Skip to content

Ζητούν επασφάλιστρο μετά από αποζημίωση;

Το τελευταίο διάστημα, από ελάχιστες εταιρείες για την ώρα απ’ ότι φαίνεται (όλως τυχαίως μοιάζουν και τα ονόματά τους) έχουν παρουσιαστεί κάποια περίεργα φαινόμενα:

Σε απλούς ασφαλισμένους κινδύνους, όπως στην ασφάλιση σπιτιού, ή στην ασφάλιση μικρής επιχείρησης, οι πελάτες να έχουν αγοράσει κάποια έτοιμα πακέτα. Όταν μετά από κάποια χρόνια διάρκειας του συμβολαίου εμφανιστεί μία ζημιά, μία κλοπή, μία πλημμύρα, οι εταιρείες στην ανανέωση προτείνουν, και μάλιστα μέσω του διαμεσολαβητή, χωρίς απευθείας έγγραφο αιτιολογημένο στον πελάτη, ανανέωση με επαυξημένο ασφάλιστρο και άρα διαφορετικό από όλους τους άλλους πελάτες που δεν έπαθαν τη ζημιά. 

Μία τέτοια συμπεριφορά δεν συνάδει με τη φύση της λειτουργίας της ασφαλιστικής βιομηχανίας και σίγουρα δεν προάγει το θεσμό.

Η χρησιμότητα της ασφάλισης είναι ακριβώς αυτή: να αποζημιώνει την ώρα της ζημιάς και φυσικά όχι κατόπιν να “τιμωρεί” τον ασφαλισμένο γιατί τον πλήρωσε.

Να τονίσουμε μάλιστα ότι τα περιστατικά που ήρθαν εις γνώση του Underwriter.gr δεν αφορούν περιστατικά όπου εκτιμήθηκε κάποιος ειδικός κίνδυνος, μη επιθυμητός από μια εταιρεία, ούτε περιστατικά όπου διαπιστώθηκε ότι ο ασφαλισμένος χώρος είχε διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά που είχαν περιγραφεί στην αίτηση ασφάλισης. Πρόκειται για περιστατικά που αφορούν τυποποιημένα προϊόντα και κινδύνους, ασφαλισμένους χώρους οι οποίοι βρίσκονται στην ίδια κατάσταση με τους υπόλοιπους ασφαλισμένους χώρους που παρουσιάζονται στην αγορά.

Είναι ξεκάθαρη πεποίθηση όλων των παραγόντων της αγοράς ότι, εκτός των άλλων πρωτοβουλιών, η ανάπτυξη της ασφαλιστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα θα έρθει μέσα από την διαφάνεια στη λειτουργία των συμβολαίων, την άμεση λειτουργία των αποζημιώσεων και τη δίκαιη αντιμετώπιση των ασφαλισμένων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *