Νέα τάση με διφορούμενα όμως αποτελέσματα οι μειώσεις ασφαλίστρων στα αυτοκίνητα

10 Απριλίου 2020

Η μείωση του loss ratio και τα υψηλά περιθώρια φερεγγυότητας διευκολύνουν τις βραχυπρόθεσμες μειώσεις ασφαλίστρων

Του Νίκου Σακελλαρίου

Συγκυριακά οφέλη αλλά και μεσοπρόθεσμους κινδύνους εγκυμονεί η πολιτική της μείωσης των ασφαλίστρων στον κλάδο αυτοκινήτου που έχουν ξεκινήσει από το Μάρτιο κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες. Η συλλογιστική των εταιρειών που επέλεξαν αυτή τη στρατηγική έγκειται στο γεγονός ότι σε μία περίοδο απουσίας οικονομικής δραστηριότητας σε επιχειρήσεις και οικονομικής αδυναμίας νοικοκυριών οι ασφαλιστικές πρέπει να ακολουθήσουν τις τάσεις μείωσης τιμολογίων όπως κάνουν πολλοί άλλοι κλάδοι της οικονομίας.

Σε αμιγώς εμπορικό επίπεδο θεωρούν ότι μειώνοντας τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου αποκτούν μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων εταιρειών.

Η μείωση του loss ratio από το Μάρτιο και όσο διαρκεί η "κοινωνική απόσταση" (social distancing) είναι μία συνθήκη που ευνοεί κινήσεις μείωσης ασφαλίστρων. Οι μικρότερες εισπράξεις αντισταθμίζονται από μικρότερες ζημιές.

Μάλιστα, όπως μας δήλωσαν κάποια στελέχη της αγοράς, η μείωση ασφαλίστρων έρχεται ως εναλλακτική επιλογή στην πρόταση για παράταση της εισπραξιμότητας των ασφαλίστρων. Κάποιες εταιρείες δηλαδή προτιμούν να εισπράττουν λιγότερα ασφάλιστρα σε τακτά χρονικά διαστήματα παρά να παρατείνουν το χρόνο είσπραξης υψηλότερων ασφαλίστρων. Μέχρι στιγμής, η μείωση ασφαλίστρων που καταγράφεται στην αγορά γίνεται είτε με μείωση του ίδιου του ασφάλιστρου είτε με χορήγηση δωρεάν κάποιων μηνών στα 12μηνα ασφαλιστήρια.

Τι λένε όσοι αντιδρούν στις μειώσεις ασφαλίστρων

Στον αντίποδα, υπάρχουν οι εταιρείες που θεωρούν ότι η μείωση του loss ratio σε διάστημα 1-3 μήνες ουσιαστικά μειώνει το συνολικό loss ratio (ετησιοποιημένο) κατά 6-10% γεγονός που δεν δημιουργεί ουσιαστική διαφορά για τα οικονομικά των ασφαλιστικών.

Επίσης, υπάρχει ο κίνδυνος να αυξηθούν οι ζημιές σταδιακά και εάν έχουν μειωθεί προηγουμένως τα ασφάλιστρα να δημιουργηθεί πίεση στο τεχνικό αποτέλεσμα.
Σε επίπεδο κεφαλαιακής επάρκειας, η μείωση των ασφαλίστρων σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη κατάρρευση των επενδύσεων, όπως είδαμε πρόσφατα, μπορεί να επηρεάσει τους δείκτες φερεγγυότητας μεσομακροπρόθεσμα (στο εξάμηνο ή και στο χρόνο).

Πάντως, ακόμη και εταιρείες που έχουν αντιδράσει στην μείωση ασφαλίστρων αυτή την περίοδο, φέρονται διατεθειμένες να επανεξετάσουν το ζήτημα εάν και όταν οι υγειονομικές συνθήκες της χώρας και η πορεία της οικονομίας το επιτρέψουν.

Η Γεν. Διευθύντρια της ΕΑΕΕ, κα Μαργαρίτα Αντωνάκη, αναφέρθηκε πρόσφατα στο ζήτημα της μείωσης των ασφαλίστρων απαντώντας σε ερώτημα δημοσιογράφων στην κρατική τηλεόραση, τονίζοντας ότι οι εταιρείες ουσιαστικά επιλέγουν να κάνουν ή να μην κάνουν μειώσεις ανάλογα με τις δικές τους στρατηγικές και κεφαλαιακές ανάγκες και η ΕΑΕΕ δεν μπορεί να καθορίσει την πολιτική κάθε εταιρείας.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Έκπτωση 10% στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου από την Groupama Ασφαλιστική

Η Groupama Ασφαλιστική, σε συνέχεια της πρωτοβουλίας της για μειωμένα τιμολόγια στον κλάδο των αυτοκινήτων, ανακοινώνει ότι προσφέρει έκπτωση 10%...

Close