Αλλάζει η νομοθεσία για τα ανασφάλιστα

27 Ιανουαρίου 2020

Αλλαγές στη νομοθεσία που αφορά τα ανασφάλιστα οχήματα σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με στόχο κυρίως τη βελτίωση της εισπραξιμότητας των προστίμων που επιβάλλονται μεν, δεν καταβάλλονται δε.

 Ελ. Πετροπούλου, petropoulou@underwriter.gr

Η διασταύρωση των οχημάτων με τη βάση των δεδομένων που διατηρεί η Ανεξάρτητη Αρχή, με εκείνη του υπουργείου Μεταφορών και των ασφαλιστικών εταιρειών, ολοκληρώθηκε το προηγούμενο διάστημα. Ωστόσο κατά τον τελευταίο έλεγχο -όπως διαπιστώθηκε- ορισμένοι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων …ξέχασαν να πληρώσουν το πρόστιμο!

Ο Δημήτρης Ζορμπάς, Γενικός Διεθυντής της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής και Πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος

Το πρόβλημα

Σήμερα, η Ανεξάρτητη Αρχή πραγματοποιεί δύο φορές τον χρόνο έλεγχο για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων. Κατά τον τελευταίο έλεγχο, η ΑΑΔΕ επέβαλε πρόστιμα στους ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων που εντοπίστηκαν, ωστόσο σύμφωνα με τον  Πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ Δημήτρη Ζορμπά, «δεν υπήρξε πλήρης εφαρμογή του νόμου».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη νομοθεσία – εξήγησε- μετά τη διασταύρωση των στοιχείων και τον εντοπισμό του ανασφάλιστου οχήματος, επιβάλλεται πρόστιμο μέσω της Τροχαίας, η οποία θα πρέπει  να επισκεφθεί τον παραβάτη προκειμένου να πληρωθεί το πρόστιμο. Αυτό στην πράξη δεν φάνηκε να "δουλεύει", πρόσθεσε ο κ. Ζορμπάς, ως εκ τούτου έχει ήδη εκκινήσει η συζήτηση για διορθωτικές αλλαγές στην υφιστάμενη νομοθεσία.

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει να συστήσει ειδική επιτροπή με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων προκειμένου να επαναξιολογήσει το νόμο και αν χρειαστεί να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις. Σχετικό αίτημα στο υπουργείο Οικονομικών έχει υποβάλλει –γραπτώς και προφορικώς- η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.

Σημειώνεται ότι το 2018 σύμφωνα με ανακοινώσεις της ΑΑΔΕ είχαν εντοπιστεί περί τα 400.000 πιθανά ανασφάλιστα αυτοκίνητα ενώ για το 2019 ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων εκτιμάται ότι κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα. Από την πλευρά του ο κ. Ζορμπάς τονίζει ότι τα ανασφάλιστα οχήματα είναι αρκετές χιλιάδες, ωστόσο τα στοιχεία που υπάρχουν δεν επαρκούν για ασφαλή συμπεράσματα. Εκτίμησε ωστόσο, ότι ο αριθμός τους κυμαίνεται μεταξύ 500.000 και 1.000.000 οχήματα!

Τι προτείνει η ΕΑΕΕ

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ Δημήτρη Ζορμπά, ο έλεγχος και η διασταύρωση των στοιχείων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων δεν θα πρέπει να γίνεται δύο φορές τον χρόνο, όπως συμβαίνει σήμερα, «αλλά κάθε στιγμή, να είναι online, εφόσον όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουμε ηλεκτρονικά συνδεθεί με την ΑΑΔΕ μέσω του Κέντρου Πληροφοριών».

Επιπρόσθετα, η ειδική Επιτροπή, εφόσον συγκροτηθεί, θα πρέπει να αξιολογήσει το παράβολο, τη μορφή του παράβολου και όταν ο παραβάτης δεν το καταβάλλει τότε η οφειλή να «περνά» στην εφορία, σημείωσε ο κ. Ζορμπάς.

Πρόστιμα

Τα πρόστιμα για τους παραβάτες που θα εντοπιστούν με όχημα σε κυκλοφορία χωρίς να το έχουν ασφαλίσει είναι:

100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κ.εκ.

150 ευρώ για δίκυκλα οχήματα από 251 κ.εκ. και άνω

200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1000 κ.εκ..

250 ευρώ για αυτοκίνητα από 1001 κ.εκ. και άνω.

Σε περίπτωση μη καταβολής του προστίμου και εντοπισμού τους, οι παραβάτες κινδυνεύουν με αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού, της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος για 6 μήνες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, καθώς και με χρηματικό πρόστιμο.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

5 απαντήσεις στο Αλλάζει η νομοθεσία για τα ανασφάλιστα

  1. Ο/Η Κωνσταντίνος λέει:

    Κύριοι υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που θα πρέπει να τις δείτε: π.χ. κάτοχος αυτοκινήτου εγώ, οδηγός φίλος αδελφός κλπ. Εγώ δεν έχω ασφαλίσει το αυτοκίνητο, ο οδηγός γιατί να χάσει την άδεια οδήγησης; Θα πρέπει σε όλες τις εταιρείες, ανεξάρτητα από την ώρα που εκδόθηκε το ασφαλιστήριο, η λήξη του συμβολαίου να είναι ένα λεπτό πριν τις δώδεκα το βράδυ, διευκολύνει και τον ασφαλιστή και τον κάτοχο του αυτοκινήτου.

    • Ο/Η α-μάξι-μος λέει:

      Αφαίρεση του διπλώματος του οδηγού, αφού οδηγεί ανασφάλιστο όχημα. Εάν προκαλέσει αυτοκινητιστικό, τον θεωρώ συναυτουργό. Στην περίπτωση ασφάλισης από το φίλο-οδηγό, να απαιτείται και υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του ιδιοκτήτη.

    • Ο/Η Δημήτρης Μαντικός λέει:

      Ο οδηγός θα χάσει το δίπλωμα του, διότι είναι υποχρεωμένος να ελέγξει αν το όχημα που θα οδηγήσει είναι ασφαλισμένο ή όχι. Πότε θα το ελέγξει, όταν σκοτώσει άνθρωπο?
      Δε συζητάμε βέβαια για την ανευθυνότητα του ιδιοκτήτη, που εν γνώσει του, παραχωρεί ανασφάλιστο όχημα σε φίλο, αδερφό, κλπ. (Αν έχεις τέτοιους φίλους, τι να τους κάνεις τους εχθρούς!!)

  2. Ο/Η Θ.ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ λέει:

    Εάν θέλετε να μειωθούν τα ανασφάλιστα αποσυνδέστε την πληρωμή του προστίμου από την ασφάλιση του ανασφάλιστου και επιτρέψτε την κάλυψή του από τις ασφαλιστικές. 400.000 ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία. Δείξτε εμπράκτως την επιθυμία σας να μην υπάρχουν ανασφάλιστα… Θ. Πετρόπουλος

  3. Ο/Η Λάζαρος λέει:

    Πατήστε το κουμπί να ξανακάνετε μια ηλεκτρονική διασταύρωση και μετά βλέπετε και τα πρόστιμα της τροχαίας.
    Από τότε που βγήκε ο νόμος μόνο μια φορά πάτησε το κουμπί ο Σύριζα.
    Από τότε ξαναχαλάρωσε ο κόσμος.

Γράψτε απάντηση στο Κωνσταντίνος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
KPMG: Ο Γιάννης Βρούτσης κεντρικός ομιλητής στο 23ο Συμπόσιο Ανθρώπινου Δυναμικού

Ο Υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης κεντρικός ομιλητής στο 23ο Συμπόσιο Ανθρώπινου Δυναμικού της KPMG Πρωτότυπες παρουσιάσεις επίκαιρων θεμάτων ηγεσίας στην...

Close