Skip to content

Οι καταναλωτές αναζητούν διαμεσολαβητές στο Internet

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι ο διαμεσολαβητής ψάχνει τον πελάτη και όχι το αντίστροφο, πλέον όμως με την είσοδο του Internet στις ζωές μας, κάποια πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν.

Για του λόγου το αληθές, πηγαίνετε στο Google και πληκτρολογήστε τη λέξη “ασφαλιστής”. Καθώς πληκτρολογείτε θα δείτε να εμφανίζεται κάτω από το σημείο που γράφετε μια λίστα με προτάσεις της Google. Καθώς λοιπόν πληκτρολογείτε τη λέξη “ασφαλιστής”, εμφανίζονται οι εξής επιλογές: “ασφαλιστής αυτοκινήτων”, “ασφαλιστής Εθνική Ασφαλιστική”, “ασφαλιστής ING”, “ασφαλιστής Αθήνα”, “ασφαλιστής Θεσσαλονίκη”, κτλ.

Όλες αυτές οι προτάσεις δεν είναι τίποτε άλλο από συχνές αναζητήσεις καταναλωτών στο Google. Η μηχανή αναζήτησης “βλέπει” ότι πολλοί ψάχνουν αυτές τις λέξεις και φράσεις, και γι’ αυτό τις αποθηκεύει στη λίστα με τις προτάσεις του.

Το ενδιαφέρον συμπέρασμα εδώ είναι ότι υπάρχουν καταναλωτές που αναζητούν ασφαλιστικό σύμβουλο από το Internet. Γεγονός που αποδεικνύει ότι αυτοί οι άνθρωποι γνωρίζουν και εκτιμούν την συνεισφορά του διαμεσολαβητή. Είναι γνωστό, ότι ο ηλεκτρονικός καταναλωτής είναι καλύτερα ενημερωμένος για τις επιλογές του, βιάζεται, και θα έλεγε κανείς πως προτιμά μόνο τις γρήγορες και απευθείας λύσεις. Παρόλα αυτά, να που υπάρχουν καταναλωτές που βάζουν σε πρώτη προτεραιότητα το σέρβις και την ανθρώπινη επαφή.

Εκτός όμως από την αναγνώριση, εδώ υπάρχει και μια μεγάλη εμπορική ευκαιρία. Όταν κάποιος αναζητά ασφαλιστικό σύμβουλο στο Google, πρόκειται ουσιαστικά για έναν “έτοιμο” πελάτη με παγιωμένη ασφαλιστική συνείδηση. Είναι η ιδανική περίπτωση: γνωρίζει τι θέλει, γνωρίζει την αξία του προϊόντος και σε αναζητά. Αν εμφανιστείς μπροστά του, θα κάνεις μια από τις πιο εύκολες πωλήσεις της ζωής σου.

Βέβαια, το κοινό αυτό δεν είναι τόσο μεγάλο για να ισχυριστούμε ότι θα αποτελέσει βασικό κανάλι πρόσκτησης πελατών στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, αποτυπώνει μια πολύ ενθαρρυντική προοπτική για το επάγγελμα. Ένα συνεχώς αυξανόμενο μέρος της κοινωνίας επιλέγει τις υπηρεσίες του συμβούλου έναντι της ταχύτητας και της ευκολίας. Και αυτό αποδεικνύει τελικά ότι δεν μετράει πάντοτε η χαμηλή τιμή και η ταχύτητα.

Στο παρακάτω γράφημα θα δείτε τις αναζητήσεις του κόσμου στο Google για τη λέξη “ασφαλιστής” (και τα παράγωγά της όπως “ασφαλιστής Αθήνα”, “ασφαλιστής Θεσσαλονίκη”, κτλ) από το 2012 μέχρι σήμερα (το νούμερο που εμφανίζεται όταν ακουμπάτε τον κέρσορα στο γράφημα δεν αντιπροσωπεύει το πλήθος των αναζητήσεων, αλλά έναν στατιστικό δείκτη της Google).

Προσέξτε ότι παρά την μεγάλη πίεση του Direct όλα αυτά τα χρόνια, οι αναζητήσεις για διαμεσολαβούντες παραμένουν σταθερές και με προοπτικές ανάπτυξης.

Το ίδιο και το επάγγελμα.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *