Γιατί ο CEO της Google είναι "ο καλύτερος στον κόσμο"

12 Ιουνίου 2015

O CEO της Google, ονόματι Λάρυ Πέιτζ, (φωτό) αναδείχθηκε ο καλύτερος CEO στην Αμερική. Αυτό σύμφωνα με έρευνα, εθελοντική και ανώνυμη, που έγινε προς τους εργαζόμενους.

Ερωτηθέντες από διαφορετικές εταιρείες κλήθηκαν, όσοι ήθελαν, να αξιολογήσουν μέσα από διάφορες παράγοντες, το πόσο καλά θεωρούν ότι ο CEO τους διευθύνει την εταιρεία τους.
Ο Πέιτζ που έλαβε φέτος την υψηλότερη βαθμολογία (είναι ετήσια η έρευνα) είχε βρεθεί πέρυσι στην 11η θέση.

Πώς τα κατάφερε να ανέβει 11 θέσεις πιο πάνω;

Σύμφωνα με τους εργαζόμενούς του,  ο ένας λόγος είναι ότι την περασμένη χρονιά ήταν "πολύ πιο προσβάσιμος".  Δηλαδή εμφανίστηκε σε περισσότερες εκδηλώσεις, και κατά τη διάρκειά τους συμπεριφερόταν σαν να ήταν στο ίδιο επίπεδο με τους υπόλοιπους εργαζόμενους.
Ο δεύτερος,  δεν είναι άλλος από τη συνέχεια και διεύρυνση των θρυλικών προνομίων που απολαμβάνουν όσοι εργάζονται στον αμερικανικό κολοσσό:

Η Google πέρυσι θέσπισε «άδειες πατρότητας», στις οποίες έδωσε την ίδια χρονική διάρκεια με τις άδειες μητρότητας , καταφέρνοντας έτσι να συγκινήσει ακόμη περισσότερο τους πιστούς και αφοσιωμένους υπαλλήλους της.

Που απολαμβάνουν μοναδικά στο είδος τους προνόμια όπως δωρεάν φαγητό και σνακ όλη μέρα,  ενώ εργάζονται σε ένα εντελώς αντισυμβατικό περιβάλλον εργασίας όπου εκτός των άλλων, το τυπικό γραφείο και καρέκλα έχουν δώσει τη θέση τους σε πολυθρόνες και κούνιες - προκειμένου οι εργαζόμενοι να χαλαρώνουν και να εμπνέονται καλύτερα...

Στη Νέα Υόρκη η εταιρεία μοίρασε στους υπαλλήλους της σκουτεράκια, για να πηγαινοέρχονται γρήγορα από το ένα σημείο στο άλλο ( τα γραφεία πιάνουν ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο).

Δεν είναι all day bar. Είναι στιγμιότυπο απο μια τυπική μέρα σε γραφεία της Google.

Δεν είναι all day bar. Είναι στιγμιότυπο απο μια τυπική μέρα σε γραφεία της Google.

Φυσικά, δεν είναι ανάγκη να φτάσει μια εταιρεία, ούτε μπορεί άλλωστε, σε τόσο ακραία σημεία για να ευχαριστήσει τους υπαλλήλους της.

Αρκεί λίγο να διευρύνει τον ορίζοντα της σκέψης της, να σκεφτεί "out of the box" -  και να πάρει και κάποια μαθήματα από τον αμερικανικό κολοσσό:

Όπως για παράδειγμα το καθεστώς με τις άδειες μητρότητας. Η συγκεκριμένη εταιρεία πληρώνει τις νέες μητέρες να κάθονται σπίτι τους για 5 ολόκληρους μήνες. Η πληρωμή είναι πλήρης, περιλαβμάνει μισθό, μπόνους και μετοχική συμμετοχή.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο ανθρώπινου δυναμικού της, όποια εταιρεία έχει περισσότερους από 10 ή 20 υπαλλήλους μπορεί να το κάνει αυτό.
Στο παρελθόν έδινε μόνο 12 εβδομάδες άδεια μετ’αποδοχών (3 μήνες) με αποτέλεσμα πάρα πολλές γυναίκες που επέστρεφαν από τη δουλειά, μετά από λίγο να παραιτούνται.

Η εταιρεία υπολόγισε ότι περισσότερο της κοστίζει, σε όλα τα επίπεδα, η διαδικασία πρόσληψης ενός νέου υπάλληλου παρά οι δύο μήνες παραπάνω παραγωγικότητα που θα στερούνταν απο μια νέα μητέρα.

Έτσι αύξησε τις άδειες μητρότητας και επειδή ζούμε, ή εν πάση περιπτώσει στις ΗΠΑ ζούνε, σε έναν πολύ προχωρημένο κόσμο, έκανε ακριβώς το ίδιο και για τους πατέρες αλλά και για τους γονείς του ίδιου φύλου.
Οι δύο μήνες παραγωγικότητας όπως πολύ σωστά προέβλεψε, καλύφθηκαν από τους υπόλοιπους υπαλλήλους.

Και η ευγνωμοσύνη και ο ενθουσιασμός που δημιούργησε στους εργαζόμενούς της, της επεστράφησαν διπλάσια.

Με αυτή την αφορμή, δεν μπορεί να μη σκεφτεί κανείς πόσο μακριά μπορεί να πάει μια εταιρεία το αυστηρό  μάνατζμεντ.

Για να πάει μια εταιρεία μακριά, θα  πρέπει και οι άνθρωποί της να κάνουν το "κάτι παραπάνω".

Και το κάτι παραπάνω, η έξτρα προσπάθεια, το βήμα πέρα από τα τυπικά καθήκοντα, δεν γίνεται από ανθρώπους που είναι δυσαρεστημένοι.

Στη Google, η διατηρησιμότητα των υπαλλήλων είναι απίστευτα ψηλή και αυτό δεν είναι επειδή είναι εταιρεία μεγάλη ή πληρώνει περισσότερο.

Ο κόσμος είναι γεμάτος μεγάλες και πλούσιες εταιρείες που δεν είναι ούτε στο ελάχιστο δημοφιλείς όπως η Google.

Η Google κέρδισε την αφοσίωση και τον ενθουσιασμό των υπαλλήλων της γιατί φέρθηκε όχι μόνο γενναιόδωρα, αλλά και έξυπνα.
Τους φέρθηκε σωστά και τους έδωσε μικρές ελευθερίες, μικρά δώρα και δικαιώματα.  Και αυτοί της το ανταπόδωσαν προσθέτοντας επιπλέον αξία σε αυτό που έκαναν.

Είναι πάρα πολλά τα πράγματα που μπορεί να κάνει μια εταιρεία για να γοητεύσει τους υπαλλήλους της – όσα λιγότερα κάνει άλλωστε ανάμεσα σε τόσα περισσότερα έχει να επιλέξει...

Ίσως αυτό που λείπει να είναι η τόλμη ή η πίστη σε τέτοιου είδους εγχειρήματα.

Ένα κουτί με σχόλια, ένα κουτί με προτάσεις, με την καλύτερη να βραβεύεται και να υλοποιείται στο τέλος της χρονιάς για παράδειγμα, είναι μια κίνηση που δείχνει ότι η εταιρεία σέβεται και υπολογίζει το μυαλό και τη σκέψη των υπαλλήλων της.

Από εκεί μπορεί να ξεκινήσει κανείς, σύμφωνα τουλάχιστον με τα όσα ισχυρίζονται οι Διευθυντές της εταιρείας, οι οποίοι μάλιστα  κάθε τρίμηνο περνούν από, ανώνυμη ή επώνυμη, αξιολόγηση από τους υφιστάμενούς τους. "Μόνο για να αναπτυσσόμαστε και να γινόμαστε καλύτεροι", λένε οι ίδιοι.

Στην πρώτη δεκάδα με τους καλύτερους CEO περιλαμβάνονται επίσης οι CEO της Γκόλντμαν Σακς και της Μονσάντο (!), ο CEO του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ (νούμερο 4) ενώ την δεύτερη θέση μετά τον Λάρυ Πέιτζ, καταλαμβάνει ο CEO της NIKE, Μαρκ Πάρκερ. Την τελευταία θέση καταλαμβάνει πάλι CEO εταιρείας τεχνολογίας, ο Τιμ Κουκ της Apple.

Η Google είναι 1η στην ετήσια λίστα του Forbes με τις 100 καλύτερες εταιρείες για εργασία στον κόσμο.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Μία απάντηση στο Γιατί ο CEO της Google είναι "ο καλύτερος στον κόσμο"

  1. Ο/Η ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΤΗΣ λέει:

    Η εταιρία Google, με τζίρο πάνω από 3 δισεκατομμύρια στερλίνες στο Ηνωμένο Βασίλειο, πλήρωσε το 2012 φόρο 7,3 εκατομμύρια στερλίνες, δηλαδή κάτω από 2,5% του τζίρου της!
    Πώς η Google, μέσω του πρόεδρου της, Eric Schmidt δικαιολόγησε αυτή τη σκανδαλώδη φοροαποφυγή; Με τον πιο κυνικό, μα συνάμα και ειλικρινή τρόπο: Ομολόγησε περήφανος πως η φοροαποφυγή ταυτίζεται με τον καπιταλισμό.
    http://www.neaspora.gr/wp/?p=1267

    Φόρους εκατομμυρίων ευρώ αποφεύγουν να πληρώσουν οι πολυεθνικές εκμεταλλευόμενες παραθυράκια του νόμου ενώ παράλληλα μεταφέρουν τα κέρδη τους σε φορολογικούς παραδείσους μακριά από την Ελλάδα όπου τα παρήγαγαν!

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Google Ελλάδας η οποία από το 2009 που ξέσπασε η οικονομική κρίση έως σήμερα έχει καταβάλει για φόρους λίγο περισσότερα από 328.000 ευρώ(!) όταν ο δηλωμένος της τζίρος πλησιάζει τα 7 εκατομμύρια(!) και τα πραγματικά της –πολλών δις- έσοδα από την Ελλάδα φεύγουν απευθείας στην Ιρλανδία!

    Ο δηλωμένος τζίρος 7 εκατ. ευρώ από τη χώρα μας δεν αντικατοπτρίζει το σύνολο των εσόδων της από δραστηριότητες στην Ελλάδα, διότι οι διαφημίσεις που προβάλλουν οι σελίδες της πληρώνονται απευθείας από τους έλληνες πελάτες σε λογαριασμούς στην Ιρλανδία.

    Αποτέλεσμα; να αποφεύγονται φόροι για πολλαπλάσια από τα δηλωμένα ποσά στην Ελλάδα.
    http://www.star.gr/Pages/Ellada.aspx?art=159665&artTitle=pos_mas_klevei_i_google_tha_eprepe_na_dinei_10_ekat_evro_ton_chrono_stin_ellada

    Μην μου κάνει λοιπόν κηρύγματα ο κύριος CEO και η κυρία Google για τα επιδόματα πατρότητας κτλ.. Με τα χρήματα που εξοικονομεί από… την μείωση εφορίας… Ferrari έπρεπε να τους παίρνει και όχι μηχανάκια

Γράψτε απάντηση στο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΤΗΣ Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Στον αέρα το νέο διαφημιστικό spot της Groupama

Προβάλλεται τα τελευταία 24ωρα στο Facebook και ήδη μετρά 26.000 views. Είναι η συνέχεια της καμπάνιας "επειδή ο χρόνος δεν...

Close