Skip to content

Ασφάλιση συσκευής κινητού: Η νέα απαραίτητη ανάγκη

Στη χώρα μας η ΑΧΑ προσφέρει ένα πλήρες πακέτο ασφάλισης κινητών τηλεφώνων και tablet, το οποίο καλύπτει ζημιές που μπορεί να προκληθούν από κινδύνους, όπως πυρκαγιά ή κεραυνός, τυχαίο σπάσιμο οθόνης, κλοπή μετά από διάρρηξη ή επαφή με νερό ή άλλο υγρό στοιχείο.

Μπορεί για πολλούς η ασφαλιστική κάλυψη ενός κινητού τηλεφώνου να φαντάζει άσκοπη δαπάνη ή είδος πολυτελείας. Ωστόσο, όλοι ξέρουμε πως πάρα πολλά από τα σημερινά smartphones κοστίζουν κοντά ή πάνω από 1.000 ευρώ. Για τα συγκεκριμένα τηλέφωνα πιθανή κλοπή, απώλεια ή θραύση αποτελεί σοβαρό κίνδυνο. Βέβαια, η ασφάλιση μιας συσκευής τηλεφώνου εξαρτάται από την οικονομική θέση του υποψήφιου πελάτη και φυσικά τη «στάση» του απέναντι στην πρόληψη κινδύνου.

Σύμφωνα με σχετικές μελέτες, για να αποφασίσει εάν χρειάζεται ασφάλιση ή όχι, ο υποψήφιος αγοραστής δεν έχει παρά να κάνει στον εαυτό του την ακόλουθη ερώτηση: «Εάν χάσω ή καταστρέψω το smartphone μου, μπορώ να αντέξω την επισκευή ή την αντικατάστασή του;» 

Εάν η απάντηση είναι «ναι» ή εάν ο υποψήφιος αγοραστής διαθέτει μια παλιά συσκευή που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει εναλλακτικά, τότε η ασφάλιση πιθανώς δεν είναι κάτι που πρέπει να τον απασχολεί.

Εάν, όμως, είναι επιρρεπής στην απώλεια ή την καταστροφή πραγμάτων, τότε είναι χρήστης «υψηλού κινδύνου» και πιθανότατα την έχει ανάγκη.

Στην Ελλάδα, τα προγράμματα ασφάλισης κινητού περιλαμβάνονται συνήθως μέσα σε προγράμματα απώλειας πορτοφολιού ή τσάντας. Τα προγράμματα αυτά αποζημιώνουν τα βασικά περιεχόμενα – αποζημίωση πορτοφολιού και μετρητών (μέχρι ενός ορίου), κλειδιών (αυτοκινήτου – κατοικίας) και κινητού τηλεφώνου.

Πολλά προγράμματα καλύπτουν και το κόστος επισκευής ή αντικατάστασης ακουστικού, ενώ πολλές ασφαλιστικές επιχειρήσεις στο εξωτερικό αποζημιώνουν τους πελάτες τους για τυχόν «παράνομες» χρεώσεις κλήσεων ή δεδομένων του λογαριασμού σας, σε περιπτώσεις απώλειας, κλοπής, κ.α.

Βέβαια, η δυνατότητα ασφάλισης ισχύει μόνο για ολοκαινούριες συσκευές και όχι για συσκευές που έχει αγοράσει κάποιος από συγγενή, φίλο ή από πλατφόρμες ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, όπως το eBay.

Σε γενικές γραμμές, η ασφάλιση τηλεφώνου από τον πάροχο του δικτύου είναι πιο ακριβή ως προς τις καλύψεις σε σχέση με έναν ανεξάρτητο ασφαλιστή δίχως αυτό φυσικά να αποτελεί κανόνα πάντοτε.

Στα πλεονεκτήματα επιλογής ασφαλιστικού προγράμματος από τον πάροχο του δικτύου περιλαμβάνεται η ταχύτητα αντικατάστασης ή εύρεσης ενός ανταλλακτικού για τη συσκευή με τις περισσότερες εταιρείες συνήθως να ανταποκρίνονται σε αίτημα αντικατάστασης την επόμενη ημέρα από την υποβολή αξίωσης.

Διαφορετικοί ασφαλιστές παρέχουν διαφορετικούς όρους και προϋποθέσεις στα συμβόλαιά τους, ενώ σε μια περίπτωση μπορεί να υπάρχει κάλυψη για κλοπή, αλλά όχι σε περίπτωση που π.χ. τα ακουστικά έχουν κλαπεί από την τσέπη του παλτό ή από το ξεκλείδωτο όχημά του ασφαλισμένου.

Αντίστοιχα, το πρόγραμμα ασφάλισης κινητών συσκευών της ΑΧΑ Ασφαλιστική δεν καλύπτει -μεταξύ άλλων- κλοπή συσκευής από ανοικτό χώρο, από συγγενείς ή συγκάτοικο, κλοπή με χρήση κλεμμένου κλειδιού ή από ληστεία, καθώς επίσης, ζημιές λόγω απρόσεκτης χρήσης του κατόχου της συσκευής.

Από την άλλη, όμως, καλύπτει τον ασφαλισμένο σε όποια χώρα και αν βρίσκεται, η ασφάλιση έχει ετήσια διάρκεια και ενεργοποιείται αυτόματα μετά την εφάπαξ καταβολή του συνολικού ασφαλίστρου.

Τέλος, πιθανή επισκευή της συσκευής γίνεται αποκλειστικά μέσω των εξουσιοδοτημένων συνεργείων της εταιρείας για τα οποία μπορεί να ενημερωθεί ο ασφαλισμένος μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *