Αυτοκίνητο: Εγκλωβισμένες στα χαμηλά τιμολόγια οι ασφαλιστικές

10 Μαΐου 2021

Ζημιές από τον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου βγάζουν τώρα όσες ασφαλιστικές προχώρησαν ανεξέλεγκτα σε μεγάλες μειώσεις ασφαλίστρων μέσα στο 2020 λόγω των lockdowns.

του Νίκου Σακελλαρίου

Πριν από έναν χρόνο περίπου, πολλές ασφαλιστικές επωφελούμενες από το πρώτο lockdown προχώρησαν σε σημαντικές μειώσεις στα ασφάλιστρα αστικής ευθύνης αυτοκινήτου. Θεώρησαν ότι επωφελούμενοι από τη μείωση του δείκτη ζημιών (δεν υπήρχε μεγάλη κυκλοφορία αυτοκινήτων) θα αυξήσουν έτσι θεαματικά τις πωλήσεις τους.

Ωστόσο, από τα στοιχεία της ΕΑΕΕ φαίνεται ότι η αύξηση των πωλήσεων δεν ήταν τόσο θεαματική το 2020 και ειδικά στο β' εξάμηνο, ενώ αντίθετα στο δ' τρίμηνο 2020 βγήκαν αρκετές ζημιές από την αύξηση της κυκλοφορίας, σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δώσει οι ίδιες οι ασφαλιστικές.

Η αύξηση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων ήταν εντονότερη στο α' τρίμηνο με αποτέλεσμα και οι δείκτες ζημιών (loss ratios) να αυξηθούν και κάποιες από τις εταιρείες που πριν από ένα χρόνο περίπου μείωναν αλόγιστα ασφάλιστρα να γράφουν ζημιές στο τεχνικό αποτέλεσμα.

Οσοι μείωσαν ασφάλιστρα πέρυσι  δεν μπορούν να κάνουν αυξήσεις τώρα

 Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο τώρα γιατί μία μείωση ασφαλίστρου μπορεί μεν να δημιουργεί μικρή αύξηση παραγωγής, αλλά σε μια αγορά που έχει 'κακομάθει' σε αυθαίρετες μειώσεις ασφαλίστρων (πάνω από 40% σε διάστημα 10ετών) για λόγους τιμολογιακού ανταγωνισμού, είναι πολυ δύσκολο να πεις στον πελάτη ότι θα υπάρξει ακόμη και η παραμικρή αύξηση.

Έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι ο  πελάτης μπορεί να αντέξει στο ίδιο ασφάλιστρο αλλά με τίποτε δεν δέχεται αύξηση ασφαλίστρου σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Θα φύγει προς άλλες εταιρείες.

Η λύση πλέον των ασφαλιστικών που έκαναν αλόγιστες ασφαλίσεις είναι είτε να πριμοδοτήσουν με μεγαλύτερες αυξήσεις προμηθειών τους διαμεσολαβητές τους προκειμένου να κερδίσουν από μεταφορές χαρτοφυλακίων, είτε να διατηρήσουν υψηλή διατηρησιμότητα στα ήδη υπάρχοντα συμβόλαια.

Η άλλη λύση είναι να κάνουν αναδιάρθρωση χαρτοφυλακίου αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, διατηρώντας καλύτερη τιμολόγηση για όσα αυτοκίνητα έχουν χαμηλές ή μηδενικές ζημιές και να αυξήσουν τιμολόγια για όσα έχουν εμφανίσει ζημιές. Με απλά λόγια να επιστρέψουν σε ένα άτυπο bonus malus.

Tέλος, οι μεικτές εταιρείες ή οι εταιρείες Γενικών Ασφαλίσεων με πολλά προιόντα και κλάδους έχουν την δυνατότητα να επιμερίσουν τις ζημιές από τον κλάδο αυτοκινήτου με τα κέρδη από άλλους κλάδους (ασθένειας-ατυχήματος, πυρός, αστικές ευθύνες κά).

Αναθεωρείται και η πολιτική εκπτώσεων στις πλατφόρμες

 Πέρυσι (2020) αυτό που κυριάρχησε στις πωλήσεις αστικής ευθύνης αυτοκινήτου ήταν οι παροχές εκπτώσεων ή ειδικών τιμολογήσεων στις διαδικτυακές πωλήσεις μέσα από πλατφόρμες. Κάποιες εταιρείες θα συνεχίσουν την πολιτική αυτή. Άλλες όμως έχουν αρχίσει να το σκέφτονται αφού ήδη το περιθώριο οργανικής κερδοφορίας από τις διαδικτυακές πωλήσεις έχει υποχωρήσει πολύ με τις εκπτώσεις και ταυτόχρονα έχουν αυξηθεί οι ζημιές τους.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
ΕΑΣΚ για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας

Συνάδελφοι, Πριν λίγες μέρες διαβάσαμε την δημόσια τοποθέτηση της Interlife, όπου όχι απλά «εξηγεί» την απαράδεκτη στάση της, που αντί...

Close