Τα μεικτά ασφάλιστρα αυτοκινήτου που εγγράφηκαν σε όλον τον κόσμο αυξήθηκαν και έφτασαν τα 922,5 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ το 2023. Η ασφαλιστική που έγραψε τα περισσότερα ασφαλιστήρια στον κόσμο το 2023 ήταν η αμερικάνικη State Farm.
Πώς πήγε η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή, η Ασία, ήταν ισομερής η ανάπτυξη ή ανισομερής; Πέτυχαν να αναπτυχθούν το 2023 όλες οι ασφαλιστικές αυτοκινήτου; Έχει περιθώρια ανάπτυξης η αγορά αυτοκινήτου; Τι αναφέρουν τα στοιχεία που συγκέντρωσε το underwriter.gr;
Γράφει η Έλενα Ερμείδου
Η απάντηση είναι πως όχι, δεν πέτυχαν όλες οι ασφαλιστικές της λίστας των 200 να αναπτυχθούν: Ενενήντα έξι από του 200 κορυφαίους ασφαλιστικούς ομίλους, σχεδόν οι μισές ασφαλιστικές στην παγκόσμια λίστα των ασφαλιστικών πέτυχαν μία ετήσια αύξηση 10% στον κλάδο αυτοκινήτου. Είκοσι ασφαλιστικές από τη λίστα των διακοσίων κορυφαίων ομίλων παρουσίασαν πτώση στα συνολικά μεικτά ασφάλιστρα αυτοκινήτου. Στην κατάταξη των πρώτων κορυφαίων ήταν μεταξύ άλλων και οι: Progressive, Berkshire Hathaway Insurance, PICC και Allstate.
Πέτυχαν οι ασφαλιστικές, ανάπτυξη από την αύξηση του πλήθους των συμβολαίων;
Η απάντηση είναι πως όχι εξ’ ολοκλήρου. Σε πολλές περιπτώσεις, η ισχυρή άνοδος σημειώθηκε στην μεικτή παραγωγή αυτοκινήτου, λόγω των αυξήσεων στις τιμές των ασφαλίστρων. Οι ασφαλιστικές μέσα στο 2023 προέβησαν σε αυξήσεις ασφαλίστρων για να αντισταθμίσουν τον πληθωρισμό των ζημιών.
Υπήρξαν όμως και ασφαλιστικές που πέτυχαν ανάπτυξη εν μέρει, λόγω της διαφοροποιημένης στρατηγικής στην πώληση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων. Κάποια παραδείγματα, τέτοιων ασφαλιστικών είναι η Digit Insurance, η Haven Insurance, η IDI, η Incline P&C και η Tawuniya, αντίστοιχα με έδρα την Ινδία, το Γιβραλτάρ (αν και εξυπηρετεί την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου), το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και τη Σαουδική Αραβία.
Ομοιόμορφη ή όχι η ανάπτυξη στο αυτοκίνητο;
Ενώ, η συνολική αύξηση στα μεικτά ασφάλιστρα το 2023 εκτιμάται ότι ήταν ελαφρώς πάνω από 9%, ο ρυθμός προόδου δεν ήταν ομοιόμορφος μεταξύ των χωρών. Συγκεκριμένα, για 13 από τις ασφαλιστικές στην παγκόσμια λίστα των 200 μεγαλύτερων ασφαλιστικών ομίλων με έδρα την Κίνα, η ετήσια αύξηση ήταν σημαντικά χαμηλότερη, στο 5,3%. Παρομοίως, για 9 ασφαλιστικές μεταξύ των 200 της λίστας με έδρα τη Γαλλία, η συνολική ανάπτυξη στον κλάδο αυτοκινήτου ήταν ακόμα χαμηλότερη στο 4,1%. Από την άλλη πλευρά, για 11 ασφαλιστικές με έδρα την Ινδία και 60 με έδρα τις ΗΠΑ, υπήρξε ισοδυναμία με ανάπτυξη 12,3% και για τους δύο.
Κοιτάζοντας το μέλλον
Αναζητώντας μία απάντηση, για το αν έχει περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου, θα πρέπει πρώτον, να εξετάσουμε τα επίπεδα του ανταγωνισμού και δεύτερον, να εξετάσουμε ποιες ασφαλιστικές αυτοκινήτου συνεργάζονται ή ανήκουν σε κατασκευαστές αυτοκινήτων. Αυτές οι ασφαλιστικές μπορούν να κερδίσουν μεγαλύτερα μερίδια από την αγορά.
Κοινοπραξίες ασφαλιστικών με αυτοκινητοβιομηχανίες
Ενδεικτικά, το 2023, ασφαλιστικές με έδρα τις ΗΠΑ που ανήκουν στηνTesla πέτυχαν συνδυασμένη ανάπτυξη στην ασφάλιση αυτοκινήτου άνω των 100 εκατομμυρίων ΗΠΑ, ενώ η Volkswagen Autoversicherung του ομίλου VW, που δραστηριοποιείται στη Γερμανία και λειτουργεί με τη μορφή κοινοπραξίας με την Allianz, πέτυχε συνδυασμένη ανάπτυξη άνω των 300 εκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ.
No comment yet, add your voice below!