Η φωνή του ασφαλιστή

3 Δεκεμβρίου 2021

Μιχ. Μωραΐτης - Οι ανάγκες των ασφαλισμένων άλλαξαν με την πανδημία

Έχουμε φιλοξενήσει στο Underwriter.gr τις απόψεις πολλών ειδικών και επιστημόνων γύρω από την ασφαλιστική επιστήμη αλλά και στελεχών εγνωσμένης αξίας από τον κλάδο τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. 

Του Χρήστου Γαβαλά

Ωστόσο, στον πυρήνα της θεματολογικής μας αξιολόγησης ήταν πάντα οι σκέψεις και η πορεία του επαγγελματία ασφαλιστή, αυτού που έρχεται σε επαφή με τους πελάτες και γνωρίζει από πρώτο χέρι τις ιδιαιτερότητες του συναρπαστικού αυτού επαγγέλματος. 

Υπό αυτό το πρίσμα φιλοξενούμε σήμερα την καταγραφή της γνώμης ενός νέου, φιλόδοξου ασφαλιστή του οποίου μάλιστα η πορεία ξεχωρίζει υπό την έννοια ότι έχει προέλθει από τελείως διαφορετικό background, επέλεξε όμως να δραστηριοποιηθεί με αυτό το επάγγελμα, πιστοποιώντας ότι οι εξειδικευμένες γνώσεις από άλλες επιστήμες γίνονται ολοένα και πιο χρήσιμες στην ασφάλιση. 

Ο Μιχάλης Μωραΐτης έχει διδακτορικό από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, τα τελευταία όμως πέντε χρόνια ασχολείται επαγγελματικά με την ασφάλιση καθώς όπως λέει «ο χώρος έχει προοπτική αλλά χρειάζεται επιστήμονες» ενώ παραδέχεται ότι προσπαθεί παράλληλα να κάνει πράξη την έρευνα του διδακτορικού του που σχετίζεται με Νευρωνικά Δίκτυα και Δυναμικά Συστήματα. 

«Πιστεύω πως πλέον το επάγγελμα του Ασφαλιστικού διαμεσολαβητή  πρέπει να το αντιμετωπίζουμε μόνο με επιστημονικό και άκρως σοβαρό επαγγελματικό επίπεδο», σημειώνει. 

Πλέον ο ίδιος συνεργάζεται αποκλειστικά, με την Brokers Union, η οποία βρίσκεται στην 3η θέση μεταξύ  των εταιριών ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στην retail αγορά της Ελλάδας, ενώ μέσω αυτής της συνεργασίας, έχει την δυνατότητα -όπως λέει- να προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες στο πελατολόγιο του.

Πώς διαμορφώνεται η ζήτηση ασφαλειών μετά την πανδημία; Ποιοι κλάδοι παρουσιάζουν ιδιαίτερη αύξηση, ποιοι μείωση και που το αποδίδετε; 

Οι ανάγκες των καταναλωτών άλλαξαν μέσα στην πανδημία. Ο Κλάδος Οχημάτων παρουσίασε μια λογική κάμψη , αφού ο κόσμος δεν μετακινούταν οδικώς, και ταυτόχρονα οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν σε μείωση των ασφαλίστρων για τον Κλάδο. Την ίδια στιγμή,  για τον  Κλάδο Υγείας τα ερωτήματα για τα Νοσοκομειακά Προγράμματα ήλθαν στην πρώτη γραμμή ζήτησης των καταναλωτών και παραμένουν ψηλά στο ενδιαφέρον τους. Επίσης, λόγω και της αύξησης των καταθέσεων στις τράπεζες τα προγράμματα αποταμίευσης και επένδυσης έχουν ανοδική πορεία.

Τι πρέπει να διαθέτει ο σύγχρονος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής στις μέρες μας;  

Κατά την γνώμη μου ο σύγχρονος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής πρέπει να διαθέτει γνώση της καθημερινότητας και των ευκαιριών που παρουσιάζονται στο καταναλωτικό κοινό με τη σωστή διαχείριση των ασφαλιστικών προϊόντων που εξελίσσονται, ακολουθώντας τις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου. Επίσης πρέπει να διαθέτει πρόσβαση σε εξειδικευμένα προϊόντα, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών του με αμεσότητα και συνέπεια. Σε αυτό το σημείο να αναφέρω ότι με την συνεργασία που έχω, όπως παραπάνω ανέφερα, με την Brokers Union, μου δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης στην αγορά του Λονδίνου , μέσω της συνεργασίας της Brokers Union με γραφεία των Lloyds, για τον σκοπό αυτό.

Σε ποιους κλάδους ασφαλειών βλέπετε ότι οι μεσίτες και οι διαμεσολαβητές έχουν μεγαλύτερη διείσδυση από ότι οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρείες; Υπάρχει κάποιος κλάδος που έχει επιδείξει μεγάλη άνοδο σε αυτό; 

Οι περισσότερες Ασφαλιστικές Εταιρείες στηρίζουν την ανάπτυξη τους και την διείσδυσή τους στην Ασφαλιστική Αγορά στους ανεξάρτητους Ασφαλιστικούς πράκτορες και κάποιες στο δίκτυο του agency. Η διείσδυση σε προϊόντα από τα εταιρικά Δίκτυα, όπως η ασφαλιστική κάλυψη τεχνικών κινδύνων, οι γενικές αστικές ευθύνες διαφόρων επαγγελματιών, cyber insurance κλπ, είναι πολύ μικρή. Οι ανεξάρτητοι Ασφαλιστικοί πράκτορες, δέχονται μεγαλύτερη προσέγγιση αναφορικά με τέτοιου είδους κινδύνους και κινούνται, θα μπορούσα να πω, παράλληλα με τις Ασφαλιστικές Εταιρίες οι οποίες προσαρμόζονται στις απαιτήσεις των διαμεσολαβούντων. 

Το ζήτημα που προκύπτει είναι ότι ο ανεξάρτητος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, για να στηρίξει όλη αυτή την τεχνογνωσία, χρειάζεται να έχει πρόσβαση σε όλες σχεδόν τις ασφαλιστικές εταιρίες της χώρα μας, πρόβλημα το οποίο καθίσταται μάλλον δυσεπίλυτο. 

Που οφείλεται η χαμηλή ασφαλιστική διείσδυση στην Ελλάδα σε σχέση με την Ευρώπη; 

Νομίζω ότι είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολεί τον καθένα προσωπικά από εμάς τους Ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Τα προηγούμενα χρόνια, με λύπη μου το αναφέρω, δημιουργήθηκε ένα κλίμα ανασφάλειας του καταναλωτή απέναντι μας, πόσο παράδοξο, στην Ασφαλιστική αγορά, που δημιούργησε  χαμηλή ανάπτυξη της ασφαλιστικής κουλτούρας στη χώρα μας. Και αναφέρω παράδοξο γιατί η βασική λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς είναι η παροχή εξασφάλισης  του πελάτη και η εξομάλυνση δυσάρεστων καταστάσεων που μπορεί να του συμβούν και όχι ότι συνέβη σε πλήθος καταναλωτών τα προηγούμενα χρόνια όπως όλοι γνωρίζουμε. 

Επίσης δεν βοηθά το γεγονός ότι ο Έλληνας καταναλωτής ενημερώνεται για την Ιδιωτική Ασφάλιση σχεδόν ταυτόχρονα με την ενημέρωση του για την Κοινωνική Ασφάλιση, όταν δηλαδή «πιάσει» δουλειά.  Στην Ευρώπη, η κουλτούρα της ασφαλιστικής κάλυψης καλλιεργείται από τα πρώτα εφηβικά χρόνια των πολιτών κάτι που στην χώρα μας φαντάζει , δυστυχώς, πολύ μακρινό.

Είστε υπέρ της υποχρεωτικότητας της ασφάλισης κατοικιών, μέχρι που πρέπει να φτάσει η νομοθέτηση της κυβέρνησης και πόσο αυτό θα αυξήσει την διείσδυση της ασφάλισης στην Ελλάδα;

Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει ενημέρωση των καταναλωτών με διαφάνεια και απλότητα,  για την προσφορά των Ασφαλιστικών Εταιριών στο ζήτημα της αποζημίωσης σε περίπτωση ζημίας ενός περιουσιακού στοιχείου, όπως είναι  η κατοικία. Πρέπει να ενημερωθεί ο πολίτης ότι δεν υπάρχουν «ψιλά» γράμματα στο προϊόν που θα αγοράσει και ότι οι Ασφαλιστικές Εταιρίες θα τον αποζημιώσουν σωστά, εφόσον βέβαια και εμείς οι Ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές τον έχουμε ασφαλίσει σωστά. Το κράτος, πιστεύω , ότι πρέπει να σταθεί στο πλευρό του καταναλωτή εφαρμόζοντας την νομοθεσία που ήδη υπάρχει, σχετικά με την λειτουργία της Ασφαλιστικής Αγοράς τόσο ως προς τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές όσο και ως προς τις Ασφαλιστικές Εταιρίες, έτσι ώστε ο καταναλωτής να μην αισθάνεται ότι άλλα του υπόσχονται και άλλα θα αντιμετωπίσει την στιγμή της ζημιάς.

Πόσο σίγουρος μπορεί να είναι ο ασφαλισμένος ότι δεν θα πέσει θύμα ενός «καπάτσου» ασφαλιστή;

Προσωπικά πιστεύω ότι η έννοια «καπάτσος» ασφαλιστικός διαμεσολαβητής είναι μια έννοια που πρέπει ο ίδιος ο καταναλωτής να αποβάλει από την σκέψη του. Σε αυτό χρειάζεται να βοηθήσουμε και εμείς οι Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητές, εφαρμόζοντας τη σχετική νομοθεσία, ήτοι επιδεικνύοντας σε κάθε μας επικοινωνία με τους καταναλωτές την ασφαλιστική μας ταυτότητα, αλλά και να «εκπαιδευτεί» και ο ίδιος ο καταναλωτής να την ζητάει. Επίσης, πιστεύω ότι με την σωστή ενημέρωση οι καταναλωτές θα γνωρίζουν πως να αποφεύγουν τις κακοτοπιές.

Οι σύλλογοι, τα σωματεία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, μπορούν να παίξουν κάποιο ρόλο στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης του κοινού στον ασφαλιστή και πως;

Σαφώς και μπορούν, π.χ. με την συχνή ενημέρωση του καταναλωτή, με συνέπεια και διαφάνεια σχετικά με την κείμενη νομοθεσία. Με απλότητα να παρουσιάζουν τα οφέλη της ιδιωτικής ασφάλισης και την χρησιμότητα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή στην λήψη αποφάσεων για την κάλυψη των ασφαλιστικών του αναγκών.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας. Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Ρόδος: Ζητούν € 2 εκ. αποζημίωση για ηθική βλάβη

Επτά οικείοι αδικοχαμένου Ιταλού τουρίστα σε τροχαίο δυστύχημα που συγκλόνισε το νησί της Ρόδου τον Αύγουστο του 2021 απέστειλαν εξώδικη...

Close