Skip to content

Καταιγιστικές εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά στο α’ τρίμηνο

Oι προτεραιότητες των ασφαλιστικών ομίλων στο β’ τρίμηνο

Του Νίκου Σακελλαρίου

Το α’ τρίμηνο ολοκληρώθηκε προ λίγων ημερών και η εικόνα που βγαίνει μέσα από τις εταιρείες είναι ότι ουσιαστικά συνεχίστηκε η πορεία του δ’ τριμήνου 2020 αλλά με περισσότερη απαισιοδοξία και κόπωση αυτή τη φορά εξαιτίας της παράτασης της πανδημίας. Η μείωση παραγωγής στις ασφαλίσεις αυτοκινήτων (προφανέστατα και λόγω μείωσης τιμολογίων), η σταθερότητα παραγωγής (πλην αυξήσεων τιμολογίων) στις ασφαλίσεις υγείας και μία εύλογη αύξηση των unit linked προϊόντων εξαιτίας των χαμηλών αποδόσεων των προθεσμιακών καταθέσεων και των repo’s των ελληνικών τραπεζών.

Η αλλαγή του χρόνου είχε δημιουργήσει το συναίσθημα ότι η νέα χρονιά μαζί με τις δομικές αλλαγές και τις καταιγιστικές εξελίξεις (πώληση Εθνικής Ασφαλιστικής, εξαγορά ΑΧΑ από Generali και είσοδο Interlife στο Χρηματιστήριο) θα έφερναν και θεαματικές μεταβολές στην αγορά το 2021. Όμως η πανδημία συνέχισε να εξαπλώνεται μεταλλαγμένη και έφερε απανωτά lockdowns σε καίριους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Η μείωση της οικονομικής δραστηριότητας είχε επιπτώσεις και στην ασφαλιστική παραγωγή καθώς μόνο οι εταιρείες που δούλεψαν με διαμεσολάβηση κατάφεραν να περιορίσουν απώλειες.

  • Τα lockdowns ξαναπεριόρισαν μέρος των ασφαλίστρων αυτοκινήτου ενώ καταγράφηκαν και νέες τιμολογιακές μειώσεις
  • Οι ζημιές στο αυτοκίνητο αυξήθηκαν λόγω της αύξησης της κυκλοφορίας και συνεπώς -σύμφωνα με εκτιμήσεις- οι δείκτες ζημιών ήταν αυξημένοι στο τέλος του α’ τριμήνου.
  • Οι κλάδοι ζωής και υγείας (ατυχήματα και ασθένειες) φαίνονται αυξημένοι αλλά όχι τόσο ως νέα παραγωγή όσο ως αύξηση τιμολογίων. Η πανδημία και οι επιπτώσεις της στις ιδιωτικές κλινικές θα είναι καθοριστικοί παράγοντες.
  • Ο κλάδος των unit linked προϊόντων παραμένει ο πλέον κερδισμένος της συγκυρίας αφού οι καταθέσεις στις τράπεζες αυξήθηκαν κατά 11 δισ. ευρώ το 2020 και μέρος των καταθέσεων αυτών θα οδηγηθεί σε εφάπαξ συνταξιοδοτικά ή αποταμιευτικά προϊόντα μακροπρόθεσμης λήξης. Η συνεργασία των ασφαλιστικών με τα τραπεζικά δίκτυα (bancassurance) θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

Η ανακοίνωση της πώλησης της Εθνικής Ασφαλιστικής, δεν αλλάζει τους στόχους και την πολιτική πωλήσεων της εταιρείας μέχρι το τέλος του έτους.  Η ολοκλήρωση της εξαγοράς και το νέο managerial staff θα καθορίσει την πολιτική από το 2022 και εντεύθεν.

Η διοίκηση διατηρεί ή προσπαθεί να διατηρήσει αυξημένα τα κίνητρα πωλήσεων και τις σχέσεις συνεργασίας της εταιρείας με τους ανεξάρτητους διαμεσολαβητές προκειμένου να μην υπάρξει κάμψη πωλήσεων. Να υπενθυμίσουμε ότι η Εθνική Ασφαλιστική παρουσίασε το 2020 την υψηλότερη κερδοφορία προ φόρων (85,7 εκατ. ευρώ) που είχε την τελευταία δεκαετία.

Στάση αναμονής υπάρχει στις εσωτερικές διεργασίες και τις κατανομές αρμοδιοτήτων της ΑΧΑ με την Generali μέχρι να ληφθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις. Οι δύο εταιρείες συνεχίζουν τις στρατηγικές αύξησης των πωλήσεών τους όπως είχαν δημιουργηθεί και πριν την ανακοίνωση της εξαγοράς.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *