Skip to content
eiopa-tower-flag-950x550px_2_0

ΕΑΕΕ: Βασικά συμπεράσματα από την διαδικτυακή εκδήλωση της ΕΙΟΡΑ  

Σχετικά με την εφαρμογή των κανόνων της IDD 

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα γενικά συμπεράσματα που  προέκυψαν από τη διαδικτυακή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 9 Απριλίου από την ΕΙΟΡΑ με  θέμα την αξιολόγηση της εφαρμογής των διατάξεων της οδηγίας IDD τη διετία 2023 – 2024. Στην  εκδήλωση συμμετείχαν ομιλητές από την ασφαλιστική βιομηχανία, τη διαμεσολάβηση, τις ενώσεις  καταναλωτών και τις εθνικές εποπτικές αρχές (NCAs) (βλ. Εγκύκλιο ΕΑΕΕ 24 953/18.3.2025).  

Τα συμπεράσματα της εκδήλωσης θα τροφοδοτήσουν το έργο της σύνταξης από την EIOPA της τρίτης έκθεσης, η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στις αρχές του 2026. 

Η εκδήλωση επικεντρώθηκε στις ακόλουθες τρεις (3) θεματικές:  

• εφαρμογή της IDD στην ψηφιακή εποχή 

• παροχή πληροφοριών και εξαιρέσεις 

• ποιότητα των παρεχόμενων συμβουλών και μέθοδοι πώλησης 

Η EIOPA έδωσε τη δυνατότητα για υποβολή επιπρόσθετων γραπτών σχολίων έως τις 15 Μαΐου 2025.  Η Insurance Europe έχει ήδη διαμορφώσει κείμενο με τα βασικά μηνύματα της αγοράς, το οποίο και  θα εμπλουτίσει, λαμβάνοντας υπόψη και τη συζήτηση που προηγήθηκε στο πλαίσιο της εκδήλωσης.  Για το περιεχόμενο του τελικού κειμένου θέσεων της Insurance Europe θα ενημερωθείτε ευθύς μόλις  ολοκληρωθεί.  

Ως κεντρικά σημεία που ανέκυψαν από την εκδήλωση, η Insurance Europe καταγράφει τα εξής: 

Ως περιοχές προβληματισμού σημειώθηκαν οι διασταυρούμενες πωλήσεις (cross-selling), οι πωλήσεις από διανομείς που ασκούν διαμεσολάβηση ως δευτερεύουσα δραστηριότητα καθώς και  οι πωλήσεις ασφαλιστικών προϊόντων συνδεδεμένων με τραπεζικές πιστώσεις (Credit Protection Insurance Products- CPI). 

• Οι διαδικτυακές πωλήσεις αποτελούν πραγματικότητα και θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με  γνώμονα την απλοποίηση, την ευελιξία και την ταχύτητα των διαδικασιών. Παρεμφερής είναι η  αναγκαιότητα και για τις λεγόμενες υβριδικές πωλήσεις, στις οποίες συνδυάζεται το στοιχείο της εξ  αποστάσεως πώλησης και της φυσικής επικοινωνίας με τον πελάτη.  

• Κατά τη συζήτηση δεν έγινε αναφορά σε παραπλανητικά μοτίβα (dark patterns) ούτε σε διεξαγωγή  έρευνας αγοράς με μυστικούς πελάτες (mystery shopping), με εξαίρεση ως προς την έρευνα την  περίπτωση της Ιταλίας. 

• Έμφαση δόθηκε σε σειρά θεμάτων, όπως η επιβάρυνση των καταναλωτών με υπερβολικές  πληροφορίες, η δυσκίνητη διαδικασία πώλησης, η ανάγκη για ευελιξία και για ένα πιο ομαλό  πλαίσιο των γνωστοποιήσεων αειφορίας, καθώς και η χαμηλή χρηματοοικονομική παιδεία. Οι  οργανώσεις καταναλωτών αναφέρθηκαν από την πλευράς τους στην πολυπλοκότητα των  προϊόντων και τις υψηλές προμήθειες 

• Τον Απρίλιο, η EIOPA θα δημοσιεύσει έκθεση σχετικά με τις καλύψεις και εξαιρέσεις φυσικών καταστροφών (NatCat). 

• Ένα από τα τελικά συμπεράσματα της EIOPA ήταν ότι απαιτείται συνεργασία όλων των  εμπλεκομένων μερών.  

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *