Skip to content

Δομικές αλλαγές στον κλάδο των ναυτασφαλίσεων

Η πανδημία του κορονοϊού, η ευμετάβλητη μακρο-οικονομική και γεωπολιτική κατάσταση, η κλιματική αλλαγή και η ψηφιοποίηση αποτελούν το «τετράπτυχο» που θα επιφέρει σημαντικές δομικές αλλαγές στον κλάδο των ναυτασφαλίσεων.

Τις απόψεις του σχετικά με τις παραμέτρους οι οποίες αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα στον τομέα των ναυτασφαλίσεων εξέφρασε ο πρόεδρος της International Union of Marine Insurance (IUMI), Richard Turner.

Σε ομιλία του στο πρόσφατο ετήσιο συνέδριο της IUMI, ο κ. Turner τόνισε πως η πτώση του εμπορίου σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της πανδημίας καθώς και η επιβολή μέτρων για την μετάβαση σε μια πιο “πράσινη” οικονομία, αναπόφευκτα, θα φέρουν αλλαγές στις ναυτασφαλίσεις.

Η κλιματική αλλαγή έχει ήδη επηρεάσει το μέγεθος και τη σοβαρότητα των claims στην παγκόσμια ναυτιλία ενώ η άνοδος της στάθμης της θάλασσας σε περιοχές όπου το φαινόμενο αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά, αποτελούν περαιτέρω πηγή ανησυχιών για τον κλάδο.

Ακόμη, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των ναυτασφαλίσεων αφορούν ζητήματα που ανακύπτουν από την μεταφορά ορυκτών καύσιμων, η παγκόσμια τάση για στροφή σε οικολογικότερες εναλλακτικές καυσίμων σίγουρα θα αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο.

Όσον αφορά την ψηφιοποίηση, ο κ. Turner υπογράμμισε την αυξανόμενη συμμετοχή των νέων τεχνολογιών στον κλάδο. Πεπεισμένος ότι οι ναυτασφαλίσεις έχουν μείνει πίσω σε σχέση με τους άλλους κλάδους ασφαλίσεων σε θέματα ψηφιοποίησης και καινοτομίας, λόγω του μεγέθους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ο Richard Turner φάνηκε αισιόδοξος πως τεχνολογίες όπως το Internet of Things θα ενισχύσουν τη θέση τους στον κλάδο.

Τέλος, η πανδημία του κορονοϊού έχει αλλάξει σημαντικά το «modus operandi» του κλάδου των ναυτασφαλίσεων, με πολλούς μεσίτες και ασφαλιστές να έχουν υιοθετήσει την εργασία από απόσταση και τις ναυτασφαλίσεις αυτές καθαυτές να πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά.

Αυξημένοι οι κίνδυνοι στην Ερυθρά Θάλασσα

Πιθανό είναι το ενδεχόμενο να αυξηθούν τα κόστη ασφάλισης για πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα μετά από μια σειρά επιθέσεων πέριξ των υδάτων της Σαουδικής Αραβίας.

Κύκλοι της αγοράς τονίζουν στο Reuters ότι, καθώς τέτοια περιστατικά είναι όλο και πιο συχνά, τα λεγόμενα war risk premiums πιθανώς θα αυξάνονται για πλοία που επιχειρούν σε λιμάνια της Ερυθράς Θάλασσας, όπως της Τζέντα.

Η κατάσταση στην περιοχή χαρακτηρίζεται ως έκρυθμη και την περασμένη εβδομάδα το U.S. Maritime Administration, απευθυνόμενο σε ναυτικούς, έκανε λόγο για «αυξημένη στρατιωτική δράση και αυξημένες πολιτικές εντάσεις, οι οποίες εγείρουν σοβαρούς κινδύνους για τα εμπορικά πλοία στην περιοχή».

Πηγή: Ναυτικά Χρονικά

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *