Skip to content

Στην Οδική Ασφάλεια επενδύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

* από το blog.glassdrive.gr

Τεχνολογία και Οδική Ασφάλεια

Δεν τίθεται ερώτημα. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά ασφαλή και σύντομα πρόκειται να υπάρξει τεχνολογία που θα τα κάνει ακόμα πιο ασφαλή. Από τότε που ειπώθηκε πως όλοι πρέπει να φορούν τις ζώνες ασφαλείας λόγω της ύπαρξης αερόσακων, ο αριθμός των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους μειώνεται διαρκώς και σήμερα παγκοσμίως κυμαίνεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Αλλά θα μπορούσε να υπάρξει ένα νέο πρότυπο χαρακτηριστικό ασφαλείας το οποίο να μειώσει αυτά τα νούμερα ακόμη πιο χαμηλά.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν πλέον την εισαγωγή αυτόματων συστημάτων πέδησης ως μέρος του στάνταρ εξοπλισμού του μελλοντικού σας αυτοκινήτου. Σήμερα, υπάρχουν κάποιες εταιρείες που προσφέρουν αυτή την επιλογή σε λίγα όμως μοντέλα τους. Το όχημα ανιχνεύει ότι δεν δίνετε προσοχή στη διακοπή ή την επιβράδυνση της κίνησης των οχημάτων μπροστά σας, και αναλαμβάνει δράση. Αυτό θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο μια ηχηρή προειδοποίηση για άμεσο φρενάρισμα.

Στην οδική ασφάλεια λοιπόν φαίνεται ότι έχει αρχίσει να επενδύει ένα σύνολο αυτοκινητοβιομηχανιών, και σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, έχουν αποφασίσει να εγκαταστήσουν αυτή την τεχνολογία σε όλα τα επερχόμενα μοντέλα τους, ως μέρος του στάνταρ εξοπλισμού. Με τις BMW, Ford, General Motors, Mazda, Mercedes-Benz, Tesla Motors, Toyota, Volkswagen και Volvo είναι κάποιες από αυτές.

Στόχος είναι να ξεπεραστεί κι η σχετική γραφειοκρατία που προκύπτει σε τέτοιες περιπτώσεις αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες δουλεύουν σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, αφού αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι να αυξηθεί ακόμα περισσότερο ο αριθμός των ανθρώπων που σώζονται από ατυχήματα στο δρόμο.

Οδική ασφάλεια και παρμπρίζ αυτοκινήτου

Η οδική ασφάλεια επηρεάζεται από ένα φθαρμένο παρμπρίζ. Καθώς το παρμπρίζ σας υποβάλλεται διαρκώς στη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων και βομβαρδίζεται από χαλίκια, άμμο και βρωμιά, φθείρεται και υποβαθμίζεται καθώς περνάει ο χρόνος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το φθαρμένο παρμπρίζ να αυξάνει τον κίνδυνο αντανακλάσεων που θαμπώνουν τον οδηγό, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός δεν διακρίνει εγκαίρως αντικείμενα ή ανθρώπους επάνω ή δίπλα στο δρόμο.

Το Εθνικό Ινστιτούτο Οδικής Έρευνας και Έρευνας Μεταφορών της Σουηδίας (VTI) διεξήγαγε μία μελέτη προσομοίωσης, κατά την οποία μελετήθηκε η συμπεριφορά 24 οδηγών χρησιμοποιώντας τρία παρμπρίζ, ένα καινούργιο, ένα χρησιμοποιημένο για 150.000 χλμ. και ένα χρησιμοποιημένο για 350.000 χλμ. Κατά τη δοκιμή, η προσομοίωση του ηλιακού φωτός έγινε με μία λάμπα.  Όλοι οι οδηγοί οδήγησαν την ίδια διαδρομή τρείς φορές, κατά την οποία έπρεπε να αποφύγουν δύο εμπόδια.

Τα άτομα που συμμετείχαν στη δοκιμή έκριναν πως ήταν σχετικά ρεαλιστική. Τα αποτελέσματα της δοκιμής αποδεικνύουν ότι η ορατή απόσταση στα χρησιμοποιημένα παρμπρίζ μειώνεται κατά 65% κατά μέσο όρο, καθώς τα εμπόδια διακρίνονται πιο αργά σε ένα χρησιμοποιημένο παρμπρίζ. Ο οδηγός άσκησε μεγαλύτερη ισχύ πέδησης και χρειάστηκε να επέμβει πιο δραστικά για να αποφύγει το εμπόδιο, γεγονός που μειώνει την οδική ασφάλεια.

Πρόσκρουση σε εμπόδια

Καινούργιο παρμπρίζ                                      0% προσκρούσεις

Χρησ. παρμπρίζ (150.000 χλμ.)                     4% προσκρούσεις

Χρησ. παρμπρίζ (350.000 χλμ.)                     8% προσκρούσεις

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ατυχήματος όταν κανείς οδηγεί με φθαρμένο παρμπρίζ υπό δύσκολες συνθήκες, όπως φώτα από την αντίθετη κατεύθυνση. Καθώς γνωρίζουμε ότι ένας σημαντικός αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν σήμερα έχουν παρμπρίζ που έχει χρησιμοποιηθεί για περισσότερα από 150.000 χλμ., αυτό είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.

 

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *