Skip to content
VLVV6

Η VOLVO κάνει πίσω στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ανατροπή σχεδίων και για Ford και General Motors

Μια μετά την άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν πίσω στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων

Η VOLVO αποφάνθηκε ότι εγκαταλείπει τον στόχο να παράγει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030, επικαλούμενη μεταξύ των άλλων την έλλειψη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, την άρση κινήτρων και την επιβολή δασμών εισόδου των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ από την Κίνα.

Γράφει η Έλενα Ερμείδου

Η Volvo εγκατέλειψε το στόχο που είχε θέσει πριν τρία χρόνια να παράγει αποκλειστικά πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030, τονίζοντας ότι θα αντικαταστήσει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών και θα καλύψει τον στόχο με την πώληση υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων μαζί.

Τι συνετέλεσε στο να πάρει η VOLVO την απόφαση αυτή;  Η αστάθεια των συνθηκών στην αγορά, η υποχώρηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα κυρίως λόγω της επιβολής των δασμών για εισαγωγές από την Κίνα.  Με την ανατροπή αυτών των σχεδίων, το 90% της παραγωγής της Volvo θα μοιράζεται μεταξύ των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030.

Η Volvo δεν αποτελεί την μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που φρενάρει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Έχουν προηγηθεί οι δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η General Motors και η Ford.

Ανατροπές και διαπιστώσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα

Η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία διαπίστωσε ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι γραμμική, καθώς οι αγορές κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες. Ταυτόχρονα τονίζει ότι το επιχειρηματικό κλίμα για την ηλεκτροκίνηση έχει αλλάξει. Οι δύο κύριοι λόγοι που ανέτρεψαν το καλό κλίμα που επικρατούσε είναι η βραδεία ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης και άρση των κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. «Ορισμένες από τις επιδοτήσεις που είχαν θέσει σε εφαρμογή οι κυβερνήσεις για να ενισχύσουν τις αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταργήθηκαν, ενώ η ζήτηση υποχωρεί σημαντικά λόγω των χρεώσεων για την χρήση των αυτοκινήτων αυτών» τονίζει το BBC.

Η Volvo ανήκει κατά πλειοψηφία στον κινεζικό γίγαντα αυτοκινήτων Geely και επειδή χρησιμοποιεί εργοστάσια στην Κίνα, θα επηρεαστεί επίσης από τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικής κατασκευής EV στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Ακριβότερα όλων τα ηλεκτρικά οχήματα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβότερα των συμβατικών. Η ΕΕ και οι ΗΠΑ επιβάλλουν δασμούς στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να περιορίσουν τις εισαγωγές από την Κίνα, γεγονός που σημαίνει ότι τα οχήματα αυτά θα πρέπει να κατασκευάζονται εκτός Κίνας όπου τα κόστη είναι πολύ πιο ακριβά. Παράλληλα παραμένει έντονη και η ανησυχία των καταναλωτών για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, σημειώνουν αναλυτές του κλάδου, υπογραμμίζοντας και το δυσβάσταχτο κόστος επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων,

Πτώση 11%

Οι εγγραφές ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά σχεδόν 11% τον Ιούλιο, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Δασμούς και ο Καναδάς

Την περασμένη εβδομάδα, ο Καναδάς ανακοίνωσε ότι επιβάλλει δασμούς 100% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, μετά από παρόμοιες ανακοινώσεις από τις ΗΠΑ και την ΕΕ.

Ο ένας ρίχνει το μπαλάκι στον άλλον

Οι δυτικές χώρες κατηγορούν την Κίνα ότι επιδοτεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της, δίνοντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της ένα αθέμιτο πλεονέκτημα. Η Κίνα από την άλλη απορρίπτει αυτούς τους ισχυρισμούς και επικρίσεις τους δασμούς, κάνοντας λόγο για μεροληψία.

Προηγήθηκαν Ford και General Motors

Η Ford έχει επίσης μειώσει τους στόχους της για τα ηλεκτρικά οχήματα,  EV. Μόλις τον περασμένο μήνα, ο αμερικανικός γίγαντας αυτοκινήτων ανακοίνωσε ότι καταργεί τα σχέδια τριών σειρών, πλήρως ηλεκτρικών σπορ οχήματων (SUV) και αναβάλλει την κυκλοφορία του επόμενου ηλεκτρικού pick-up φορτηγού του.

Η αντίπαλός της, General Motors, έχει επίσης περιορίσει τους στόχους παραγωγής EV τον τελευταίο χρόνο.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *