Skip to content

Ελλάδα: έχουμε τα παλαιότερα ΙΧ – φορτηγά – λεωφορεία στην ΕΕ

Ενδιαφέροντα στοιχεία για το είδος των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα αποκαλύπτει μελέτη της ACEA* (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), σύμφωνα με την οποία η χώρα μας διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών και λεωφορείων (21 και 19,9 χρόνια αντίστοιχα ανά μ.ο.). Τα αυτοκίνητά μας έχουν κατά μέσο όρο, ηλικία 16 ετών ενώ ο μ.ο. της ΕΕ είναι 11,5 χρόνια. Μόλις μια ανάσα μετά από μας βρίσκονται Λιθουανία, Εσθονία και Ρουμανία όπου ο μέσος όρος οχημάτων αγγίζει κάτι λιγότερο από τα 17 έτη. Όσο για τα νεότερα οχήματα; Αυτά βρίσκονται στο Λουξεμβούργο (6,5 χρόνια) και στην Αυστρία (8,3 χρόνια).

Συνολικά στους δρόμους της Ευρώπης κυκλοφορούν περί τα 243 εκατομμύρια οχήματα. Το 2019 ο στόλος των επιβατικών οχημάτων  αυξήθηκε κατά 1,8% με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται στη Ρουμανία (+7%).

Φορτηγά:

Πάνω από 28 εκατομμύρια φορτηγά είναι σε κυκλοφορία σε όλη την Ε.Ε. Με 6 εκατομμύρια οχήματα η Γαλλία έχει μακράν τον μεγαλύτερο στόλο και ακολουθείται από την Ιταλία (4,2 εκατ. φορτηγά), την Ισπανία (3,8 εκατ.) και τη Γερμανία (2,8 εκατ.).Τα φορτηγά έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 13 χρόνια στην Ε.Ε. Τα ελληνικά φορτηγά ηλικίας 21 ετών είναι τα πιο γερασμένα στην Ε.Ε. Τα πιο νέα φορτηγά βρίσκονται στην Αυστρία (6,4 χρόνια).

Μεσαία και Βαριά:

Υπάρχουν 6,2 εκατομμύρια μεσαία και βαριά επαγγελματικά οχήματα στους δρόμους της Ε.Ε. Η Πολωνία διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο (1,2 εκατομμύρια), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (1.010.742) και την Ιταλία (946.393).

Λεωφορεία:

Περίπου 692.207 λεωφορεία κυκλοφορούν σε όλη την Ε.Ε. και τα μισά εξ αυτών βρίσκονται σε μόλις τρεις χώρες, την Πολωνία, την Ιταλία και τη Γαλλία. Ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων στους ευρωπαϊκούς δρόμους είναι τα 11,7 χρόνια. Τα γηραιότερα λεωφορεία βρίσκονται στην Ελλάδα (19,9 χρόνια), ενώ τα νεότερα στην Αυστρία (4,8 χρόνια).

Η μέση ηλικία των ελαφριών επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε. είναι 11,6 χρόνια. Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της Ε.Ε. η Ισπανία έχει τον αρχαιότερο στόλο (13 χρόνια) και ακολουθεί η Ιταλία (12,6 χρόνια).

Ηλεκτροκίνηση:

Παρά τη σχετική αύξηση τα τελευταία χρόνια, τα οχήματα που κινούνται με εναλλακτικές πηγές ενέργειας είναι μόλις το 4,6% του συνολικού στόλου στην Ε.Ε. Το 0,8% όλων των οχημάτων στους δρόμους είναι υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ μόλις το 0,2% του συνόλου είναι από κοινού υβριδικά, ηλεκτρικά με μπαταρία και plug-in.

Μόλις το 0,3% των φορτηγών και το 0,6% των λεωφορείων στην Ε.Ε. είναι ηλεκτροκίνητα ενώ όλα τα υπόλοιπα κινούνται με πετρέλαιο – και ένα πολύ μικρό ποσοστό με βενζίνη.

Τέλος, στην Ε.Ε. αντιστοιχούν 569 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους. Το Λουξεμβούργο έχει την πιο υψηλή πυκνότητα αυτοκινήτων (694 ανά 1.000 ανθρώπους) και η Λετονία τη χαμηλότερη (342).

Στην Ουγγαρία και τη Λετονία το ήμισυ των νοικοκυριών δεν διαθέτει αυτοκίνητο, ενώ πάνω από το 31% των οικογενειών στη Γαλλία έχει δύο αυτοκίνητα.

*Η μελέτη της ACEA “Οχήματα σε χρήση” καλύπτει τα 27 κράτη μέλη της Ε.Ε. καθώς και τη Νορβηγία, την Ελβετία και τη Βρετανία και παρέχει μια λεπτομερειακή εικόνα του ευρωπαϊκού στόλου οχημάτων, δίνοντας στοιχεία όπως το είδος των οχημάτων που κινούνται σε κάθε χώρα, τον μέσο όρο ηλικίας, τον τύπο και τον αριθμό των οχημάτων ανά χιλίους κατοίκους.

1 Comment

  1. Avatar

    Πολλά έξοδα τα σημερινά φορτηγά.
    Κακές ρυθμίσεις από συγκοινωνιολόγους για λεωφορεία.
    Κάκιστη ρυμοτομία των πόλεων.
    Ακριβά διόδια.
    Δουλειές λιγοστές για όλα τα οχήματα, εκτός από δίκυκλα και μίνι μικρά οχήματα κυρίως στην Αττική & τα νησιά


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *