Skip to content

Groupama Ασφαλιστική: Ανανεώνεται με νέες διαδικασίες και νέα προϊόντα

Υγεία, Αυτοκίνητο και Περιουσία οι στρατηγικοί στόχοι για το 2018

Συνέντευξη του Κωνσταντίνου Σεμερτζόγλου, Εμπορικού Διευθυντή της Groupama Ασφαλιστική

Γεμάτη «εκπλήξεις» θα είναι η χρονιά που έρχεται για την Groupama Ασφαλιστική. Αφ’ενός θα προωθηθούν σημαντικές αλλαγές που απλοποιούν τη διαδικασία λειτουργίας πολλών βαθμίδων, αφ’ετέρου θα ενταχθούν στο χαρτοφυλάκιό της νέα ή συμπληρωματικά προϊόντα. Για το μεγάλο «στοίχημα» της ασφαλιστικής μιλά στο Underwriter ο Εμπορικός Διευθυντής κ. Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου, ο οποίος δηλώνει «πολύ αισιόδοξος για το 2018» παρουσιάζοντας τους κύριους άξονες ανάπτυξης της εταιρείας για το εγγύς μέλλον.

Συνέντευξη στον Κοσμά Ζακυνθινό
kosmas@underwriter.gr

Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου, Εμπορικός Διευθυντής της Groupama Ασφαλιστική

Κύριε Σεμερτζόγλου, λίγες μέρες πριν ολοκληρωθεί το τρέχον έτος, ποια τα σχέδια και οι στόχοι της Groupama Ασφαλιστική για το 2018;

Η φιλοσοφία μας επικεντρώνεται στην  αξιοποίηση και δημιουργία πλεονεκτημάτων, στο πλαίσιο στρατηγικών που έχουν στόχο την καινοτομία, την ανάπτυξη και την αποδοτικότητα – πάντα βέβαια προς όφελος των πελατών της Groupama Ασφαλιστική. Κύριος στόχος μας παραμένει να είμαστε ο preferred partner στο γραφείο των συνεργατών μας, στόχος που επιτυγχάνεται μέσα από τις δράσεις που έχουμε σχεδιάσει και θα εξακολουθήσουμε να υλοποιούμε και τη νέα χρονιά. Για το exclusive δίκτυο μας αυτό θεωρείται, φυσικά, εκ των ων ουκ άνευ. Κυρίως μας ενδιαφέρει να είμαστε η αγαπημένη επιλογή των πελατών μας γιατί, κακά τα ψέματα, οι επιλογές είναι πολλές . Το ίδιο, βέβαια, μας ενδιαφέρει να συμβαίνει και στους συνεργάτες μη αποκλειστικής συνεργασίας. Για να το επιτύχουμε αυτό πρέπει το τρίγωνο «Συνεργάτης-Πελάτης-Ασφαλιστική» να είναι, με γεωμετρικούς όρους, ισόπλευρο με αντίστοιχα οφέλη και για τα τρία συμβαλλόμενα μέρη.

Είναι ξεκάθαρο για εμάς πως η εξυπηρέτηση που παρέχεις στους συνεργάτες και τους πελάτες σου οφείλει να είναι εξαίρετη.

Μεταξύ μας συνηθίζουμε να λέμε πως, παρόλο που δεν είναι δυνατόν, λόγω και των περιορισμένων γεωγραφικών ορίων στα οποία δραστηριοποιούμαστε, να είμαστε η μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία , είναι στο χέρι μας να γίνουμε η καλύτερη εταιρεία σε επίπεδο υπηρεσιών.

Έτσι λοιπόν, προσπαθούμε διαρκώς να απλοποιούμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις διαδικασίες μας. Μεγάλο στοίχημα αποτέλεσε η απλοποίηση των διαδικασιών υπό τη σφραγίδα της Boston Consulting Group (BCG), που ήδη έχει δείξει τα πρώτα χειροπιαστά αποτελέσματα. Πρόκειται για μια συνεχή διεργασία, που συνεχίζει να εξελίσσεται σε πολλά επίπεδα της Groupama Ασφαλιστικής. Γνωρίζαμε τα αδύναμα σημεία μας. Είναι αυτά που εντόπισε και η BCG. Όμως καμιά φορά χρειάζεσαι έναν τρίτο, έναν σύμβουλο, να στα πιστοποιήσει. Ξεκινήσαμε λοιπόν και προχωράμε δυναμικά στην αλλαγή και βελτίωση των διαδικασιών μας.

Στην πρόσφατη εκδήλωση της Groupama Ασφαλιστικής κάνατε λόγω για «ακόμη περισσότερες εκπλήξεις το 2018». Τι αφορούν αυτές;

Είναι πράγματι ωραίο να προετοιμάζεις εσωτερικές διεργασίες για σημαντικές αλλαγές, να ενεργοποιείς νέους μηχανισμούς, ή να απλοποιείς τις διαδικασίες. Όμως, τελικά το ζητούμενο είναι να παράγουμε έργο, ώστε να πετύχουμε μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Το 2018, αυτός θα είναι ο προσανατολισμός μας.
Η στρατηγική μας ακολουθεί τρεις κύριους άξονες και πάνω σε αυτούς θέλουμε να κινηθούμε.

Ο πρώτος αφορά στην Υγεία και ο λόγος είναι, νομίζω, προφανής. Με την κρίση στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια, οι υπηρεσίες Υγείας έχουν υποβαθμιστεί πάρα πολύ, με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότεροι συνάνθρωποι μας να στρέφονται προς την Ιδιωτική Ασφάλιση. Σε αυτό το πεδίο η Groupama Ασφαλιστική θέλει και μπορεί να διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο, καλύπτοντας τις ανάγκες των πελατών της.
Έχουμε τα προϊόντα, την τεχνογνωσία και την εμπειρία να πρωταγωνιστήσουμε στην Υγεία. Μπορεί να μην το έχουμε διαφημίσει αρκετά, αλλά αυτό δεν σημαίνει, ούτε για μια στιγμή, ότι η γκάμα των προϊόντων μας δεν εμπλουτίζεται διαρκώς. Στο πρώτο τρίμηνο του 2018 αναμένεται να προσθέσουμε και νέα «βέλη» στη φαρέτρα των δικτύων μας.

Ο δεύτερος άξονας αφορά στον κλάδο Αυτοκινήτου, στον οποίο θέλουμε να εισέλθουμε δυναμικά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Έχουμε ήδη αρχίσει τα πρώτα μας βήματα, επιχειρώντας να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα και την τεχνογνωσία μας. Αυτή τη στιγμή για τη Groupama Ασφαλιστική υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση δραστηριότητας στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και, φυσικά, στην Κρήτη απ’ όπου και έλκει την καταγωγή η εταιρεία. Κρίνουμε λοιπόν πως ήρθε η ώρα να αλλάξει αυτή η σχέση.

Ο τρίτος άξονας αφορά στην Περιουσία. Λαμβάνοντας υπόψη μας το γεγονός της απουσίας στρατηγικής συμμαχίας με τράπεζα, αλλά και την «πίεση» που δέχονται τα ασφάλιστρα το τελευταίο διάστημα, θα επιδιώξουμε να αποκτήσουμε το μερίδιο αγοράς που αντιστοιχεί στην εμπειρία και την τεχνογνωσία της Groupama. Υπάρχει ξεκάθαρα η πρόθεση να μεγαλώσουμε το κομμάτι μας.

Θεωρείτε πως το 2017 τοποθετήθηκε ο «θεμέλιος λίθος» για την επόμενη σελίδα λειτουργίας της ασφαλιστικής, σε ένα καλύτερο πλαίσιο;

Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για το 2018, καθώς η αλλαγή στις διαδικασίες μας δεν θα στηριχθεί, βεβαίως, αποκλειστικά στις προτάσεις μιας εταιρείας συμβούλων. Στις επερχόμενες αλλαγές έχει εμπλακεί, σε σημαντικό βαθμό, το προσωπικό της εταιρείας, που, όπως αντιλαμβάνεστε, είναι αυτό που πρέπει να κάνει και όλη τη δουλειά ώστε να πραγματοποιηθούν οι αλλαγές.
Εάν οι ίδιοι οι άνθρωποί μας δεν αλλάξουν τις διαδικασίες, πιστεύω πως καμία προσπάθεια δεν πρόκειται να στεφθεί με επιτυχία. Τίποτα δεν αλλάζει, εάν ο ίδιος ο μηχανισμός δεν υιοθετήσει την εξέλιξη. Θεωρούμε λοιπόν πως είναι επιτυχία το ότι καταφέραμε να εμπλέξουμε τους ανθρώπους μας στο «παιχνίδι» της αλλαγής.
Παραγωγικά, θα έλεγα πως ήταν μια χρονιά κατά την οποία σταθεροποιήσαμε τις αποδόσεις μας, την εποχή που η Ελλάδα διανύει για 8ο χρόνο μια πρωτόγνωρη κρίση. Ωστόσο εμείς σταθεροποιήσαμε την παραγωγή μας, μέσα από πολύ συγκεκριμένες δράσεις στο χαρτοφυλάκιο των μεγάλων λογαριασμών μας, οι οποίοι δεν ήταν και τόσο κερδοφόροι. Το θέμα της κερδοφορίας, προφανώς και δεν πρέπει να το παραγνωρίζουμε. Με αυτή τη λογική, προετοιμαστήκαμε κατάλληλα, προκειμένου το 2018 να υλοποιήσουμε σημαντικές δράσεις και ενέργειες, καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη.

Δεν σας κρύβω ότι στόχος μας για τη νέα χρονιά είναι να διευρύνουμε την αναλογία μας στην πίτα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, διεκδικώντας το κομμάτι που μας αναλογεί. Ήδη έχουν γίνει οι απαραίτητοι σχεδιασμοί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Συμπληρώνοντας μια 10ετία από τη μετεξέλιξη του Φοίνικα, θα λέγατε πως διακρίνονται ακόμη και σήμερα κάποιες «δυσλειτουργίες» στη δομή της Groupama Ασφαλιστικής;

Είναι αλήθεια ότι ένας οργανισμός τόσων ετών, δεν μπορεί παρά να κουβαλά στο DNA του συνήθειες από το παρελθόν. Στην Ελλάδα συμπληρώσαμε πέρυσι 10 χρόνια Groupama, ενώ το 2018 συμπληρώνουμε 90 χρόνια ως «συνέχεια» του Φοίνικα.

Ακόμη κι αν υπάρχουν μερικές εναπομείνασες «δυσλειτουργίες» στον οργανισμό, υπερκαλύπτονται -έως ότου εξαλειφθούν εντελώς- από την πολύ βαθιά γνώση της ασφαλιστικής αγοράς και την τεράστια εμπειρία στο χειρισμό κανόνων underwriting. Είναι πολύ σημαντική η μεγάλη τεχνογνωσία και η μεγάλη εμπειρία για τη δουλειά μας, καθώς σε βοηθούν να αποφεύγεις παγίδες.
Όλες οι μεγάλες αλλαγές που θα ακολουθήσουν στην Groupama Ασφαλιστική, μια θυγατρική ενός πολύ μεγάλου οργανισμού, μας δίνουν την ευκαιρία να αντιμετωπίσουμε το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία, ξεπερνώντας οριστικά όποιες δυσλειτουργίες υπάρχουν.
Σίγουρα δεν είναι εύκολο! Οι άνθρωποι θέλουν χρόνο για να προσαρμοστούν. Νομίζω όμως πως πλέον όλοι μας έχουμε αντιληφθεί πως η επόμενη ημέρα για την Groupama Ασφαλιστική απαιτεί ομαδικότητα και συλλογική διάθεση βελτίωσης.

Όσον αφορά τον κλάδο αυτοκινήτου, πώς σχολιάζετε την απόφαση της κυβέρνησης για μετάθεση του ζητήματος με τα ανασφάλιστα; Τι χάνει η αγορά από όλο αυτό το μη επιτυχημένο μέχρι στιγμής εγχείρημα;

Η ιστορία με τα ανασφάλιστα πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει. Δεν θεωρώ δίκαιο να υπάρχουν δύο «ταχύτητες» αντιμετώπισης. Να υπάρχει για παράδειγμα ο πελάτης, που είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του, που φροντίζει να είναι σωστά καλυμμένος, που ξέρει τι μπορεί να του συμβεί και τι μπορεί να προκαλέσει, και την ίδια στιγμή να υπάρχουν κάποιοι που συνειδητά απέχουν από αυτή την υποχρέωση.
Κατανοώ απόλυτα την οικονομική δυσκολία των συνανθρώπων μας το τελευταίο διάστημα, όμως κανείς δεν μπορεί να είναι πάνω από τον Νόμο.
Ωστόσο, για να είμαι ειλικρινής, δεν περιμένω και πολλά πράγματα σχετικά με το θέμα των ανασφάλιστων. Όπως ούτε το καλοκαίρι περίμενα πως θα έχουμε κάποια εξέλιξη, ούτε τώρα είμαι αισιόδοξος.
Όσον αφορά τις απώλειες της αγοράς, θα ήθελα να τονίσω πως υπάρχουν εταιρείες με πολύ χαμηλό ασφάλιστρο, το ξέρουμε όλοι. Αυτές μπορούν να προσελκύσουν τις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες, που παραμένουν ανασφάλιστες. Συνεπώς, δε νομίζω ότι οι υποψήφιοι ανασφάλιστοι θα απευθυνθούν σε εταιρείες που παρέχουν ένα σωστά τιμολογημένο προϊόν, όπως εμείς, και οι οποίες λειτουργούν κάτω από συγκεκριμένους κανόνες.

