Βγαίνει στους δρόμους το υπερ-αυτοκίνητο, στα πρότυπα του "ΚΙΤ"

23 Φεβρουαρίου 2018

Αυτοκινούμενα οχήματα, μη επανδρωμένα αεροσκάφη και ρομπότ που χρησιμοποιούνται εκτεταμένα στην ιατρική, αποτελούν μέρος της νέας RobotMania εποχής, που θα αλλάξει στα επόμενα χρόνια τις χρήσεις και ικανότητες μιας σειράς χρηστικών αντικειμένων γύρω μας.

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
Kosmas@underwriter.gr

Πραγματική υπόσταση αποκτά στα επόμενα χρόνια το σενάριο επιστημονικής φαντασίας που εισήγαγε το υπερ-αυτοκίνητο με το όνομα ΚΙΤ -της αγαπημένης σειράς «Ο Ιππότης της Ασφάλτου»- στη δεκαετία του ’80.

Ο Κιτ, το αγαπημένο σούπερ-αυτοκίνητο του "Ιππότη της Ασφάλτου" σε λίγο καιρό θα είναι πραγματικότητα

Αυτοκινούμενα οχήματα, μη επανδρωμένα αεροσκάφη και ρομπότ που χρησιμοποιούνται εκτεταμένα στην ιατρική, αποτελούν μέρος της νέας RobotMania εποχής, που θα αλλάξει στα επόμενα χρόνια τις χρήσεις και ικανότητες πολλών αντικειμένων γύρω μας.

Στα πρότυπα του ΚΙΤ, το next big thing της αυτοκινητοβιομηχανίας προκαλεί το παγκόσμιο ενδιαφέρον προσελκύοντας και νέους επενδυτές στην κατηγορία της μετακίνησης, επηρεάζοντας παράλληλα μια σειρά από συναφείς με αυτόν κλάδους δραστηριότητας, όπως οι ασφαλίσεις, οι μεταπωλητές και η αξία χρήσης ή κτήσης για τους καταναλωτές.

Η ευχάριστη προ μηνών είδηση για την εισαγωγή των τεχνολογικών κολοσσών Microsoft, Google και Apple στα αυτοκινούμενα οχήματα, έφερε και τα πρώτα «σύννεφα» ως προς την μελλοντική εξέλιξη της αγοράς, αλλά και των δικαιωμάτων που θα αποκτήσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία και κατ’ επέκταση στις ασφάλειες.

«Η κλασσική αυτοκινητοβιομηχανία νιώθει ότι απειλείται από παίκτες όπως η Google, που επιχειρεί να μπει στην αγορά» όπως τόνισε πρόσφατα ο Δρ. Άγγελος Αμδίτης, Διευθυντής Έρευνας Ερευνητικού και Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών ΕΜΠ από το βήμα της ημερίδας της ΕΑΕΕ, προειδοποιώντας πως «Με το άνοιγμα αυτού του μετώπου από νέους παίκτες, θα επέλθουν και αλλαγές στον τρόπο που γίνονται οι ασφαλύσεις».

H Microsoft ήδη συνεργάζεται με την κινέζικη Baidu και την πλατφόρμα αυτόνομης κίνησής της Apollo καθώς και με αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι οι Nissan, Volvo και BMW. Εξελικτικά, η Apple φαίνεται να έχει μείνει πιο πίσω και πιθανόν να εγκαταλείπει τα όποια σχέδια έχει για ένα αυτοκίνητο με τα σήματα της. Η Google αποτελεί τον πρώτο ορατό «κίνδυνο», καθώς μέσω της θυγατρικής της Waymο δείχνει να προηγείται και ήδη κάνει δοκιμές με τα οχήματα της χωρίς την παρουσία οδηγού.

Σε εγχώριο επίπεδο, τον προβληματισμό της ευρύτερης αγοράς για τις επερχόμενες αλλαγές επιχείρησε να αποτυπώσει πρόσφατα και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, με σχετική ημερίδα για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών και πώς αυτές θα επηρεάσουν τον ασφαλιστικό κλάδο, στο σύνολο του.

Στην όλη διαδικασία εξέλιξης εμπλέκονται και πολυάριθμες start-ups καθώς και εταιρείες όπως η Uber που βλέπουν με διαφορετική οπτική την μετακίνηση του μέλλοντος. Ήδη, γνωρίζοντας τις υπηρεσίες των ιδιωτικών αυτοκινήτων μεταφοράς, μπορεί εύκολα κανείς να διακρίνει πως με την ευρεία έλευση των αυτοκινούμενων οχημάτων στους δρόμους καταργείται η θέση του… οδηγού.

«Πιθανόν να μην υπάρχει ανάγκη να έχουμε αυτοκίνητο στα επόμενα χρόνια εξαιτίας των νέων μοντέλων που διαμορφώνονται στις μετακινήσεις» όπως υποστηρίζει ο Δημήτρης Ευσταθόπουλος, εκπρόσωπος της Boston Consulting Group από το βήμα της ΕΑΕΕ.

Πλέον, ο ψηφιακός εγκέφαλος θα αναλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο «τιμόνι» εξυπηρετώντας τις ανάγκες μεταφοράς των πολιτών, ελαχιστοποιώντας ή εκμηδενίζοντας μελλοντικά το ανθρώπινο στοιχείο.

«Η ψηφιοποίηση στην οδήγηση αναμένεται να επιδράσει και στο κόστος ασφάλισης» σύμφωνα με τον Παναγιώτη Κούβαλη, μέλος της Επιτροπής Αυτοκινήτων ΕΑΕΕ και διευθυντή Anytime Online της Interamerican. Τι σημαίνει αυτό; Ο πελάτης θα μπορεί να έχει μεγαλύτερη ευελιξία στο πρόγραμμα ασφάλισης του, σύμφωνα με την περιοδικότητα και τη συχνότητα μετακίνησης του.

Ποιος φταίει σε ενδεχόμενο ατύχημα;

Σε μια manual ακόμη εποχή, δηλαδή αυτή που διανύουμε τώρα με τον οδηγό να έχει τον αποκλειστικό έλεγχο του οχήματος, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχοντας ανοίξει τον κύκλο των συζητήσεων, επισημαίνουν ότι την ευθύνη την έχει ο οδηγός. Όμως, πως ο τεχνολογικός εξοπλισμός που θα προστεθεί μελλοντικά στα αυτοκίνητα, θα επηρεάσει τα δεδομένα;

Στην άτυπη διαβούλευση για την αναζήτηση των ευθυνών -που μόλις τώρα ξεκινάει διερευνητικά- η αυτοκινητοβιομηχανία εμμένει ότι η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί βοηθητικό σύστημα υποστήριξης και πως ο οδηγός παραμένει αποκλειστικά υπεύθυνος για την διαχείριση και συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Στα αυτόνομα αυτοκίνητα, που δεν απαιτείται η παρουσία οδηγού, αναμένεται να προκύψουν τροποποιήσεις και ηχηρές συνεργασίες μεταξύ εταιρειών υψηλής τεχνολογίας, αυτοκινητοβιομηχανίας και ασφαλιστικών.

Ο ασφαλιστικός κλάδος καλείται σύντομα να δώσει απαντήσεις για το είδος ασφάλειας αλλά και ασφάλισης, που θα παρέχει στα νέα οχήματα.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
ΑΧΑ: Κέρδη άνω των 6 δισεκατομμυρίων Ευρώ για το 2017

Λειτουργικά κέρδη ανά μετοχή, αύξηση 7% στα 2,40 ευρώ Προτεινόμενο Μέρισμα ανά μετοχή 1,26 ευρώ , αύξηση 9% σε σχέση...

Close