Κλάδος Αυτοκινήτου: Στο επίκεντρο η εισπραξιμότητα των ασφαλίστρων

23 Μαρτίου 2020

Ο κλάδος αυτοκινήτου πλήττεται και αυτός από την κρίση, αλλά τουλάχιστον τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα απ’ ότι στον κλάδο Υγείας όπου η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη λόγω του κορωνοϊού, αλλά και σε ό,τι αφορά τη διαθεσιμότητα των κλινικών σε μία αρκετά νευρική περίοδο για αυτές.  

Του Νίκου Σακελλαρίου 

Στον κλάδο αυτοκινήτου από την αρχή του χρόνου παρατηρείται μία σχετική καθίζηση της παραγωγής, η οποία οφείλονται κατ’ αρχήν στη μείωση κάποιων τιμολογίων μεγάλων εταιρειών και συνεχίστηκε με τη μείωση των ανανεώσεων παλαιών συμβολαίων. Η, αρχικά, μείωση της κυκλοφορίας και η απαγόρευση από τη Δευτέρα 23 Μαρτίου, ουσιαστικά, έχει βγάλει εκτός στόχων ασφάλισης όσους/όσες χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητο για περιστασιακές μεταφορές.

Ηλικιωμένοι, άνθρωποι που μετακινούνταν προς τα εξοχικά τους και πίσω, μητέρες που μετέφεραν τα παιδιά τους στα σχολεία, μη ενεργά αυτοκίνητα που δεν έχουν καταθέσει πινακίδες είναι μερικές κατηγορίες ασφαλισμένων, οι οποίες φαίνεται ότι είτε δεν ανανεώνουν τα ασφαλιστήρια είτε καθυστερούν την ανανέωση τους.  Κάποιοι εξ’ αυτών (ασφαλισμένων) ποντάρουν στο ότι οι εταιρείες με Γενικές Ασφαλίσεις θα δώσουν κάποια παράταση στις πληρωμές λόγω της συγκυρίας.

Αντίδραση στην πρόταση για παράταση είσπραξης ασφαλίστρων 

Προς το παρόν, αυτή την πρόταση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ι. Χατζηθεοδοσίου) δεν την ενστερνίζονταν όλοι πριν την απαγόρευση. Στο επόμενο Συμβούλιο που θα διεξαχθεί θα εξεταστεί πάλι η πρόταση για μικρή παράταση πληρωμής των συμβολαίων κάτω από το πρίσμα της απαγόρευσης της κυκλοφορίας.  Πολλές ασφαλιστικές εταιρείες αντιδρούν στην πρόταση όχι μόνο για την καθυστέρηση εισροών στα ταμεία αλλά και γιατί, σύμφωνα με τα Solvency II, η καθυστέρηση είσπραξης ασφαλίστρων πέρα του συγκεκριμένου χρονικού ορίου επιβάλλει προσαύξηση 90% στα εποπτικά κεφάλαια. Δηλαδή, οι ασφαλιστικές όχι μόνο θα στερηθούν κεφάλαια από τα ταμεία τους, αλλά θα υποχρεωθούν να συμπληρώσουν με κεφάλαια και τα εποπτικά τους κεφάλαια. 

Ωστόσο, η ΕΑΕΕ θα επανεξετάσει υπό το νέο καθεστώς που έχει προκύψει από την Κυριακή 22/3 το ενδεχόμενο της παράτασης στη νέα σύγκλιση του Δ.Σ. μέσα στην εβδομάδα. 

Μεγάλο πλήγμα από την κατάρρευση των επενδύσεων  

Η κατάρρευση των αγορών ομολόγων και μετοχών από τις αρχές Μαρτίου μέχρι και σήμερα έχει δημιουργήσει πρόσθετες ανησυχίες σε πολλές ασφαλιστικές εταιρείες. Όσες έχουν ελληνικές μετοχές (και ειδικά τραπεζικές) και ελληνικά ομόλογα πρόσφατα αγορασμένα βλέπουν την αξία του επενδυτικού χαρτοφυλακίου να υποχωρεί πάνω από 40% κατά μέσο όρο. Εάν συνεχιστεί θα σημάνει την ανάγκη για περαιτέρω ενίσχυση των εποπτικών κεφαλαίων στο τέλος του α’ εξαμήνου. Οι ασφαλιστικές τότε ενδεχομένως να στραφούν και σε μικρές αυξήσεις ασφαλίστρων, δημιουργώντας παράλληλα κινδύνους δημιουργίας ανείσπρακτων ασφαλίστρων από ασφαλισμένους που δεν μπορούν να ανταποκριθούν μέσα στην κρίση. 

Η κατάσταση για την ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι κρίσιμη. Εάν η παγκόσμια οικονομική κρίση συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε εκτιμάται ότι μόνο οι πολύ οργανωμένες και καλά κεφαλαιοποιημένες εταιρείες θα καταφέρουν να αντέξουν.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Όμιλος Σαρακάκη: Στηρίζει έμπρακτα την εθνική προσπάθεια κατά του κορονοϊού

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη στηρίζει έμπρακτα την εθνική προσπάθεια για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού Στον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη,...

Close