη αυτή επικαιροποιήθηκε πρόσφατα από το άρθρο 5 της Πράξης 30-31 της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΤτΕ. Αποδέκτης των συγκεκριμένων καταγγελιών είναι βεβαίως η Τράπεζα της Ελλάδος. Οι καταγγελίες μπορεί να προέρχονται είτε από καταναλωτές είτε από ενώσεις Διαμεσολαβούντων ή ακόμη και από ασφαλιστικές εταιρίες.

Το είδος των καταγγελιών, ο χρόνος και η διαδικασία διαχείρισής τους όπως και η όποια κατάληξή τους, πρώτα απ’ όλα αφορά φυσικά όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους.

Ωστόσο δεν χωράει αμφιβολία ότι, υπό την προϋπόθεση ότι προστατεύονται πλήρως τα προσωπικά δεδομένα και εξαλείφεται κάθε πιθανότητα δημιουργίας συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού, η δημοσιοποίηση συγκεντρωτικών στοιχείων που αφορούν τη συγκεκριμένη διαδικασία, θα βοηθούσε την εξέλιξη και λειτουργία της αγοράς.

Ταυτόχρονα, θα εξυπηρετούσε το ιδανικό της διαφάνειας, οι κανόνες της οποίας έχουν αξία όχι μόνο στην διαδικασία εξυπηρέτησης του καταναλωτή αλλά και στην διαδικασία λειτουργίας του εποπτικού μηχανισμού της.

Με άλλα λόγια, σχετικά με τις καταγγελίες, χρήσιμο θα ήταν να γνωρίζει η αγορά αν έγιναν, πόσες έγιναν, πόσο χρόνο πήραν για να διεκπεραιωθούν και σε ποιό ποσοστό κρίθηκαν βάσιμες και επήλθε ποινή ή σύσταση.

Εξίσου σημαντικό θα ήταν να γνωρίζει σε τι ποσοστό αφορούν σε Διαμεσολαβητές ή Εταιρίες και τι αφορούν, δηλαδή σε ποιές κατηγορίες ανήκουν.

Εν τέλει θα ήταν χρήσιμο αν δινόταν μια εικόνα για το αν πραγματικά αυτή η διαδικασία βοηθά στην καλυτέρευση των παρεχόμενων υπηρεσιών στην αγορά.

Διότι αν, χωρίς προκαταλήψεις, με στόχο τη βελτίωση και όχι την εσωστρέφεια και την εσωτερική αντιπαράθεση αναδειχθούν με αυτό τον τρόπο οι κατηγορίες ή τα είδη των προβλημάτων που πρέπει να αντιμετωπιστούν,  είναι σίγουρο ότι η ιδιωτική ασφάλιση θα κερδίσει σε αξιοπιστία, ένα από τα σημαντικά στοιχήματα για την ανάκαμψη της ασφαλιστικής βιομηχανίας.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *