Tεχνητή νοημοσύνη: ο κλάδος που μεταμορφώνει την ασφαλιστική βιομηχανία

3 Νοεμβρίου 2017

Σε συνέχεια του προηγούμενου άρθρου με τίτλο Οι 10 τεχνολογίες περίθαλψης που αλλάζουν τον κόσμο το Underwriter παρουσιάζει σήμερα τους τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη, στο άμεσο μέλλον, θα μεταμορφώσει ριζικά, τον τρόπο λειτουργίας της ασφαλιστικής βιομηχανίας.

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
kosmas@underwriter.gr

Η επεξεργασία του ιστορικού του  πελάτη από τις εταιρείες και η εξυπηρέτησή του από τους διαμεσολαβητές, είναι οι δύο τομείς τους οποίους θα μεταμορφώσει η ευρεία χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, στην ασφαλιστική βιομηχανία. Οι διαμεσολαβητές αποκτούν έναν σημαντικό «βοηθό» που παρέχει άμεσα και εύκολα προσωποποιημένες λύσεις στους υποψήφιους πελάτες - στην ουσία "σκέφτεται" μαζί με τον ασφαλιστή για τον… ασφαλιστή ενώ οι εταιρείες, πρώτον, θα μπορέσουν να μειώσουν σημαντικά τα ασφάλιστρα και να βελτιώσουν ουσιαστικά τις παροχές και δεύτερον, θα γλιτώσουν εκατομμύρια διεθνώς, από την καταστολή της απάτης.

Η επεξεργασία μεγάλου όγκου δεδομένων βρισκόταν ανέκαθεν στο επίκεντρο του ασφαλιστικού κλάδου. Αυτό που πλέον έχει αλλάξει είναι η ποσότητα των δεδομένων που παράγεται καθημερινά και η ταχύτητα με την οποία άνθρωποι και μηχανές μπορούν να επεξεργαστούν τις πληροφορίες, προάγοντας νέες ιδέες.

Μολονότι αυτό που μέχρι τώρα ξέραμε και ονομάζαμε "Τεχνητή Νοημοσύνη" αλλάζει -καθώς η τεχνολογία ωριμάζει περισσότερο- η γενική του θεώρηση εξακολουθεί να αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι μηχανές (υπολογιστές, tablets, κ.α.) μπορούν να σκέφτονται σαν άνθρωποι. Ο όρος «Μηχανική Μάθηση» αφορά τον τρόπο "διδασκαλίας" των υπολογιστών, προκειμένου να επιτυγχάνουν τα ίδια λογικά συμπεράσματα με τον ανθρώπινο νου.

Δεδομένου λοιπόν ότι η ασφαλιστική βιομηχανία εμπεριέχει στη βάση της πολλά και «βαριά» δεδομένα, είναι απόλυτα έτοιμη να εισαγάγει την έννοια της Τεχνητής Νοημοσύνης στους κόλπους της. Το αμερικανικό Forbes καταγράφει, σε πρόσφατο δημοσίευμα του, τις εφαρμογές της νέας τεχνολογίας που θα μεταμορφώσουν τον ασφαλιστικό κλάδο σε 5 βασικά σημεία:

Εξυπηρέτηση πελατών
Στην πρώτη κιόλας επαφή μεταξύ ασφαλιστή και υποψήφιου πελάτη, όταν δηλαδή προσδιορίζεται το πακέτο ασφαλιστικής κάλυψης που είναι ιδανικό για τις ανάγκες του, οι σύγχρονες μηχανές αναμένεται να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο ως προς την εξυπηρέτηση. Η νέα τεχνολογία εξετάζει αναλυτικά το προφίλ των υποψήφιων πελατών προκειμένου να προτείνει επιτόπου, τις ιδανικότερες λύσεις για ασφαλιστικά προϊόντα, τα οποία σχετίζονται αποκλειστικά με τις επιθυμίες πελάτη και τα οποία είναι καλύτερα βάσει των προκαθορισμένων κριτηρίων που εισάγονται. Σύμφωνα με έρευνες, οι περισσότεροι πελάτες δεν έχουν πρόβλημα με την αλληλεπίδραση της τεχνολογίας, με το 74% των καταναλωτών να δηλώνει ικανοποιημένο εάν λαμβάνει πρόσθετες συμβουλές για τα ασφαλιστικά προγράμματα από υπολογιστές.
Οι καταναλωτές επιζητούν πλέον εξατομικευμένες λύσεις και η Τεχνητή Νοημοσύνη καθιστά δυνατή αυτή την λειτουργία.

Συναλλαγές και διεκδικήσεις
O ασφαλιστικός κλάδος επεξεργάζεται χιλιάδες αιτήματα και αξιώσεις, απαντώντας ταυτόχρονα σε χιλιάδες ερωτήματα πελατών. Η Τεχνητή Νοημοσύνη βελτιώνει αυτές τις διαδικασίες. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι διεργασίες αυτές δεν απαιτούν καμία ανθρώπινη παρέμβαση. Μάλιστα, αρκετές εταιρείες που έχουν ήδη αρχίσει να ακολουθούν αυτοποιημένες διαδικασίες για την επεξεργασία διεκδικήσεων, καταφέρνουν εξοικονόμηση χρόνου (που μεταφράζεται σε χρήμα) και φυσικά αυξημένη ποιότητα εξυπηρέτησης προς τον πελάτη.

Καταστολή της απάτης
Οι ασφαλιστικές εταιρείες εάν κατάφερναν να μετριάσουν αποτελεσματικά τα φαινόμενα απάτης, θα επιτύγχαναν θεαματικά αποτελέσματα στα εμφανιζόμενα κέρδη ή ζημιές τους. Στις Ηνωμένες Πολιτείες οι ψευδείς αξιώσεις στοιχίζουν περί τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο περίπου 350 περιπτώσεις ασφαλιστικής απάτης αποκαλύπτονται καθημερινά.
Οι αλγόριθμοι της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορούν να εντοπίσουν τις δόλιες αξιώσεις, χτυπώντας «κόκκινο συναγερμό» για περαιτέρω διερεύνηση από ανθρώπινο παράγοντα, όπου κρίνεται απαραίτητο. Πρακτικά, αυτό επιτρέπει σε μια ασφαλιστική εταιρεία να αναλάβει δράση ταχύτερα από όσο θα απαιτούνταν μόνο με την παρουσία του ανθρώπινου παράγοντα.

Πολιτική και κοστολόγηση διαχείρισης κινδύνου
Ο καταιγισμός των δεδομένων που έχει να διαχειριστεί μια ασφαλιστική επιχείρηση, της επιτρέπει να διαμορφώσει και νέα εκπτωτικά προγράμματα για την προσέλκυση νέων πελατών. Για παράδειγμα, με την εγκατάσταση ενός συστήματος τηλεματικού ελέγχου στο αυτοκίνητο, θα δίδεται η ευκαιρία στον οδηγό να επιτύχει μεσοπρόθεσμα χαμηλότερες τιμές και πριμοδοτήσεις, κατόπιν αξιολόγησης των δεδομένων οδήγησης με αλγόριθμους ή μέσω φορητών συσκευών μέτρησης. Τα νέα αυτά δεδομένα, μπορούν να υπολογίζουν τη συμπεριφορά του οδηγού στους δρόμους έως και τον καρδιακό παλμό, ενημερώνοντας τους κατόχους πως μπορούν να επιτύχουν μεγαλύτερες εκπτώσεις. Με την πληρέστερη εικόνα της συμπεριφοράς των πελατών από διάφορες πηγές, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα τον κίνδυνο και να δημιουργήσουν προϊόντα και υπηρεσίες που εξυπηρετούν τους πελάτες τους.

Η τεχνολογία της ασφαλιστικής βιομηχανίας
Οι διεθνείς τάσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι σύντομα θα γίνουμε μάρτυρες της έκρηξης του λεγόμενου «InsureTech».
Υπάρχουν πολλές νέες υπηρεσίες και προϊόντα που αναπτύσσονται από εταιρείες τεχνολογίας και θα αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το «Captricity» όπου παρέχει δεδομένα στις ασφαλιστικές εταιρείες για την οδηγική συμπεριφορά των πελατών τους, με ακρίβεια 99,9%.
Αντίστοιχη περίπτωση αποτελεί και το «Zendrive», μια εφαρμογή που εγκαθίσταται στο τηλέφωνο σας και θα παρακολουθεί τη συμπεριφορά του οδηγού. Μέσω αυτής της εφαρμογής, ο οδηγός επιτυγχάνει σημαντική έκπτωση στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, ακολουθώντας τις υποδείξεις και προειδοποιήσεις του app.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Μία απάντηση στο Tεχνητή νοημοσύνη: ο κλάδος που μεταμορφώνει την ασφαλιστική βιομηχανία

  1. Ο/Η Giannis λέει:

    Δυστηχως η τεχνητη νοημοσυνή ‘οπως και η τεχνολογία θα διαλύσει πολλες χιλιαδες θεσεις εργασίας απο αυτές που θα δημιουργησει .Οι διαφόρες των ταξέων θα γιγαντωθούν
    Ειναι η μεγαλυτερη προκληση που θα αντιμετωπίσει ο ανθρωπος τις επομενες δεκαετίες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
MINETTA DRIVE. Νέο application για να μάθεις… πόσο «μετράς» στην οδήγηση!

Η ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική, συνεπής στην συνεχή προσπάθεια της για προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, πρωτοπορία και παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, διαθέτει στο...

Close