Skip to content

Ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Μια νέα εποχή ξεκινά

Η διαχείριση κινδύνου με βάση την τηλεματική είναι το μέλλον στην παγκόσμια αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου

Γράφει: Χρ. Μωράκη

Η αντίληψη για την ασφαλιστική βιομηχανία είναι παρόμοια διεθνώς και σύμφωνα με τις έρευνες είναι από αδιάφορη έως και αρνητική. Ο κορονοϊός προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία στις ασφαλιστικές, να δείξουν ένα ανθρώπινο πρόσωπο.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα εξοικονομήσουν πολλά εκατομμύρια από την παύση των μετακινήσεων και άρα την δραστική μείωση των αποζημιώσεων κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού.  Όσο αυτό γίνεται ευρέως αντιληπτό, τόσο μεγαλώνουν “οι φωνές” εκείνων που τους ζητούν να μοιραστούν αυτά τα απρόσμενα και αντίξοα κέρδη, μειώνοντας τα ασφάλιστρα στους, χτυπημένους από την ύφεση, πελάτες τους.

Πολλές εταιρείες ήδη προσφέρουν διευκολύνσεις τύπου επέκταση ή αναβολή της προθεσμίας εξόφλησης ασφαλίστρων ακόμη και για ένα χρόνο, όπως και ευελιξία στους τρόπους πληρωμής.  Ωστόσο αυτό δεν φαντάζει αρκετό για να βάλει την παγκόσμια αγορά στο παιχνίδι, μετά την δικαιολογημένη μεν, ολοκληρωτική δε, απουσία της στην στήριξη των πολιτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μην ξεχνάμε ότι εξ ορισμού, αυτό που “πουλά” η ασφαλιστική αγορά  είναι προστασία και εξ-ασφάλιση σε περίπτωση κινδύνου. Κάτι αδύνατο όταν ο κίνδυνος χτυπά όλο τον πλανήτη ταυτόχρονα, σύμφωνοι. Ποιός όμως το καταλαβαίνει αυτό σε βάθος εκτός ίσως από τους ίδιους τους ασφαλιστές;

Η ασφαλιστική αγορά θα πρέπει και αυτή να κάνει ό,τι μπορεί για να στηρίξει την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη.

Στις ΗΠΑ πάντως το 82% των εταιρειών ασφάλισης αυτοκινήτου, προχώρησε, σύμφωνα με ανακοίνωση της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών, σε επιστροφή ασφαλίστρων ή σε μελλοντικές πιστώσεις χρηματικών ποσών, συνολικού ύψους 6,6 δις δολαρίων. Η Metlife για παράδειγμα, για να αναφέρουμε μια ασφαλιστική γνωστή και στη χώρα μας, προσέφερε πίστωση 15% στα ασφάλιστρα του Απριλίου και του Μαΐου. Βεβαίως τα ανακουφιστικά αυτά μέτρα ποικίλουν ανάλογα το συμβόλαιο, το προϊόν και την Πολιτεία στην οποία κατοικεί ο ασφαλισμένος.

Λιγότερα αυτοκίνητα δεν σημαίνει απαραίτητα λιγότερος κίνδυνος

Από την άλλη ειδικοί επισημαίνουν ότι λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους δεν σημαίνει απαραίτητα και λιγότερες αποζημιώσεις για τις ασφαλιστικές. Γιατί τα ατυχήματα δεν έχουν να κάνουν μόνο με το πόσο οδηγεί ο ασφαλισμένος αλλά και με τον τρόπο με τον οποίο οδηγεί.

Στην Νέα Υόρκη, η κίνηση στους δρόμους μειώθηκε έως και 90% αλλά ταυτόχρονα, αυξήθηκαν κατά 57% οι κλήσεις για αυξημένη ταχύτητα ενώ σε άλλες Πολιτείες αυξήθηκαν ακόμη και τα θανατηφόρα τροχαία. Οι ασφαλιστικές που ήδη πολλοί κρίνουν ότι “βιάστηκαν” να επιστρέψουν εκατομμύρια δολάρια στους οδηγούς στις ΗΠΑ βάσισαν τις μετρήσεις τους στη συχνότητα και όχι στην δριμύτητα των ατυχημάτων.

Στην Μινεσότα για παράδειγμα, τα θανατηφόρα ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 50%  την ίδια στιγμή που η κίνηση στους δρόμους είχε μειωθεί κατά 50%!

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό το παράδοξο, πρώτα απ’ όλα ότι σε έναν άδειο δρόμο οι οδηγοί παρασύρονται στο να οδηγήσουν πιο γρήγορα αλλά και πιο απρόσεκτα. Παράλληλα, ο παρατεταμένος φόβος ενός νέου κύματος εξάπλωσης του ιού, θα οδηγήσει πολλούς στο να απέχουν από τη χρήση ΜΜΕ και να χρησιμοποιούν περισσότερο το δικό τους ή ένα οικογενειακό για παράδειγμα,όχημα. Στην Κίνα το ποσοστό των ανθρώπων που χρησιμοποιούν ΙΧ διπλασιάστηκε μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Οι πιο συχνοί χρήστες των ΜΜΕ είναι βεβαίως οι νεότεροι πολίτες που όμως ενδέχεται να είναι και άπειροι οδηγοί. Σύμφωνα με παγκόσμιες έρευνες, 1 στους 2 πολίτες κάτω των 35 ετών έχει σκοπό να χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πολύ λιγότερο και να οδηγεί ΙΧ πολύ συχνότερα στο μέλλον.

Εν τω μεταξύ σε όλο τον κόσμο οι πολίτες ενθαρρύνονται να μην χρησιμοποιήσουν τρένα και αεροπλάνα για να πάνε διακοπές, αλλά να ταξιδέψουν οδικώς με το δικό τους αυτοκίνητο. Το πόσο διαφορετικό λοιπόν θα είναι το φετινό καλοκαίρι στους δρόμους, θα φανεί στο τέλος της σεζόν.

Είναι πολλές οι μεταβλητές που επέφερε η πανδημία και θα χρειαστεί χρόνος για να αποκτήσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες ξεκάθαρη εικόνα για το προς τα που πηγαίνει το πράγμα. Όμως αυτό που είναι σίγουρο, είναι ότι πλέον, για την εκτίμηση του κινδύνου πιο σημαντικό θα είναι όχι το πόσο, αλλά από το πώς οδηγεί κανείς.

Η ασφάλιση στην μετά Covid εποχή θα είναι σίγουρα διαφορετική από ότι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, σε πολλά επίπεδα. Όμως το  μέλλον επί του παρόντος φαντάζει θολό και μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν.  Ίσως η λύση είναι να αναπτυχθούν υβριδικά μοντέλα ασφάλισης και ειδικά στα αυτοκίνητα, το πλήρωνε “όσο και όπως οδηγείς”, είναι ίσως η ασφαλέστερη μέθοδος διαχείρισης του… μέλλοντος.

Ελλάδα: Μειωμένα κατά 62% τα τροχαία τον Απρίλιο 

Μείωση τροχαίων κατά 61,9% έφερε το lockdown του Απριλίου σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. Η μείωση αυτή αντιστοιχεί σε ισόποση μείωση όλων των κατηγοριών των θυμάτων (τραυματιών, νεκρών, βαριών τραυματιών).

Ειδικότερα, τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, μειώθηκαν κατά 61,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 (326 τον Απρίλιο του 2020, έναντι 856 τον Απρίλιο του 2019).

Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 21 νεκροί, 21 βαριά τραυματίες και 332 ελαφρά τραυματίες, έναντι 50 νεκρών, 44 βαριά τραυματιών και 995 ελαφρά τραυματιών τον Απρίλιο του 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά 58,0% σε νεκρούς, κατά 52,3% σε βαριά τραυματίες και κατά 66,6% σε ελαφρά τραυματίες.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *