Skip to content

Απέτυχε στην πράξη το σχέδιο για τα ανασφάλιστα

«Σήμα κινδύνου» για τις ασφαλιστικές εταιρείες με αστική ευθύνη αυτοκινήτου χτυπά η μεγάλη αύξηση των ανασφάλιστων αυτοκινήτων όχι μόνο κατά τη διάρκεια του lockdown αλλά και κατά το β’ εξάμηνο 2019, όταν χαλάρωσαν οι έλεγχοι της τροχαίας. Πλέον ζητείται  αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να γίνουν πιο αποτελεσματικές και εισπράξιμες οι κυρώσεις για ανασφάλιστα οχήματα.

Αύξηση των ανασφάλιστων από το β’ εξάμηνο 2019 και μέσα στο lockdown

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει η Επιτροπή Αυτοκινήτου της Ε.Α.Ε.Ε, τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα αυξήθηκαν πάνω από 100.000 κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου και μάλιστα μέσα στο lockdown (16/3-04/5) καταγράφηκαν πολλά ανασφάλιστα είτε από αδυναμία των ασφαλισμένων να πληρώσουν ασφάλιστρα, είτε από μη χρήση των αυτοκινήτων και από ακινησία λόγω του lockdown. Όλα αυτά τα οχήματα θεωρούνται ανασφάλιστα και πλέον ο αριθμός των ανασφάλιστων στην Ελλάδα έχει αυξηθεί σε πάνω από 1 εκατομμύριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός αυτός είχε μειωθεί κατά την προηγούμενη 3ετία στα περίπου 750 χιλ. αυτοκίνητα. Όμως η μείωση των ελέγχων κατά το 2019 οδήγησε στην εκτίναξη του αριθμού πάλι πάνω από το 1 εκατομμύριο.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θεωρούν ότι η χαλαρότητα που επικρατεί στη διαδικασία ελέγχου των ανασφάλιστων σε συνδυασμό με τα μη εισπραξιμα πρόστιμα που επιβλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, έχουν δημιουργίσει ανοσία στον πληθυσμό. Δυστυχώς, παρατηρούν πολλά στελέχη, η μη ασφάλιση οχημάτων τείνει να γίνει συνήθεια πολλών πολιτών που εκμεταλλεύθηκαν την συγκυρία της πανδημίας αλλά και την τάση αναβολής πληρωμής υποχρεώσεων που έχουν υιοθετήσει πολλοί πολίτες απέναντι σε εφορίες, Ταμεία και τράπεζες ελπίζοντας στους διακανονισμούς.

Σ’ αυτά τα πλαίσια, τόσο η ΕΑΕΕ όσο και παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι πρέπει να αναθεωρηθεί ο νόμος απέναντι στα ανασφάλιστα οχήματα. Ο υπάρχον νόμος- εκ των πραγμάτων- αδυνατεί πλέον να «τιθασεύσει» την αδιαφορία των ανασφάλιστων οδηγών που συνεχίζουν να αυξάνονται χωρίς συνέπειες. Το φαινόμενο της αύξησης των ανασφάλιστων οχημάτων έχει συνέπειες τόσο στην ευρύτερη ασφαλιστική αγορά (εταιρείες-διαμεσολαβητές) όσο και στα κρατικά έσοδα.

Στελέχη της αγοράς και του ΕΕΑ έχουν συζητήσει με υπουργικά στελέχη, την ανάγκη αναθεώρησης του νόμου με άμεσες και αυστηρότερες κυρώσεις που θα είναι εύκολα εφαρμόσιμες αλλά και θα αναγκάζουν τους οδηγούς να ασφαλίζουν τα οχήματά τους. Το ζητούμενο των νέων μέτρων που καλούνται να εφαρμοστούν δεν είναι τόσο το ύψος των προστίμων αλλά η άμεση κύρωσή τους και είσπραξή τους. Όπως χαρακτηριστικά μας είπε στέλεχος της αγοράς, «το πρόβλημα είναι ότι ακόμη και πρόστιμα από παλαιούς ελέγχους δεν έχουν πληρωθεί σήμερα».

Τις προτάσεις των ασφαλιστικών και του ΕΕΑ έχουν ακούσει τόσο ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, ο υπουργός οικονομίας Χρήστος Σταικούρας αλλά και ο Διοικητής του ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής. Αναμένονται γνωμοδοτήσεις από τους φορείς της Πολιτείας ως προς την διαδικασία που πρέπει να επιλεγεί για την μείωση των ανασφάλιστων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *