Skip to content

Eurolife ERB: εταιρεία τεχνολογίας που ασχολείται με τις ασφάλειες

Με κερδοφορία 81 εκ ευρώ, με τον δεύτερο μεγαλύτερο τζίρο στην αγορά και με ενα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα σε εξέλιξη, η Eurolife ανακοίνωσε άλλη μια νικηφόρα χρονιά.

Γράφει: Χρ. Μωράκη

Στην κομψή ιστορική οικία Δημητρίου Ράλλη, που “προλογίζει” το μεγάλο κτήριο της Eurolife στην οδό Κοραή, το ηγετικό team της εταιρείας ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα στους δημοσιογράφους τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου δήλωσε αισιόδοξος για την μελλοντική ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας αλλά και της Ιδιωτικής Ασφάλισης, δεδομένης της δυσμενής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η Κοινωνική σε όλα τα επίπεδα. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ που έχει παραμείνει με 100% κρατική παροχή στις συντάξεις – όλες οι άλλες έχουν μεικτές λύσεις, υπογράμμισε, τονίζοντας ότι η Πολιτεία πρέπει να αλλάξει ρότα σύντομα στον τομέα αυτό.

Υπογραμμίζοντας την θεσμική θωράκιση που προσφέρει η καταιγίδα των κανονιστικών ρυθμίσεων τόνισε την ανάγκη να γίνουν και διορθωτικές παρεμβάσεις σε κάποιες απο αυτές. Για παράδειγμα στις γραφειοκρατικές διαδικασίες του Solvency II που χωρίς να  προσφέρουν ουσιαστική αξία απαιτούν υψηλό κόστος. Σε κάθε περίπτωση οι κανονισμοί έχουν προσθέσει αξιοπιστία στην αγορά ενώ και η εποπτεία από την ΤτΕ χαρακτηρίστηκε από τον Αλ. Σαρρηγεωργίου ως «επαγγελματική».

Κατά τα άλλο, ο Πρόεδρος της Eurolife έκρουσε κώδωνα κινδύνου για τα επίπεδα τιμολόγησης στον κλάδο αυτοκινήτου. Όταν το τεχνικό επίπεδο τιμολόγησης δεν τηρείται, μακροπρόθεσμα δεν ωφελείται κανείς, τόνισε, συμπληρώνοντας πώς ένας από τους λόγους της επιτυχίας της Eurolife είναι, παράλληλα με την ορθή τιμολόγηση, η διάρθρωση του χαρτοφυλακίου της.

Την ισορροπημένη σύνθεση που έχει στο χαρτοφυλάκιό της η Eurolife, την εκλαμβάνει ως «ακρογωνιαίο λίθο» για τα καλά της αποτελέσματα, δεδομένου ότι δεν προσανατολίζεται, όπως η υπόλοιπη αγορά, κατά βάση στην υγεία και στο αυτοκίνητο. Αυτό υπογράμμισε και ο Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων και Εκπαίδευσης, κ. Νίκος Δελένδας.

Στη μέση ο Διευθύνων Σύμβουλος Αλέξαδρος Σαρρηγεωργίου, Αριστερά του ο Νίκος Δελένδας, Διευθυντής Πωλήσεων, και δεξιά Νίκος Γιαννακάκης, Διευθυντής Τεχνολογίας και Ανάπτυξης

Χαρτοφυλάκιο Eurolife:

  • Σύνταξη – Αποταμίευση: 27%
  • Ζωή και Υγεία: 18%  (9% έκαστο)
  • Περιουσία: 34%  (3% επιχειρήσεις)
  • Αυτοκίνητο: 21%

Η Eurolife με μια ματιά:

  • Μερίδιο Αγοράς 12,2% (21,3% Ζωή – 3,3% Γενικές)
  • Παραγωγή Ασφαλίστρων 483 εκ ευρώ (498 το 2016)
  • Κέρδη προ Φόρων 81 εκ ευρώ ( 106 το 2016)
  • Λειτουργικά Κέρδη 64 εκ ευρώ (11%)
  • Ίδια Κεφάλαια Ομίλου –IFRS 651 εκ. ευρώ (400 εκ. το 2016)

Τα άνω μεγέθη φέρνουν την Eurolife στην δεύτερη θέση σε τζίρο στην ελληνική αγορά και με ένα από τα υψηλότερα μερίδια αγοράς στις ασφάλειες ζωής 21,3%. Το 2017 η Eurolife κατέβαλε 237 εκ. ευρώ σε αποζημιώσεις και εξαγορές στην Ελλάδα (252 εκ. μαζί με τη Ρουμανία), 72 εκ. ευρώ σε  φόρους, 3,4 εκ.  ευρώ σε εργοδοτικές εισφορές, ενώ μετά τις 40 νέες προσλήψεις της περασμένης χρονιάς (μεταξύ αυτών ο Γιάννης Βασιλάτος και ο Νίκος Γιαννακάκης ως Διευθυντής Τεχνολογίας και Ανάπτυξης),  πλέον αριθμεί 325 εργαζόμενους στην Ελλάδα. Το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας ανέρχεται στα 2,4 δις. Σύμφωνα με τον ίδιο τον κ. Σαρρηγεωργίου το σημαντικότερο ίσως,  μέγεθος, για το πόσο μεγάλη είναι μια εταιρεία είναι τα ίδια κεφάλαια – αυτά στην ουσία δείχνουν τι λεφτά έχει επενδύσει ο μέτοχος στην ελληνική ασφαλιστική αγορά.

Δυνατό χαρτί παραμένει η αποταμίευση, με γκάμα από δέκα διαφορετικά και εμπλουτισμένα από φέτος προγράμματα, που καλύπτουν σύνταξη, δημιουργία κεφαλαίου, επενδύσεις (unit linked) ενώ προσφέρονται και επιλογές με εγγυημένο τεχνικό επιτόκιο.

Μεγαλύτερη έμφαση δίνεται σταδιακά και στην υγεία, όπου η εταιρεία αυξάνει το μερίδιο αγοράς παρέχοντας πλέον στους καταναλωτές οκτώ διαφορετικές επιλογές σε μια λογική value for money. Επιπλέον, έχουν προστεθεί προγράμματα περιορισμένου δικτύου, χαρακτηριστικό που ρίχνει το κόστος για τον πελάτη, μια ανάγκη που όπως είπε ο Νίκος Δελένδας, η σύγχρονη ασφαλιστική επιχείρηση πρέπει να καλύπτει.

Άνοιγμα εκτός παραδοσιακών κλάδων

Σημαντικά βήματα έγιναν πέρυσε σε γενικούς κλάδους εκτός των παραδοσιακών όπως η ασφάλιση POS αλλά και η ασφάλιση αστικής ευθύνης μελών ΔΣ μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Είναι ευθύνη των εταιρειών να μην περιορίζονται σε προϊόντα υποχρεωτικής ασφάλισης ή σε αυτά που “τραβάνε” εύκολα, αλλά να επιδιώκουν να καλύπτουν ασφαλιστικά όλες τις ανάγκες των καταναλωτών σύμφωνα με τον Διευθυντή Πωλήσεων κ. Νίκο Δελένδα. Αυτό θα καταστεί εφικτό μόνον όταν υπάρξουν τα κατάλληλα προϊόντα αλλά και η ανάλογη συνεργασία με τα δίκτυα πωλήσεων.

Η Eurolife πέρυσι προώθησε ιδιαίτερα τα ομαδικά συνταξιοδοτικά προγράμματα, τα οποία θεωρεί ότι ευνοούν οι συνθήκες της αγοράς. Το συνολικό χαρτοφυλάκιο των ομαδικών στο τέλος της χρονιάς προσέγγισε τα 32 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 20% (πολλαπλάσια της αγοράς).

Το τελευταίο οκτάμηνο, οι νέες εργασίες με περισσότερες από 60 μεγάλες επιχειρήσεις και οργανισμούς έφτασαν τα 5 εκ. ευρώ.

 Η εταιρεία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο bancassurance αλλά και το μεγαλύτερο δίκτυο ανεξάρτητων συνεργατών, το οποίο αριθμεί περίπου 1.000 άτομα, ενώ στρατηγική της απόφαση είναι να συντηρεί συνεργασίες μόνο αν είναι ένας από τους τρεις μεγαλύτερους συνεργάτες του εκάστοτε ανεξάρτητου Γραφείου.

Εταιρεία τεχνολογίας που ασχολείται με τις ασφάλειες

Είμαστε μια εταιρεία τεχνολογίας που ασχολείται με τις ασφάλειες, είπε ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων. Ή εν πάσοι περιπτώσει θα γίνουμε σύντομα, συνέχισε, εφόσον η τεχνολογία διεισδύει στον τρόπο που ζούμε άρα θα αλλάξει ριζικά και τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε. Εδώ και δύο  – δυόμισι χρόνια η Eurolife πραγματοποιεί ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ψηφιοποίησης και για το σκοπό αυτό έχει ιδρύσει στην οδό Κοραή ένα μικρό digital factory, στελεχωμένο με περίπου 40 άτομα, στην πλειοψηφία τους «τεχνολογικά ενήμεροι» millenials, οι οποίοι παράγουν εκεί τα ψηφιακά προϊόντα της εταιρείας, πάντα με την πολύτιμη τεχνογνωσία αλλά και τα κεφάλαια που προσφέρει η Fairfax. Εδώ και λίγο διάστημα στο δυναμικό της εταιρείας έχει προστεθεί ο Νίκος Γιαννακάκης, στέλεχος με πολυετή εμπειρία στο εξωτερικό, που ανέλαβε τη θέση του Γενικού Διευθυντή Ανάπτυξης και Τεχνολογίας.

Eurolife 2.0

Έτσι λέγεται το επενδυτικό πρόγραμμα ψηφιοποίησης ύψους 5,8 εκ. ευρώ που φέρνει την Eurolife στη νέα εποχή. Πέρυσι επενδύθηκαν περί τα 2 εκ ευρώ σε έργα που αγγίζουν ταυτόχρονα συνεργάτες και πελάτες.Σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη, τo πρώτο απο αυτά είναι το Eurolife Partners, το οποίο απευθύνεται στους συνεργάτες και παράγει καρπούς ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο. Σύμφωνα με τις μετρήσεις που πραγματοποίησε η εταιρεία η συγκεκριμένη ψηφιακή πλατφόρμα εξυπηρέτησης συνεργατών μειώνει έως και 70% τον χρόνο διεκπεραίωσης των εργασιών τους!

Ταυτόχρονα έχει ήδη ολοκληρωθεί η πλήρης αναβάθμιση του τηλεφωνικού κέντρου το οποίο θα προσφέρει προσωποποιημένη υποστήριξη σε πελάτες και συνεργάτες. Σε εφαρμογή βρίσκονται διάφορα άλλα πιλοτικά προϊόντα όπως ένα σύστημα anti- fraud στον κλάδο περιουσίας.

Ταυτόχρονα τέλος, προχωρά η αξιολόγηση υφιστάμενων μαζικών δεδομένων,  προκειμένου να σχεδιαστούν, πάνω σε αυτά, νέα προϊόντα και τιμολογήσεις.

“Αν έχω κάνει ένα καλό πράγμα σε αυτή την εταιρεία είναι ότι έχω γύρω μου τους ανθρώπους της εκτελεστικής επιτροπής, τους δέκα συναδέλφους που όλοι ξέρετε. Aυτή είναι η δουλειά μου εμένα και αυτό έχω κάνει καλά. Αυτό φέρνει τα αποτελέσματα και όλοι εμείς μαζί, έχουμε άλλους 315 συναδέλφους, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί. Η κάθε εταιρεία είναι οι άνθρωποί της. Ελπίζουμε ότι έχει βγει προς τα έξω ότι πάμε καλά, αυτό θέλουμε να μας κάνει “μαγνήτη” ώστε να έρχονται οι καλύτεροι άνθρωποι να δουλεύουν για εμάς. Μόνο έτσι θα συνεχίσουμε να είμαστε επιτυχημένοι. Όλα τα άλλα,  οι στρατηγικές, οι εφαρμογές, έρχονται μετά “ είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurolife, Aλέξανδρος Σαρρηγεωργίου κατά την ετήσια ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *