Skip to content

Αυτόματο “κόφτη” στο γκάζι βάζουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες

To λεγόμενο “cruise control”, δηλαδή έλεγχο πορείας θα εφαρμόζει στα νέα της μοντέλα σύμφωνα με ανακοίνωση της η Renault (συμπεριλαμβανομένων και των μοντέλων της Dacia αλλά όχι των Renault Alpine). Ο λόγος δεν είναι άλλος παρά η ενίσχυση της ασφάλειας στους δρόμους όπου όπως όλοι ξέρουμε, η υπερβολική ταχύτητα είναι η κύρια αιτία των θανατηφόρων ατυχημάτων.

Ο “κόφτης” της Renault θα μπαίνει όταν το κοντέρ φτάσει στα 180 χλμ. Η συγκεκριμένη εταιρεία δεν είναι η πρώτη που εφαρμόζει τέτοιο μέτρο μιας και ήδη ένα χρόνο τώρα η Volvo έχει ήδη βάλει αυτόματο “φρένο” στα 180 χλμ.

H Volvo είναι ηγέτης στην ασφάλεια. Πάντα ήταν και πάντα θα είναι, υποστηρίζει ο CEO της Volvo Cars Håkan Samuelsson. “H έρευνά μας, έχει δείξει που βρίσκεται το μεγαλύτερο πρόβλημα ασφαλείας: στην ταχύτητα. Μπορεί ο περιορισμός της ταχύτητας να μην αποτρέψει όλα τα ατυχήματα αλλά αξίζει, έστω και αν σωθεί μια μόνο ζωή”. 

Όλα ξεκίνησαν όταν η σουηδική αυτοβιομηχανία, το 2019, υιοθέτησε το όραμα για μηδενικούς θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς στα νέα αυτοκίνητά της, μέσα σε ένα χρόνο, το περίφημο “Vision 2020”.

Η Volvo το είπε και το έκανε τοποθετώντας τον κόφτη σε όλα τα νέα μοντέλα της.

Δεν είναι εύκολο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να λαμβάνουν τέτοιου είδους αποφάσεις, αποφάσεις δηλαδή που μπορεί να δυσαρεστήσουν στα σοβαρά το αγοραστικό τους κοινό, κινδυνεύοντας με απώλειες εκατομμυρίων σε μια τόσο ανταγωνιστική βιομηχανία.

Πάντως στα Renault Megane που θα κυκλοφορήσουν το 2022 (κεντρική φωτό) ανακοινώθηκε ότι η μέγιστη ταχύτητα θα περιορίζεται στα 180 χλμ ενώ η πλοήγηση θα προσαρμόζεται και σε χαμηλότερα όρια όταν αυτό επιβάλλουν οι πινακίδες ή η κατάσταση των δρόμων.

Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι αυτό το σύστημα ασφαλούς οδήγησης που θα περιέχουν τα Megane θα προσφέρεται σε συνεργασία με ασφαλιστικές εταιρίες και θα επηρεάζει τις τιμές της ασφάλισης παρέχοντας οφέλη στους οδηγούς που ακολουθούν τις προτάσεις.

Και δεν είναι μόνο αυτό. Στο μέλλον η Renault θα τοποθετεί σε όλα τα μοντέλα της συστήματα που εκτός από τους δρόμους και τα όρια ταχύτητας, θα ανιχνεύουν και θα καταγράφουν και τις συνήθειες του οδηγού. Πόσο επικίνδυνα δηλαδή οδηγεί, αν ακολουθεί τους κανόνες οδικής ασφάλειας, αν οδηγεί αφηρημένα ή υπο την επήρεια ουσιών, αν κάνει παράνομες προσπεράσεις κ.λπ.

Εξαιρετικά τα νέα από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες το παράδειγμα των οποίων ελπίζουμε να ακολουθήσουν και όλες οι υπόλοιπες.

Εννοείται ότι η οδήγηση άνω των 140 χλμ την ώρα θεωρείται παράνομη στις περισσότερες χώρες (με εξαίρεση την Γερμανική Autobahn όπου το όριο ταχύτητας είναι…απεριόριστο).  Στην Ιαπωνία από το 1988 το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας είναι τα 180 χλμ την ώρα.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *