Η ασφάλιση μεταφορών στο παιχνίδι των κυρώσεων κατά της Ρωσίας

23 Νοεμβρίου 2022

Η Τουρκία προειδοποίησε τους παγκόσμιους ναυλωτές πετρελαίου ότι θα χρειαστεί να διαθέτουν ασφάλιση για το εμπόρευμά τους, προκειμένου να περάσουν από τα θαλάσσια στενά της. Όμως η Ευρώπη θέτει όρους για την ασφάλιση αυτή, σε μια προσπάθεια να συγκρατήσει τις τιμές πετρελαίου:

του Χρήστου Γαβαλά

Σύμφωνα με τις κυρώσεις της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου, τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο θα μπορούν να καλύπτονται ασφαλιστικά, μόνο αν το φορτίο που μεταφέρουν έχει αγοραστεί κάτω από ένα ανώτατο όριο τιμής (ακόμη δεν έχει καθοριστεί).

Το άνω θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τις αρχές Δεκεμβρίου και αναμένεται ότι θα δυσκολέψει πολύ τα πράγματα διότι η Τουρκία ανακοίνωσε ότι χωρίς ασφάλιση θα απαγορεύει στα δεξαμενόπλοια να περνούν από τα στενά της.

Η γείτονα χώρα απαιτεί ασφάλιση στα πάντα, από πετρελαιοκηλίδες έως συγκρούσεις, επιδιώκοντας και να προστατεύσει τα ύδατά της αλλά και τη συμμόρφωση με τις κυρώσεις της ΕΕ. Σε σχετική εγκύκλιο το τουρκικό υπουργείο Μεταφορών ζητά από τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο μέσω θαλάσσης και ειδικότερα μέσω των στενών των Δαρδανελίων να παράσχουν επιστολή από την ασφαλιστική τους εταιρεία που θα αναφέρει ότι παρέχεται κάλυψη για το συγκεκριμένο ταξίδι και το φορτίο του πλοίου.

Εάν τα πλοία διασχίσουν τα στενά ανασφάλιστα, μπορεί να προκληθούν σημαντικές ζημιές στην θαλάσσια οδό και η κυκλοφορία των πλοίων θα μπορούσε να σταματήσει εάν σε ένα ανασφάλιστο πλοίο προκληθεί ατύχημα, ανέφερε η εγκύκλιος. Ως αποτέλεσμα, η προσκόμιση επιστολής που εγγυάται την ασφαλιστική κάλυψη θεωρείται ως μόνη λύση.

Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, πάνω από 8.000 τάνκερ πέρασαν από τα στενά του Βοσπόρου την περσινή χρονιά. Τους τελευταίους έξι μήνες η Ρωσία έστειλε σχεδόν 650.000 βαρέλια ημερησίως από το δικό της πετρέλαιο μέσω της Μαύρης Θάλασσας, ενώ κοντινό ρωσικό λιμάνι εξήγαγε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα φορτίου από το Καζακστάν.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο βάζουν μπρος τις επιθετικές κυρώσεις τους στις 5 Δεκεμβρίου, οι οποίες και αναμένεται ότι θα επηρεάσουν δραματικά τη διαθεσιμότητα της βιομηχανικής ασφάλισης και κατ' επέκταση τη ροή εκατομμυρίων βαρελιών ρωσικού πετρελαίου.

Σημειώνεται ότι το 95% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων καλύπτεται από το International Group of P&I Clubs που εδρεύει στο Λονδίνο και συνεργάζεται αντασφαλιστικά με ευρωπαϊκούς ομίλους.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας. Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Σύσσωμο "ναι" στο ΤΕΑ Διαμεσολαβητών

Ιδιαίτερα θετική υποδοχή είχε από την Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) η πρόταση ίδρυσης και λειτουργίας ενός Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης...

Close