Skip to content

Εντατικές συζητήσεις για συγχωνεύσεις στη διαμεσολάβηση

Ενδιαφέρουσες εξελίξεις οι οποίες ήδη “μαγειρεύονται” θα επηρεάσουν το χάρτη της διαμεσολάβησης τη νέα χρονιά.

Οι εξαγορές και συγχωνεύσεις των μεγάλων και ισχυρών ασφαλιστικών εταιρειών εκτός από την δημιουργία νέων ισχυρότερων ομίλων θα επιφέρουν νομοτελειακά αλλαγές και στην διαμεσολάβηση.

Του Νίκου Σακελλαρίου

Ήδη οι διαπραγματεύσεις (και όχι μόνο προμηθειών) μεταξύ εταιρειών και διαμεσολαβητών κορυφώνονται ενόψει του 2022. Αυτό που γίνεται σαφές πλέον είναι ότι οι εταιρείες είναι πολύ πιο απαιτητικές σε ότι αφορά τους όγκους παραγωγής και ενίοτε αρκετά διαπραγματευτικές (προς τα κάτω) σε ό,τι αφορά τις προμήθειες. Αυτές οι διαπραγματεύσεις είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσουν στη δημιουργία μεγάλων σχημάτων διαμεσολάβησης, που θα προέρχονται είτε από ισχυρούς κεφαλαιακά μετόχους είτε από εξαγορές και συγχωνεύσεις μικρότερων σχημάτων. Σε ό,τι αφορά την είσοδο νέων μεγάλων παικτών στη διαμεσολάβηση, αυτό γίνεται με οχήματα υπάρχουσες εταιρείες με σωστές δομές. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις ανάμεσα σε ελληνικές εταιρείες και ξένα (μεγαλύτερα σχήματα) είναι σε καθημερινή βάση, ωστόσο όλες οι πλευρές περιμένουν αφ’ ενός να ολοκληρωθούν οι συγχωνεύσεις των εταιρειών και αφ’ ετέρου να ξεκαθαρίσει το κλίμα στην ελληνική οικονομία για να δούμε την «μετά covid εποχή».

Bancassurance και πλατφόρμες: Ευάλωτη άνοδος

Το bancassurance αύξησε πολύ τα μερίδια ανάμεσα στην αγορά της διαμεσολάβησης. Ενδεχομένως να αυξηθούν ακόμη περισσότερο με την συμφωνία της Generali με την Alpha Bank αλλά και με την συμφωνία Metlife – Nationale Nederlanden. H γραμμή από τις τράπεζες είναι να δημιουργήσουν παραγωγή οι απλοί τραπεζο-υπάλληλοι. Όμως το πρόβλημα εκεί είναι ότι αφ’ ενός με τις εθελουσίες οι τραπεζο-υπάλληλοι μειώνονται, οι δουλειές του (τραπεζικές) αυξάνονται καθημερινά και , κυρίως , δεν έχουν ούτε τη γνώση ούτε την εκπαίδευση ούτε και την διάθεση για after sales υπηρεσίες. Έτσι δημιουργούν παραγωγή που είναι ‘εύθραυστη’ μέσα στο χρόνο. Μπορεί να οδηγούν κάποιον να ασφαλίσει το σπίτι του ή το αυτοκίνητό του στην εταιρεία αρεσκείας τους αλλά αυτά, βάσει στοιχείων, σταματά στον 2-3 χρόνο ασφάλισης. Μετά οι περισσότεροι αλλάζουν εταιρεία.

Σε ό,τι αφορά τις πλατφόρμες, αυτές έχουν περιορίσει την ασφαλιστική παραγωγή της ανθρώπινης διαμεσολάβησης αλλά όπως δείχνουν οι εξελίξεις οι πωλήσεις των πλατφορμών  (aggregators) αφ’ ενός έχουν πλαφονάρει σε μεγάλο επίπεδο, αφ’ ετέρου προσφέρουν χαμηλά περιθώρια κέρδους και σ’ αυτές και στις ασφαλιστικές με τις οποίες συνεργάζονται. Το γεγονός ότι προσφέρουν πολλές εκπτώσεις – προσφορές για να πάρουν πελατεία, λειτουργεί πρόσκαιρα θετικά αλλά δεν δημιουργεί σχέσεις εμπιστοσύνης και διατηρησιμότητας συμβολαίων όπως το ανθρώπινο δίκτυο.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *