Skip to content

Ασφαλιστικές: βιώνουν τις μεγαλύτερες στα χρονικά ζημίες

Αντιμέτωπος με τις μεγαλύτερες απώλειες όλων των εποχών βρίσκεται ο ασφαλιστικός κλάδος, δήλωσε πρόσφατα ο επικεφαλής των Lloyds του Λονδίνου, John Neal, αφού η πανδημία του κορονοϊού προβλέπεται ότι θα επισκιάσει καταστροφές όπως ο τυφώνας Κατρίνα και οι τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου.

Γράφει: Νικόλας Εμμανουήλ

Οι ασφαλιστικές θα πρέπει να είναι έτοιμες να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα συμβολαίων διακοπής επιχειρήσεων, από ακυρώσεις εκδηλώσεων έως ευθύνες στελεχών διαχείρισης  – παρά το ότι υπάρχουν εκτεταμένες διαφωνίες για το βαθμό στον οποίο πρέπει ή θα μπορούσαν να αποζημιώσουν. (Διαβάστε: Περικοπές σε μισθούς & “βουτιά” στα κέρδη για Aon & AIG)

«Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ασφαλιστική πρόκληση που έχει αντιμετωπίσει ποτέ ο κλάδος», δήλωσε ο Neal στους Financial Times αναφορικά με την πανδημία, συμπληρώνοντας πως πρόκειται για ζημιές δεκάδων – αν όχι εκατοντάδων – δισεκατομμυρίων, οι οποίες θα φανούν και θα συζητηθούν με την πάροδο του χρόνου.

Εξήγησε ότι οι πληρωμές προς πελάτες θα ξεπεράσουν τα 50 δισ. δολάρια που ήταν το σύνολο των αποζημιώσεων για τον τυφώνα Κατρίνα, ενώ, “για το 2020 οι πιθανότητες της αγοράς να σημειώσει οτιδήποτε άλλο πέρα από σημαντικές απώλειες είναι μηδενικές.”

Εκτός από την πληρωμή των απαιτήσεων προς τους πελάτες, οι ασφαλιστές είναι επίσης πολύ πιθανό να χρειαστεί να επιστρέψουν κάποιο μέρος των ασφαλίστρων λόγω της γενικής ύφεσης στις επιχειρήσεις. (Διαβάστε: Παραλήρημα με αγωγές σε Βρετανία & ΗΠΑ για τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις)

«Πολλά ασφαλιστικά συμβόλαια προσαρμόζονται οικονομικά με βάση τον κύκλο εργασιών ή τον μισθό ή τη χρησιμοποίηση», είπε ο κ. Neal. Αυτό θα οδηγήσει σε επιστροφή ασφαλίστρων ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων από μεριάς ασφαλιστικών.

Η βιομηχανία επικρίνεται σφοδρά διεθνώς για τη στάση της όσον αφορά την κάλυψη διακοπής λειτουργίας των επιχειρήσεων (ΒΙ). Σύμφωνα με τις ασφαλιστικές, οι πανδημίες είθισται να αποκλείονται από τους όρους των συμβολαίων, αλλά οι πελάτες και οι δικηγόροι τους ισχυρίζονται ότι υπάρχουν βάσιμοι λόγοι για να αναμένουν πληρωμές.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο για παράδειγμα, περίπου 500 ασφαλισμένοι της εταιρείας Hiscox, δημιούργησαν το Hiscox Action Group και κινούνται νομικά εναντίον της, διεκδικώντας περί τα 50 εκ. λίρες αγγλίας ως αποζημίωση που θεωρούν ότι δικαιούνται, λόγω διακοπής των εργασιών τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ο εκπρόσωπός τους δήλωσε ότι μπορεί να απαιτηθούν πρόσθετες αποζημιώσεις, πέραν ​​του ποσού που αφορά τη διακοπή εργασιών, με βάση νόμο του 2016, που δίνει το δικαίωμα στις επιχειρήσεις να απαιτούν επιπλέον αποζημίωση από τις ασφαλιστικές, για καθυστέρηση στην καταβολή της αρχικής αποζημίωσης..

Από τότε που θεσπίστηκε αυτός ο νόμος μέχρι σήμερα, κανείς δεν πέτυχε να αποζημιωθεί για ζημιές προερχόμενες από καθυστερημένη πληρωμή, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί οτι αυτό δεν θα συμβεί στην προκειμένη περίπτωση.

Ο κ. Neal προέτρεψε τις ασφαλιστικές να τακτοποιήσουν το ζήτημα της διακοπής λειτουργίας μιας επιχείρησης: «Ας δημιουργήσουμε γρήγορα μηχανισμούς, έτσι ώστε εάν υπάρχει διαφωνία να μην τραβάει για μήνες πόσο μάλιστα για περισσότερο».

Πρόσθεσε δε ότι οι ασφαλιστικές θα πρέπει να καταλήξουν σε συμφωνία με την κυβέρνηση σχετικά με το πώς θα μπορούσε να καλυφθεί πιθανό δεύτερο κύμα περιπτώσεων κορονοϊού. “Έχουμε εβδομάδες, όχι μήνες για να επιλύσουμε ορισμένα από αυτά τα επείγοντα ζητήματα.”

Η Hiscox επαναλαμβάνει συνεχώς ότι στα συμβόλαια που γίνονται για τις μικρές επιχειρήσεις, οι πανδημίες εξαιρούνται, ενώ σε επίσημη ανακοίνωσή της δηλώνει πρόθυμη να συνεργαστεί με τον «ασφαλιστική βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου, τους ρυθμιστές και τους πελάτες της προκειμένου να αναζητήσουν το πώς μπορεί να επιτευχθεί ταχεία επίλυση του όλου θέματος».

Η Lloyd’s έχει διαθέσει 15 εκατομμύρια λίρες για να χρηματοδοτήσει έρευνα σχετικά με το πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν καλύτερα οι πανδημίες και άλλα μεγάλα γεγονότα στο μέλλον.

1 Comment

  1. […] Επιπρόσθετα, στο 70% του εργατικού δυναμικού του ομίλου παγκοσμίως θα γίνει μείωση 20%, ενώ αναλλοίωτος θα μείνει ο μισθός για το υπόλοιπο 30% των υπαλλήλων. Ωστόσο, ο όμιλος δεσμεύτηκε να μην απολύσει κανέναν εργαζόμενο κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης. (Διαβάστε: Ασφαλιστικές: βιώνουν τις μεγαλύτερες στα χρ…) […]


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *