Αυξήσεις έως 40% στις τιμές των ανταλλακτικών ΙΧ λόγω των πρώτων υλών και των «τσουχτερών» μεταφορικών

14 Οκτωβρίου 2021

Αυξήσεις που αγγίζουν το 40% παρατηρούνται στις τιμές των ανταλλακτικών και εξαρτήματα των αυτοκινήτων, με την αύξηση να οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μεταφορικού κόστους αυτών από χώρες εκτός αλλά και εντός Ευρώπης. Οι αυξήσεις αυτές επηρεάζουν αλυσιδωτά τους επαγγελματίες στην εμπορία ανταλλακτικών, τα συνεργεία που τα προμηθεύονται αλλά και τους καταναλωτές.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αυξήσεις που φτάνουν το 40%. Οι μεγάλες αυξήσεις καταγράφονται στα αμορτισέρ, στα λάδια αλλά και μικρότερες σε άλλα υλικά δήλωσε και εξήγησε ότι σε πρόσφατη παραγγελία υλικών από την Ιταλία διαπίστωσε αυξήσεις στα αμορτισέρ, 25% στα λάδια, 25% στις τρόμπες νερού, 30% στα φίλτρα σημειώνουν πηγές της αγοράς. Η αύξηση στις τιμές των ανταλλακτικών οφείλεται στην αύξηση των πρώτων υλών και ειδικότερα των μεταφορικών. Οι αυξήσεις αυτές στα ανταλλακτικά θα επηρεάσουν πολλούς, καθώς όλα είναι μια αλυσίδα.

Θα μειωθούν τα κέρδη όλων για να παραμείνουν οι τιμές εκεί που βρίσκονταν και να μην επιβαρυνθεί με όλη την αύξηση ο καταναλωτής, προσθέτουν πηγές της αγοράς. Ωστόσο, φυσικό είναι ότι μία αύξηση της τάξεως του 40% να μην μπορεί να αφομοιωθεί. Ενώ εξηγούν ότι πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα αναγκαστούν να αναβάλουν λόγω χρημάτων την επισκευή στη ζημιά του οχήματός τους, ενώ άλλοι μπορεί να μην το επισκευάσουν καθόλου καθώς θα είναι ασύμφορο για αυτούς. Ιδιοκτήτες θα περιοριστούν στα απολύτως αναγκαία κάτι που στο παρελθόν δεν γινόταν ειδικά για όσους είχαν σκοπό να ταξιδέψουν με το αυτοκίνητό τους. Συνήθως πριν τις διακοπές, Ιούλιο και Αύγουστο έκαναν κάποιο σέρβις στο αυτοκίνητό τους, κάτι που φέτος δεν συμβαίνει.

Ήδη υπάρχει πτώση στη δουλειά και είναι εμφανή τα σημάδια. Το παρατηρούμε από την αρχή της πανδημίας και συνεχίζεται και φέτος το καλοκαίρι. Τώρα με την αύξηση στις τιμές των ανταλλακτικών ο κόσμος δεν θα μπορέσει να επισκευάσει το αυτοκίνητο όπως θα ήθελε, συμπληρώνουν.

Πηγές της αγοράς που επίσης δραστηριοποιούνται με ανταλλακτικά αυτοκινήτων, επισημαίνουν ότι το τελευταίο διάστημα καταγράφονται αυξήσεις στα ανταλλακτικά λόγω μεταφορικών, ειδικά όσων έρχονται από την Άνω Ανατολή. Υπάρχουν είδη όπως οι λαμαρίνες από Ταϊβάν ή Ταϊλάνδη, για τα οποία έχουν αυξηθεί πολύ τα μεταφορικά. Αν κάποιος έχει προπληρώσει, δεν μπορεί να παραλάβει το εμπόρευμά του μετά από τρεις μήνες. Έτσι κάποιος είτε πληρώνει τα μεταφορικά για γρήγορη αποστολή με την αύξηση της τιμής, είτε θα περιμένει τα υλικά μετά από τρεις μήνες.

Παράλληλα αναφέρουν ότι η αύξηση τιμών παρατηρείται σε όλα τα αναλώσιμα, με εξαίρεση αυτά που έρχονται από την Ευρώπη, η οποία «συγκρατεί» ακόμη τις τιμές και ότι οι επαγγελματίες πολλές φορές ελαττώνουν το κέρδος τους, για να εξυπηρετηθεί ο πελάτης.

Σύμφωνα με έρευνα της Γερμανικής Ένωσης Ασφαλιστών την ανιούσα έχουν πάρει τα ανταλλακτικά, με τι τιμές τους συγκριτικά με το 2013 να έχουν αυξηθεί κατά 44%.

Η εν λόγω αγορά χαρακτηρίζεται ως ολιγοπωλιακή, μιας και μόλις λίγες εταιρείες ελέγχουν ολόκληρη την προσφορά του προϊόντος και ως εκ τούτου δεν βρίσκουν λόγο να μειώσουν τις τιμές.

Παράλληλα, οι κατασκευαστές έχουν κατοχυρώσει διπλώματα ευρεσιτεχνίας για το εξωτερικό design των μοντέλων τους, μ’ αποτέλεσμα να απαγορεύεται σε τρίτες εταιρείας να παράγουν φθηνότερα υποκατάστατα.

Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό Μέσο Automobilwoche, η Ένωση Γερμανών Ασφαλιστών ισχυρίζεται ότι η κατά μέσο όρο η ετήσια αύξηση στις τιμές είναι 6%. Ειδικότερα, το κόστος απόκτησης μιας μάσκας κάθε χρόνο αυξάνεται κατά 9% όταν, όταν η τιμή μιας πόρτας για το πορτμπαγκάζ, σήμερα κοστιζει 67% ακριβότερα συγκριτικά με το 2013.

Τέλος, το μέσο κόστος που κάλυψαν το 2020 οι ασφαλιστικές εταιρείες ήταν 3.100 ευρώ, όταν το 2013 περιοριζόταν στα 2.400 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι προς τα πάνω κινούνται και οι τιμές των καινούριων ΙΧ, εξαιτίας της αδυναμίας των κατασκευαστών να ισοσκελίσουν την προσφορά με τη ζήτηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το VW Polo που κοστίζει 15.850 ευρώ, όταν το 2020 η ίδια έκδοση δεν ξεπερνούσε τα 13.950 ευρώ.

Προβλήματα ενδέχεται να σημειωθούν και στην αγορά των ηλεκτρικών, δεδομένου ότι παρατηρείται έλλειψη λιθίου, που αποτελεί βασική πρώτη ύλη για την κατασκευή των μπαταριών.

Πηγές: newsauto.gr, e-thessalia.gr

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας. Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
MEGA BROKERS: O Γιώργος Δουκιανός νέος Digital Transformation Officer

Η Mega Brokers συστήνει Διεύθυνση Digital Transformation ορίζοντας τον κ. Γιώργο Δουκιανό ως νέο Digital Transformation Officer. Η εταιρεία έχει...

Close