Ποια τα αποτελέσματα των ριζικών αλλαγών στο χαρτοφυλάκιο Υγείας και Πυρός που ανακοίνωσε η Groupama Ασφαλιστική προ διμήνου; Ποια η ανταπόκριση, τα πρώτα σχόλια από διαμεσολαβητές και καταναλωτές;

Η ανταπόκριση είναι ήδη πάρα πολύ θετική! Οι περισσότεροι συνεργάτες μας έρχονται για να σχεδιάσουμε μαζί την επόμενη χρονιά γιατί θέλουν να τοποθετήσουν σημαντικό μέρος της παραγωγής τους στην Groupama Ασφαλιστική.
Οι «εκπλήξεις» που αναφέραμε και νωρίτερα, θα παρουσιαστούν στο επόμενο τρίμηνο και θα αφορούν και τα προϊόντα. Πρόκειται για νέα προϊόντα σε περιοχές στις οποίες, μέχρι στιγμής, απουσιάζουμε.
Είμαστε πολύ καλοί στα ομαδικά ασφαλιστήρια συμβόλαια και οι συνεργάτες μας χρειάζονται προϊόντα τα οποία θα συμπληρώνουν το «κενό» που δημιουργείται από ένα σημείο και πάνω.
Στόχος μας είναι να προσθέσουμε προϊόντα στο χαρτοφυλάκιό αλλά και να βελτιώσουμε του όρους και τις παροχές προς τους πελάτες μας. Σε αυτούς τους δυο άξονες θα κινηθούμε ενεργά στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Πόσο έτοιμος είναι ο ασφαλιστικός σύμβουλος να ανταποκριθεί στις τεχνολογικές εξελίξεις που προωθείτε;

Αυτή τη στιγμή ο επαγγελματίας ασφαλιστικός σύμβουλος νομίζω ότι έχει πλέον εξελιχθεί στο θέμα της τεχνολογίας, ίσως πολύ περισσότερο και από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες. Σχεδόν όλοι έχουν σήμερα ένα smartphone, ή ένα tablet, με το οποίο εργάζονται. Το «περιβάλλον» είναι γνώριμο συνεπώς και δεν θεωρώ πως θα υπάρχουν δυσκολίες, για παράδειγμα, στη χρήση της ασφαλιστικής αίτησης μέσω του e-application. Επιδιώκουμε άμεσα η εφαρμογή να είναι διαθέσιμη και σε άλλα λειτουργικά συστήματα, πέραν των Windows, να είναι πιο απλή και εύχρηστη ως προς την καταχώρηση των αιτήσεων.
Φυσικά, εάν κάποιος από τους συνεργάτες μας δεν διαθέτει tablet για να πάρει από τον πελάτη υπογραφή εκείνη τη στιγμή, μπορεί να ακολουθήσει την παραδοσιακή διαδικασία. .Όμως, επειδή έρχομαι σε επαφή με όλα τα δίκτυα, όλοι οι συνεργάτες μας είναι πλέον πολύ εξελιγμένοι στα θέματα της τεχνολογίας.
Το τι θα κάνουμε στο δικό μας δίκτυο είναι κάτι που πρόκειται να το συζητήσουμε αρκετά σύντομα. Η συζήτηση έχει να κάνει με τον τρόπο που θα έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή μας. Το ερχόμενο καλοκαίρι αναμένεται να έχουν ξεκαθαρίσει και παρουσιαστεί όλες οι αλλαγές στο e-application.
Είμαστε πολύ περήφανοι για το δίκτυό μας και το προσέχουμε ιδιαίτερα. Είναι οι «δικοί» μας άνθρωποι, που δραστηριοποιούνται φέροντας το όνομα Groupama. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι ξεχωρίζουμε κάποιο δίκτυο. Αντιθέτως πιστεύουμε ότι όλοι θα πρέπει, μπροστά στον πελάτη, να έχουν εξ ίσου τη δυνατότητα σωστής προώθησης των προϊόντων μας, με τους κατάλληλους και σύγχρονους πλέον τρόπους.

Φήμη & παράδοση

  • Στις ασφαλίσεις ζημιών από το 1928
  • Στις ασφαλίσεις ζωής από το 1985
  • Πάνω από 350.000 πελάτες

Ισχυρό χαρτοφυλάκιο σε όλους τους κλάδους

  • Κύκλος εργασιών €168 εκατ.
  • Ασφαλίσεις Ζημιών €107,9 εκατ.
  • Ασφαλίσεις Ζωής €60,1 εκατ.
  • Καθαρό αποτέλεσμα €17,08 εκατ. (προ φόρων)

Συμπληρωματικά και αποτελεσματικά δίκτυα

  • 248 Ασφαλιστικοί & Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι
  • 946 Πράκτορες & Ασφαλειομεσίτες
  • 80 Ασφαλιστές της Group Μέριμνα

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *