Ηλεκτρονικός έλεγχος και για τα ΚΤΕΟ
Γράφει ο Νίκος Σακελλαρίου
Μέσα στο δεύτερο ήμισυ του Ιουνίου αναμένεται να περάσει το νομοσχέδιο που αφορά τον ηλεκτρονικό έλεγχο για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων. Το νομοσχέδιο προβλεπόταν να περάσει στο α’ τρίμηνο αλλά έπρεπε να συγχρονιστούν το Υπουργείο Μεταφορών , η ΑΑΔΕ και οι διαδικτυακές πλατφόρμες ώστε να εντοπίζονται ηλεκτρονικά τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα, να στέλνονται οι ειδοποιήσεις και να χρεώνονται τα πρόστιμα. Επίσης υπήρχε διχογνωμία στις αρχές εάν θα έπρεπε να στέλνονται ειδοποιήσεις στους ανασφάλιστους όπως γίνεται σήμερα ή να πηγαίνουν κατευθείαν στο πρόστιμο.
Ο ηλεκτρονικός εντοπισμός των ανασφάλιστων και , κυρίως, οι επιβολές προστίμων αποτελεί ένα πάγιο αίτημα της ασφαλιστικής αγοράς από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Αν και υπήρχαν οι τεχνολογικές προδιαγραφές δεν υπήρχε η πολιτική βούληση (εν μέσω Μνημονίων) για την επιβολή των προστίμων. Υπενθυμίζεται ότι τα πρόστιμα για ανασφάλιστα αυτοκίνητα θα ξεκινούν από 250 ευρώ. Eκτιμάται ότι υπάρχουν περίπου 500.000 ανασφάλιστα οχήματα στην ελληνική επικράτεια τα οποία επιβαρύνουν την ασφαλιστική αγορά και το Επικουρικό Κεφάλαιο στη περίπτωση των ζημιών τους.
Ανασφάλιστα οχήματα
Οι πολίτες που λαμβάνουν ειδοποίηση για ανασφάλιστο όχημα θα πρέπει: να μπουν με τους προσωπικούς τους κωδικούς στο Taxisnet, να βρουν το παράβολο που έχει δημιουργηθεί για το ανασφάλιστο όχημα με τον αριθμό πρωτοκόλλου της ειδοποίησης και να πληρώσουν το παράβολο είτε σε τράπεζα (αφού το εκτυπώσουν) είτε μέσω web banking. Στη συνέχεια θα πρέπει να ασφαλίσουν το όχημά σε οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία χρησιμοποιώντας το πληρωμένο παράβολο.
Ηλεκτρονικός έλεγχος και για τα ΚΤΕΟ
Μέσα στο νομοσχέδιο θα υπάρχει και διάταξη για τον ηλεκτρονικό έλεγχο των αυτοκινήτων που θα πρέπει να περάσουν από ΚΤΕΟ και δεν έχουν περάσει εντός του προκαθορισμένου χρονικού διαστήματος. Αυτό δεν είναι άσχετο για την ασφαλιστική δραστηριότητα καθώς οι ασφαλιστικές θα ζητούν και τον έλεγχο ΚΤΕΟ σε περίπτωση μεγάλων ατυχημάτων. Εάν αυτός δεν έχει γίνει, μπορεί να κριθεί ότι η έλλειψη ελέγχου του οχήματος συνέβαλε στο ατύχημα και να αρνηθούν αποζημιώσεις.
No comment yet, add your voice below!