Skip to content

H τεχνολογία αλλάζει την ασφαλιστική αγορά

Τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, τα e-shop δηλαδή, κατονομάζουν ως την μεγαλύτερη απειλή τους  εκτός κλάδου οι ασφαλιστές όλου του κόσμου, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το έγκυρο Economist και δημοσίευσε τον περασμένο μήνα. Συγκεκριμένα το 32% από τα 300 υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου που ρωτήθηκαν, πιστεύουν ότι παίκτες  – μεγαθήρια του e-commerce όπως η Google και η Amazon είναι η μεγαλύτερη απειλή για τις ασφαλιστικές. Ακολουθούν η online τραπεζική (31%), οι ιστοσελίδες aggregator (ιστοσελίδες που “ρουφάνε” άρθρα από άλλες ιστοσελίδες και τα αναδημοσιεύουν) και οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης (πχ IKEA, Kotsovolos ) που δραστηριοποιούνται και ηλεκτρονικά.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Ασφαλιστικές (1 στις 2) δηλώνουν αποφασισμένες να δράσουν έναντι στο νέο ανταγωνιστή επενδύοντας στη σχέση με τον πελάτη και στην ψηφιακή συναλλαγή μαζί του.  Συγκεκριμένα, το 44% των εταιρειών δήλωσε ότι στο άμεσο μέλλον θα επενδύσει στις πελατειακές σχέσεις και το 38% ότι θα θέσει ως προτεραιότητα την ψηφιακή συναλλαγή με τον πελάτη.

Παρότι οι ασφαλιστικές ήταν από τις πρώτες εταιρείες που χρησιμοποίησαν την επεξεργασία δεδομένων σε μεγάλη κλίμακα, τις τελευταίες δεκαετίες απέκτησαν τη φήμη ότι γενικότερα, υπολείπονται τεχνολογικά.

Ωστόσο οι πρόσφατες καινοτομίες στην πρόσβαση & ανάλυση μαζικών δεδομένων (big data) παρουσιάζουν νεές ευκαιρίες για τον κλάδο και επιβάλλουν τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του τόσο σε λειτουργικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο εξυπηρέτησης.

To Economist Intelligence Unit (τομές ερευνών) συνέλεξε απαντήσεις από 300 στελέχη των κλάδων ζωής και ζημιών. Κοινός παρονομαστής σε όλες,  ήταν η στροφή προς τον πελάτη ως αντίδραση στην επέλαση του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς και η προσπάθεια να αναταπεξέλθει διοικητικά ο κλάδος στα στάνταρ που έχουν καθιερωθεί από άλλες βιομηχανίες, όπως αυτή των κινητών τηλεφώνων και της 24ωρης μόνιμης ασύρματης σύνδεσης στο Διαδίκτυο.

1 Comment

  1. Avatar

    Όποιος έχει πλάσει ώριμους ασφαλιστικά πελάτες κάνοντας σωστά την δουλειά του, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Ποιός θα εξηγήσει στον πελάτη πχ τις προϋπάρχουσες, ώστε να ασφαλιστεί σωστά και να πληρωθεί την ώρα της αποζημίωσης; Το Internet; Εδώ δεν το κάνουν ούτε οι ίδιες οι ασφαλιστικές, αν κάποιος πάει απευθυνθεί για απ’ ευθείας ασφάλιση σε αυτές! Και ποιός θα του καταρτήσει εξειδικευμένο πλάνο ασφάλισης πάνω στην ανάλυση αναγκών του, εξηγώντας του εκ των προτέρων όλα τα “γκρίζα σημεία” (που για εμένα δεν είναι καθόλου “γκρίζα”, αλλά ξεκάθαρα, όπως εξαιρέσεις, περιόδους αναμονής κλπ κλπ; Και πως θα επιλέξει το καλύτερο δυνατό για αυτόν πρόγραμμα; Με τί γνώση θα συγκρίνει τους όρους διαφορετικών ασφαλιστηρίων και τα ψιλά γράμματα, που ούτε δικηγόρος δεν θα τα καταλάβει αν τα διαβάσει, αφού το βλέπει από την δική του οπτική και δεν καταλαβαίνει τί κρύβεται πίσω από αυτά; Αλήθεια, πώς επιτρέπει η ΤτΕ να διακινούνται προγράμματα ασφαλιστικά μέσω internet, ενώ από την άλλη είναι υποχρεωτική από τον νόμο η ανάλυση αναγκών;;;; Ειδικά στην Ελλάδα ο ασφαλιστικός κλάδος είναι πολύ πίσω και ένας επαγγελματίας ασφαλιστής θα ξεχωρίσει με την δουλειά του ΕΥΚΟΛΑ και αμέσως στα μάτια του πελάτη, αυτού τουλάχιστον που δεν είναι “ξερόλας”. Άλλωστε ο “ξερόλας” ως γνωστόν, είναι ο πρώτος που την πατάει συνήθως και μετά του φταίνε οι ασφαλιστικές γιατί δεν αποζημιώθηκε…


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *