Skip to content

ΜΥΚΟΝΟΣ: Ζωντανή και …”κολασμένη” η τοπική ασφαλιστική αγορά του νησιού των ανέμων

Το επιχειρηματικό περιβάλλον της τοπικής ασφαλιστικής αγοράς είναι άκρως ανταγωνιστικό, ιδιαίτερα στον κλάδο του αυτοκινήτου, με απρόσμενες και πρωτόγνωρες καταστάσεις από πέρυσι αλλά ιδιαίτερα το φετινό καλοκαίρι, ενώ ανοδικά κινείται ο κλάδος Υγείας. 

της Βάσως Βεγίρη

v.vegiri@underwriter.gr

Είναι ίσως η πιο δυναμική τοπική ασφαλιστική αγορά της χώρας, τουλάχιστον κατά τους θερινούς μήνες. Σε μια ελληνική αγορά καθημαγμένη από την πολυετή κρίση και τις προσανατολισμένες σε δημοσιονομικά μέτρα πολιτικές των μνημονίων, χάρη στη συνεχιζόμενη διεθνή ακτινοβολία της σε καμία περίπτωση δεν βιώνει την οικονομική ύφεση άλλων περιοχών της χώρας και η ασφαλιστική της αγορά παραμένει – όπως μας επισημάνθηκε  – ζωντανή και ακμαία. Φέτος μάλιστα καταγράφεται νέα άνοδος αφίξεων τουριστών στο νησί. Πόσο εύκολο, όμως, είναι να είναι κανείς ασφαλιστής στη Μύκονο, πίσω από τη λαμπερή εικόνα και βιτρίνα της ανεμελιάς, που αποπνέει το συγκεκριμένο νησί;

“Ξυπνήσαμε ένα πρωί και όλα τα χωράφια ήταν σπαρμένα με αυτοκίνητα”

Για «κολασμένες» και «σουρεαλιστικές» καταστάσεις κάνει λόγο μιλώντας μας η υπεύθυνη του υποκαταστήματος της Ιντερσαλόνικα, κα. Βίκυ Σταυράκη και ο ανταγωνισμός έχει σκληρύνει πολύ. Ανέκαθεν η Μύκονος, όπως μας εξηγεί, ήταν από τις μεγαλύτερες αγορές ενοικιαζομένων αυτοκινήτων, η οποία τα τελευταία δύο χρόνια έχει διπλασιαστεί, καθώς έχουν έρθει όλες οι μάντρες της Αθήνας, που δεν πουλάνε τα μεγάλα αυτοκίνητα, ειδικά τα τζιπ κλπ και έχουν κάνει γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων.

«Μιλάμε για 30, ίσως και 40 επιχειρήσεις, δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι ξυπνήσαμε ένα πρωί και όλα τα χωράφια ήταν γεμάτα-σπαρμένα με αυτοκίνητα. Την τελευταία διετία υπερδιπλασιάστηκε ο αριθμός τους. Καταλαβαίνετε τώρα για τι πράγμα συζητάμε”, μας επισημαίνει χαρακτηριστικά. Ήταν ήδη κορεσμένη η αγορά, ξαφνικά διπλασιάστηκε. Η Μύκονος είναι ένα συγκεκριμένων διαστάσεων μικρό νησί, δεν είναι ούτε η Ρόδος, ούτε η Κέρκυρα, ούτε η Κεντρική Ελλάδα. Τώρα, για τη νομιμότητα και το μαύρο χρήμα και την ανομία τα αφήνω στην κρίση σας».

Νέα «μόδα» των εταιρειών ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων στο νησί των ανέμων, επίσης, όπως μας ενημερώνει η κα.Σταυράκη, είναι τα μαύρα μίνι μπας-βανάκια με φιμέ τζάμια – πάνω από 50 συνολικά – που μεταφέρουν τους πελάτες από τις βίλες, από και προς το αεροδρόμιο, από και προς το μπάνιο, για φαγητό, για βόλτα κ.ο.κ. 

Εκτός δε από τα ενοικαζόμενα αυτοκίνητα, στο νησί «αυγατίζουν» επίσης, όπως προσθέτει, και οι ενοικιαζόμενες «γουρούνες», και μάλιστα πλέον οι μεγάλου κυβισμού, που αναπτύσσουν ταχύτητα. «Οπότε, καταλαβαίνετε τι γίνεται στο δρόμο, παρέες οκτώ και δέκα μεθυσμένων νεαρών τουριστών επάνω σε αυτά τα οχήματα μέσα στο δρόμο, φτιάξτε την εικόνα μόνοι σας…Εμείς είμαστε μια τίμια, αξιοπρεπής και by the book ελληνική ασφαλιστική εταιρεία και η πολιτική μας είναι ότι εμείς κάνουμε τη δουλειά μας με τον τρόπο που ξέρουμε, δεν ρίχνουμε τις τιμές σε αυτού του είδους τα οχήματα που είναι επικίνδυνα, γιατί δεν θέλουμε να εμπλεκόμαστε με τέτοια ατυχήματα. Καταρχήν γίνονται  πολλά θανατηφόρα με αυτά. Εμείς κάνουμε τη δουλειά μας έτσι, όπως πρέπει να την κάνουμε, και δεν νοικιάζουμε χωρίς διπλώματα».

“Έρχονται για διακοπές και μας σπάνε τα συμβόλαια”

Για ένταση του ανταγωνισμού στο αυτοκίνητο κάνει λόγο και ο ασφαλιστικός πράκτορας κ.Πέτρος Παναγιωτίδης (Ασφάλειες Παναγιωτίδης PIB Α.Ε.), που συνεργάζεται κυρίως με την Allianz, τονίζοντας επίσης ότι «γίνεται χαμός καταρχάς  με τα ενοικιαζόμενα μοτοποδήλατα, αυτοκίνητα, τα βανάκια, γουρούνες, τζιπ που έχουν έρθει ανεξέλεγκτα από την Αθήνα». Τόσο ο κ.Παναγιωτίδης, όσο και η κα.Μαυράκη δηλώνουν αδυναμία να απαντήσουν με σιγουριά αν όλοι αυτοί οι στόλοι των ενοικιαζομένων είναι ασφαλισμένοι. Υπάρχουν, εξάλλου, και άλλα οχήματα – πλην των ενοικιαζόμενων – που όπως επισημαίνει ο κ.Παναγιωτίδης είναι ανασφάλιστα (μοτοποδήλατα και αυτοκίνητα), που οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές κάνουν καθημερινό αγώνα για να ειδοποιήσουν και να πείσουν τους ιδιοκτήτες τους να τα ασφαλίσουν. Πρόβλημα εντοπίζει ο κ.Παναγιωτίδης και στην επαγγελματική συμπεριφορά ορισμένων πρακτόρων, ενώ παράλληλα κατά τον ίδιο υφίσταται επίσης και θέμα ανταγωνισμού με συναδέλφους τους, που έρχονται στη Μύκονο για διακοπές ολίγων ημερών «και σπάνε συμβόλαια ετών, που έχουμε κάνει εδώ πέρα, ενώ έρχονται για διακοπές κάνουν και αυτό συγχρόνως και δημιουργούν προβλήματα».

Πέραν, πάντως των προβλημάτων, οι ασφαλίσεις τόσο κτηρίων και σκαφών και οι αστικές ευθύνες σύμφωνα με τον κ.Παναγιωτίδη κινούνται ανοδικά, ενώ μεγάλος είναι ο ανταγωνισμός και στον κλάδο Υγείας, στον οποίον υπάρχει αύξηση της ζήτησης. Η ζήτηση αντιθέτως για συνταξιοδοτικά, λόγω των επιτοκίων είναι τελματωμένη.

Όσον αφορά τα πολλαπλασιαζόμενα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, η ασφαλιστική πράκτορας κα.Αγγελική Κορολή μας αναφέρει ότι όταν έρχονται την πρώτη χρονιά οι εν λόγω εταιρείες συνήθως τα ασφαλίζουν στους ασφαλιστές που είχαν στην Αθήνα, αλλά με την πάροδο των χρόνων «θέλουν  και κάποιον άνθρωπο εδώ γιατί είναι διαφορετική η εξυπηρέτηση στον τόπο συμφερόντων». Επίσης, αναφέρει αυξανόμενη ζήτηση για τον κλάδο Υγείας, αλλά κυρίως από το φθινόπωρο και μετά, όχι το καλοκαίρι. «Σε σχέση με την Αθήνα, που είναι πολύ δύσκολο να κρατήσεις ένα ασφαλιστικό πρακτορείο, εδώ εμείς δεν έχουμε παράπονο», συμπεραίνει εν κατακλείδι η συνομιλήτριά μας.

Η ασφαλίστρια κα.Αικατερίνη Καραμούσα, που συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Πίστη, εκτιμά ότι «και εμείς οι ασφαλιστές πρέπει να μιλήσουμε στον κόσμο για τη σύνταξη, που όσο πάει γίνεται άφαντη, απλά έχουν γίνει δυο-τρία επεισόδια με τις ασφαλιστικές, που έχουν χαθεί τα λεφτά, και ο κόσμος φοβάται και φυσικά υπάρχει και η οικονομική αδυναμία. Δηλαδή, θέλω να πω ότι ο κόσμος πλέον με τις ασφαλιστικές δεν κοιτάει τόσο το μέλλον, όσο κοιτάει το τώρα. Και επειδή το τώρα είναι λιγάκι περίεργο, είναι δύσκολο το έργο μας. Στην τοπική αγορά- συμπεραίνει η κα.Καραμούσα – «τρέχει» κυρίως το αυτοκίνητο και οι αστικές ευθύνες και στη Μύκονο λόγω του ανταγωνισμού «θέλει λίγο τρέξιμο περισσότερο από τους ασφαλιστές. Ανοδικά κατά την ίδια κινείται και ο κλάδος Υγείας, στη Μύκονο δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα οικονομικό, λόγω του τουρισμού, αλλά χρειάζεται σωστή ενημέρωση προς τους δυνητικούς πελάτες και η ίδια πιστεύει ότι «υπάρχουν πακέτα που μπορούν να ανεβάσουν πάρα πολύ την ασφαλιστική κατάσταση, που μπορούμε να τα δώσουμε πολύ πιο εύκολα».

“Με μια πινακίδα μπορεί να ασφαλίζονται δύο και τρία οχήματα”

«Η ασφαλιστική αγορά στη Μύκονο πάει όπως πάει όλη η Μύκονος, δηλαδή πάει καλά και φέτος υπάρχει και άνοδος της τουριστικής κίνησης. Ένας ζωντανός τόπος είναι η Μύκονος κοπέλα μου, ζωντανή και η ασφαλιστική της αγορά. Κάποτε όταν πήγαινε όλη η Ελλάδα πήγαιναν όλα καλά, τώρα πάει μόνο η Μύκονος καλά, πάνε όλα καλά στη Μύκονο. Ό,τι και να κάνεις, όλη η Ελλάδα θέλει να έρθει να εργαστεί στη Μύκονο», μας επισημαίνει απλά και αφοπλιστικά ο ασφαλιστικός πράκτορας κ.Αντώνης Χανιώτης. Ο ίδιος δηλώνει αδυναμία να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει το  αν τα τόσα πολλά νέα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα στο νησί είναι ασφαλισμένα, απλά έχει ακούσει και ο ίδιος – όπως σημείωσε όταν τον ρωτήσαμε – τις σχετικές φήμες ότι μπορεί με μια πινακίδα να ασφαλίζονται δυο και τρία οχήματα.

Στα ενοικιαζόμενα, πάντως, κατά τον ίδιο «σαρώνουν» οι ΕΠΥ, ενώ αντιθέτως στον τοπικό πληθυσμό και επιχειρήσεις, «επειδή ο κόσμος έχει μια οικονομική δυνατότητα επιλέγει ποιοτικά». Ως μεγαλύτερο πρόβλημα στην καθημερινή του επαγγελματική δραστηριότητα ως ασφαλιστικός πράκτορας στο «νησί των ανέμων» αναφέρει ο κ.Χανιώτης τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τις Τράπεζες και τονίζει ότι μεταξύ άλλων οι Τράπεζες πιστοποιούν ως ασφαλιστές υπαλλήλους «που δεν ξέρουν τι θα πει ιδιωτική ασφάλεια».

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *