Skip to content

Προϋπόθεση για να αναπτυχθεί ένα επιτυχημένο πρακτορείο ή γραφείο

Η αίσθηση της αδικίας, η αίσθηση ότι πάει χαμένος, ότι δεν αναγνωρίζεται ο κόπος, η προσπάθεια, η ικανότητά του, είναι το νούμερο ένα παράπονο κάθε εργαζόμενου στον κόσμο καθώς και το σημείο από το οποίο ξεκινάνε όλες οι αντιπαραγωγικές αντιπαραθέσεις στα γραφεία: κουτσομπολιά, γκρίνια, δυσαρέσκεια, πισωμαχαιρώματα, χαμηλή αποδοτικότητα, παραιτήσεις, κόντρες, ανυπακοή, πηγαδάκια.

Φανταστείτε όμως ένα γραφείο όπου η αίσθηση της αναγνώρισης είναι διάχυτη στην ατμόσφαιρα! Όπου ο κάθε εργαζόμενος αισθάνεται ότι επιτέλους κάποιος προσέχει τι κάνει, κάποιος κατανοεί το πόσο προσπαθεί, κάποιος αναγνωρίζει κάθε τι που πετυχαίνει, μικρότερο ή μεγαλύτερο;

Δεν είναι αυτό το καλύτερο κίνητρο για να δώσει κανείς τον καλύτερο εαυτό του; Για να νοιώσει ότι το γραφείο του είναι προέκταση του σπιτιού του και οι συνάδελφοί του προέκταση της οικογένειάς του; (όσο αυτό είναι δυνατό βεβαίως).

Οι εταιρείες δίνουν χιλιάδες ευρώ σε μπόνους, σε ταξίδια, σε συνέδρια, με απώτερο σκόπο την ενίσχυση της αφοσίωσης των εργαζομένων, όταν το δυνατότερο εργαλείο είναι ήδη στα χέρια τους και προσφέρεται, εντελώς δωρεάν:

Λέγεται ότι η επιτυχία είναι μεταδοτική. Για αυτό ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να έχει ένα γραφείο πωλήσεων, ανεξάρτητο ή αποκλειστικό, πρακτορείο ή υποκατάστημα, είναι μια “ατμόσφαιρα επιτυχίας”. Αυτό πετυχαίνεται με ένα και μόνο τρόπο: Με το να γιορτάζετε κάθε νίκη, μικρότερη ή μεγαλύτερη.

Κάθε φορά που εντοπίζετε έναν Σύμβουλο ή Ομαδάρχη ο οποίος ασχολείται με τις κατάλληλες δραστηριότητες, ή επιτυγχάνει τα σωστά αποτελέσματα, ή επιδεικνύει τη δέουσα συμπεριφορά, πρέπει να το γιορτάζετε. Κάθε φορά που εντοπίζετε κάτι να γίνεται σωστά, π.χ. λήψη αξιόλογων συστάσεων, κλείσιμο «καλού» ραντεβού μέσω τηλεφώνου, επιτυχημένη παρουσίαση σε πελάτη, σύσταση ενός φέρελπι υποψήφιου συνεργάστη, γιορτάστε το.

Γιορτή σημαίνει απλά, “να το κάνετε θέμα”: Να το κοινοποιείτε στους υπόλοιπους Συμβούλους και στην Διοικητική ομάδα του γραφείου.

Να λέτε στον Συνεργάτη σας πόσο περήφανος αισθάνεσθε για την επιτυχία του και και να τον συγχαίρετε. Κατόπιν, να ενημερώνετε τουλάχιστον δύο άλλους μέσα στο υποκατάστημα για το κατόρθωμα του συγκεκριμένου ατόμου και να τους ζητάτε να τον συγχαρούν και εκείνοι την επόμενη φορά που θα “πέσουν πάνω του”,  στο γραφείο.

Η τεχνική αυτή, κάνει θαύματα.

Όσοι βάζουν την προσπάθεια και τον κόπο για να κάνουν αυτά που τους έχετε υποδείξει, αξίζει να αναγνωριστούν.

Ο έξυπνος μάνατζερ αναγνωρίζει και τιμά την επιτυχία, όποτε συμβαίνει. Η αναγνώριση άλλωστε, είναι επιστημονικώς αποδεδειγμένο ότι μετρά στο μυαλό του εργαζόμενου τόσο όσο και η παχυλή αμοιβή. Έχει δηλαδή την ίδια σημασία για εκείνον.

Η δημόσια αναγνώριση, ο έπαινος και άλλες συμβολικές πράξεις  ενεργοποιούν τον εργαζόμενο, το σπρώχνουν να αποδόσει και τον κάνουν να αισθάνεται αφοσίωση και δέσμευση στους στόχους της εταιρείας.

Διότι οι ανάγκες του ανθρώπου δεν αρχίζουν και τελειώνουν στο χρήμα! Η συναισθηματική ανάγκη για κύρος, για αυτοεκτίμηση, για ασφάλεια (ο επιβραβευμένος εργαζόμενος αισθάνεται και ασφαλής) είναι εξίσου σημαντική για έναν άνθρωπο που εργάζεται, όσο και τα χρήματα.

Αυτό πρέπει πάντα να θυμάται ο πετυχημένος μάνατζερ.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *