Skip to content

Εθνική Ασφαλιστική: Ζητά παράταση χρόνου για την πώληση – πιέζουν οι ξένοι

Kυβέρνηση και διοίκηση ΕΤΕ δεν θέλουν άμεση πώληση. Πιέζουν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί (SSM και DG Competition)

Του Νίκου Σακελλαρίου

Ανάμεσα σε δύο αντίθετα ρεύματα βρίσκεται η Εθνική Ασφαλιστική το τελευταίο διάστημα. Η κυβέρνηση μέσω της ΕΤΕ έκανε σαφές ότι δεν θα ήθελε την πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής πριν τις εκλογές του 2019, επειδή είχε δεσμευτεί προς τους εργαζόμενούς και τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους, ότι δεν θα την πωλούσε. Επίσης και η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας θα ήθελε να κρατήσει την ΕΤΕ για μερικά χρόνια ακόμη γιατί με την κερδοφορία της και το ενεργητικό της συνεισφέρει σημαντικά στην διαμόρφωση υψηλών δεικτών κεφαλαιακής επάρκειας στα πλαίσια της Βασιλείας ΙΙ.

[box]Ωστόσο το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι οι δύο τελευταίες διοικήσεις της ΕΤΕ είχαν συμπεριλάβει τα αναμενόμενα έσοδα (σύμφωνα με πληροφορίες το 30% αυτών) από την πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής μέσα στους εποπτικούς ισολογισμούς με αποτέλεσμα το νέο ‘ναυάγιο’ της πώλησης με την Gongbao να οδηγήσει σε λογιστικές αναπροσαρμογές, προκειμένου η Τράπεζα να είναι συνεπής με την λογιστική της απεικόνιση. Βέβαια σε όρους κεφαλαιακής επάρκειας, θα πρέπει να βρεθούν άμεσα τα κεφάλαια αυτά προκειμένου να μην τα αναζητήσει από άλλες πηγές. Έτσι, τόσο ο SSM (“Ενιαίος Εποπτικός Μηχανισμός” – το όργανο της ΕΕ που εποπτεύει όλες τις μεγάλες τράπεζες) όσο και η DG Competition (Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού ΕΕ) πιέζουν την τράπεζα προκειμένου να προχωρήσει μέσα στο επόμενο διάστημα την εκ νέου προκήρυξη διαγωνισμού, ούτως ώστε να κλείσουν οι όποιες κεφαλαιακές διαφορές.[/box]

Προς το παρόν, οι επίσημες αντιδράσεις από την πλευρά της Τράπεζας είναι ότι αφενός ο χρονικός ορίζοντας είναι στενός για την άμεση πώληση, απαιτείται τουλάχιστον ένα εξάμηνο μέχρι να προκηρυχθεί ο νέος διαγωνισμός και αφ’ ετέρου, η οικονομική συγκυρία στο εξωτερικό δεν ευνοεί τις διαδικασίες εξαγορών γιατί επικρατεί μεγάλη μεταβλητότητα στις διεθνείς κεφαλαιαγορές. Συνεπώς θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο προκειμένου να ληφθούν αντίστοιχες αποφάσεις με προοπτική έως το 2020.

Η Ευρώπη θα βγάλει τα κάστανα;

Με δεδομένο ότι η κεφαλαιακή κάλυψη της ΕΤΕ δεν μπορεί να περιμένει πάνω από 3-6 μήνες θεωρείται ότι στις αρχές του 2019 θα πρέπει να ληφθούν άμεσες αποφάσεις. Επειδή ουσιαστικά η Ελλάδα θα βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο, παράγοντες της τραπεζικής αγοράς εκτιμούν ότι ενδεχομένως μία απόφαση από τους θεσμικούς φορείς των Βρυξελλών και της Φραγκφούρτης θα ‘έλυναν’ τα χέρια της διοίκησης της ΕΤΕ για να προχωρήσει την διαδικασία αλλά και θα έδιναν προεκλογικό άλλοθι στην κυβέρνηση.

[box]Συνεχίζει ανοδικά η Εθνική Ασφαλιστική

Παρά το γεγονός ότι μετοχικά η εταιρεία βρίσκεται στη διελκυστίνδα αυτή, σε οργανικό επίπεδο τα αποτελέσματα 9μηνου ήταν ενθαρρυντικά σε όρους παραγωγής και τεχνικής κερδοφορίας, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων επηρεάστηκαν από την υποχώρηση των επενδύσεων της εταιρείας. Σε σταθεροποιητική τάση βρίσκεται ο κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου με αυξημένη διατηρησιμότητα παρά τον ανταγωνισμό ενώ έντονα ανοδικά κινείται ο κλάδος υγείας λόγω των πωλήσεων της σειράς FULL και τα προιόντα ασφαλίσεων ζωής.

Όπως είχε ανακοινώσει πρόσφατα η εταιρεία, η παραγωγή της Εθνικής Ασφαλιστικής κατά το 9μηνο του 2018 συνέχισε την θετική της πορεία, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,3% έναντι του 9μήνου 2017. Τα κέρδη προ φόρων για την ίδια περίοδο διαμορφώθηκαν σε 50,1 εκ. ευρώ, από 65,7 εκατ. Ευρώ το 9μηνο του 2017, τα οποία όμως ήταν αυξημένα λόγω κερδών από μη επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες.

Βασικός μοχλός της περαιτέρω αύξησης της παραγωγής το 9μηνο 2018 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2017 ήταν ο Κλάδος Ζωής, τα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα του οποίου αυξήθηκαν κατά 3,3% ανερχόμενα σε 332,6 εκ. Ευρώ έναντι 321,9 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Η παραγωγή του Κλάδου Πυρός εμφανίζεται αισθητά αυξημένη κατά 20,9% σε 57,1 εκ. Ευρώ , κυρίως λόγω της ανανέωσης σημαντικών συμβολαίων εντός του 2018, με διάρκεια ασφάλισης άνω του ενός έτους. Mικρή αύξηση παρουσιάζει και ο στόλος οχημάτων του Κλάδου Αυτοκινήτου σε 284 από 281 χιλιάδες οχήματα, με τη μείωση της συνολικής παραγωγής κατά 2,1% να αποδίδεται στη μείωση του μέσου ασφαλίστρου.[/box]

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *