Σε εξαιρετικά δύσκολη θέση βρίσκονται οι ασφαλιστικές με τις απαιτήσεις των παρόχων υγείας (κλινικών) στο τέλος του 2023 και θέλουν να περιορίσουν τις δαπάνες και να αυξήσουν την διαπραγματευτική τους κατάσταση από τις αρχές του 2024.
του Νίκου Σακελλαρίου
Δύο έως τρεις ανατιμήσεις (ανάλογα με τις κλινικές) έγιναν στα πάγια κόστη νοσηλείας που ζητούν οι κλινικές από τις ασφαλιστικές εταιρείες, γεγονός που έχει οδηγήσει τις ασφαλιστικές είτε να καλύπτουν μέσα από δικά τους αποθέματα μέρος των αυξήσεων είτε να μεταβιβάζουν μέρος των αυξήσεων στους ασφαλισμένους. Συνήθως γίνονται και τα δύο ταυτόχρονα. Έτσι ενώ τα κόστη έχουν αυξηθεί πάνω από 25% το 2023, οι μεσοσταθμικές αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας είναι περίπου 10%.
Το πρόβλημα που προκύπτει πλέον για τις ασφαλιστικές είναι ότι λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος πολλών στρωμάτων του πληθυσμού, οι νέες αυξήσεις ασφαλίστρων δημιουργούν δυσκολίες πρόσκτησης νέων εργασιών στον κλάδο. Οι δυσκολίες εντοπίζονται κυρίως από τους διαμεσολαβητές οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με την δυσφορία των παλαιών ασφαλισμένων τους οι οποίοι βλέπουν μεγάλες αυξήσεις ασφαλίστρων τα τελευταία 2-3 χρόνια. Ασφαλιστήρια των 1000 ευρώ ετησίως (περίπου το μέσο ετησιοποιημένο ασφάλιστρο) έχουν φτάσει στα 1.200 ευρώ και πλέον η ζήτηση είναι εξαιρετικά ελαστική στα επίπεδα αυτά. Όπως δηλώνουν πολλοί διαμεσολαβητές, οι πελάτες είναι διατεθημένοι να πληρώσουν αυξήσεις αλλά από ένα σημείο και μετά δηλώνουν αδυναμία πληρωμών, ζητούν αλλαγή προγράμματος προς κάτι πιο φθηνό ή το εγκαταλείπουν. Ας μην ξεχνάμε ότι η μέση ηλικία των ασφαλισμένων στον κλάδο υγείας στην Ελλάδα , σύμφωνα με αναλογιστικές μελέτες συγκεκριμένων εταιρειών, είναι μεταξύ 45-65 ετών και είναι οι ηλικίες που θα επιβαρυνθούν περισσότερο από τις νέες αυξήσεις.
Στόχος η επέκταση των ασφαλίσεων υγείας και στα υπόλοιπα τμήματα του πληθυσμού
Οι προσπάθειες για να κλείσει το αναλογιστικό κενό , είναι εντονότερες στις ηλικίες κάτω των 45 ετών όπου και τα ασφάλιστρα είναι φθηνότερα (από 600 ευρώ το χρόνο κατά μέσο όρο) και μπορεί να συνδυαστούν με άλλα προγράμματα αποταμίευσης που θα παρέχουν εκπτώσεις. Παράλληλα λόγω ηλικίας και υγείας έχουν και τις μικρότερες αυξήσεις. Σ’ αυτό το target group γίνεται και η μεγαλύτερη προσπάθεια πρόσκτησης εργασιών.
Για τους άνω των 65 ετών, οι ασφαλίσεις υγείας είναι απλησίαστες για την πλειονότητα των ασφαλισμένων αφού το μέσο συμβόλαιο (λόγω ηλικίας και κατάσταση υγείας) ξεπερνά τα 2000 ευρώ το χρόνο. Υπολογίζεται ότι ένα συμβόλαιο υγείας με τις αναπροσαρμογές, για τις ηλικίες άνω των 75-80 ετών ξεπερνά τα 10.000 ευρώ το χρόνο. Ουσιαστικά, οι ασφαλισμένοι είτε ανήκουν στην upper class είτε προπληρώνουν τις νοσηλείες τους.
3 Comments
Θα πρέπει να βρουν τρόπο οι ασφαλιστικές να διαμοιράζουν τον κίνδυνο των άνω των 65 ετών σε όλους, αλλιώς άνθρωποι που έχουν συμβόλαιο μια ζωή, αναγκάζονται σε εκείνη την ηλικία που το έχουν περισσότερο ανάγκη, να το εγκαταλείπουν, όχι λόγω έλλειψης ασφαλιστικής συνείδησης, αλλά λόγω αδυναμίας πληρωμής του εξαιτίας των τεράστιων πραγματικών αυξήσεων. Γιατί όταν είναι νέοι και το ασφάλιστρο είναι πχ 10 η αύξηση του 10% είναι 1 ευρώ. Όταν όμως το ασφάλιστρο έχει φτάσει 100 το 10% είναι 10 ευρώ και μάλιστα σε ηλικία που τα εισοδήματα έχουν μειωθεί σημαντικά (σύνταξη) Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στα συμβόλαια υγείας, που προς το παρόν αντιμετωπίζεται μερικώς μόνο με αύξηση του εκπιπτόμενου. Το δεύτερο βέβαια πρόβλημα είναι ΄ότι ζούμε στην χώρα της ΑΝελεύθερης οικονομίας (Καρτέλ). Έτσι τα νοσήλεια αν πας μόνος σου σε ιδιωτικό νοσοκομείο (λιανική), είναι πιο φθηνά από το να ξέρουν ότι υπάρχει ασφαλιστική (χονδρική) και χρεώνουν για μια ασπιρίνη ολόκληρο το κουτί και μάλιστα σε παλαβές τιμές. Ή θα βρουν τρόπο οι ασφαλιστικές να αντιμετωπίσουν ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ αυτό το καρτέλ, ή τίποτα δεν γίνεται, γιατί το κράτος απλά δεν υπάρχει…
Η αναλγητη στάση των ιδιωτικών νοσηλευτικών ιδρυμάτων στην μεταχείριση ασφαλισμένων θα οδηγήσει στην απαξίωση του θεσμού. Οι αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας των ασφαλιστικών εταιρειών για να συγκρατήσουν αυτό το κόστος θα φέρει τεράστια ακυρωσιμοτητα και μάλιστα σε ηλικιακές ομάδες που χρειάζονται τα προγράμματα υγείας που πλήρωναν χωρίς καμιά απαίτηση αποζημίωσης μέχρι σήμερα . Χρειάζεται γενναία παρέμβαση τόσο από πλευράς της ΕΑΕΕ αλλά και από το υπουργείο υγείας και πρόνοιας στην αλόγιστη αύξηση του κόστους νοσηλείας.
Όταν οι ασφαλιστικές εταιρείες αποφασίσουν να : 1)στηρίξουν τα δίκτυα που κάνουν σοβαρή επαγγελματική διαμεσολάβηση δεκαετιες ( πράκτορες και μεσίτες) , σε αντίθεση με online και bancassurance που απλά παίρνουν την δουλίτσα είτε λόγω “τιμουλας” είτε “για να τα έχουμε καλά με τον χρηματοδότη μας”, καθώς μέχρι να έρθει η ώρα της αλήθειας (απαίτησης) όλα είναι καλά ( “πάω κάνω το δωρεάν τσεκαπ μου και όλα τέλεια, είμαι πολύ ευχαριστημένος” ), μετά είναι
απόντες ή σφυράνε αδιάφορα και λένε βρες τα με την ασφαλιστική, ο Μπάμπης έφυγε με εθελουσία και το υποκατάστημα εκλεισε κλπ
2) Όταν σταματήσουν να αναθέτουν σε ενδιάμεσες εταιρείες άσχετων να κρίνουν αποζημιωσεις χιλιάδων ευρώ, όπου ξαφνικά πολυεθνικές εταιρείες τόσα χρόνια αποζημίωναν μια χαρά με βάση τους όρους , αλλά η νέα ιδιοκτήτρια μετά την συγχώνευση καταστρατηγεί τα πάντα διαβάζοντας τους όρους σε ένα άλλο παράλληλο σύμπαν όπως νομίζει. Δίνοντας το δικαίωμα στον καταναλωτή να χάνει την πίστη του στον θεσμό της ασφάλισης και να έχει και εν μέρει δίκαιο. Εδώ χάνει την πίστη του στο θεσμό ο διαμεσολαβητής πλέον…
3) Όταν θα πέφτουν βαριές καμπάνες για τις ασφαλιστικές που είναι οι καλύτεροι πελάτες δικαστηρίων και συνηγόρου καταναλωτή για τις παρατυπίες και τις αρνήσεις αποζημιωσεων , με δικαίωση του πελάτη
4) Όταν οι ασφαλιστικές αρχίσουν να τοποθετούν σε θέσεις ηγεσίας στα δίκτυα πωλήσεων ανθρώπους με αξιοκρατία και όχι επειδή φέρανε τα νούμερα. Γιατι πολλά ” νούμερα” φέρνουν νούμερα και μετά εξαφανίζονται και κάνουν τους γυρολόγους στην αγορά.
5) Όταν τα συμβόλαια σταματήσουν να γίνονται ίσα σε μέγεθος με τον πάπυρο Λαρούς. Ξεκινήσαμε με 8 σελίδες είμαστε στις 80 αλλά κατά τα άλλα περάσαμε την εκπαίδευση επαναπιστοποιησης οπότε συνεχίζουμε να πουλάμε τρέλα. Και εντάξει άμα κάτσει κι ένας δυσαρεστημένος δεν τρέχει κάτι . Πουλώντας με γνώμονα το κέρδος ο πωλητής (τάπερ ή)ασφαλειών και εργαλείο του την άγνοια και την ημιμαθεια , έχει όλα τα εχέγγυα να διαπρέψει στην αγορά μας. Ίσως πάρει και πλακέτα στο συνέδριο.
Υ.Γ. για φίλους αναλογιστες. Ρε παιδιά ημαρτον, έχετε σπουδάσει τόσα χρόνια και είστε τα μεγαλύτερα μαθηματικά μυαλά της χώρας, βάλτε λίγο μυαλό στους μαρκετιστες, γιατί με τα επίδοματα τοκετών και όλες τις αχρηστες παροχές- κραχτες, το προϊόν εκφυλίζεται και μετά δεν θα μαζεύεται.