Προτείνει οι Ασφαλιστικές να υποδεικνύουν πότε ένα όχημα είναι προς απόσυρση
Οχήματα στο Τέλος του Κύκλου Ζωής τους (ΟΤΚΖ) θεωρούνται αυτά που δεν κυκλοφορούν πλέον ή δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν συνήθως λόγω παλαιότητας, ζημιάς ή μη ικανότητας συμμόρφωσης με τα όρια ασφαλείας ή εκπομπών αερίου. Όταν ένα όχημα φτάνει σε τέτοια στάδια διαλύεται και ανακυκλώνεται ενώ κάποια εξαρτήματα διασώζονται για περαιτέρω χρήση.
Η διαχείριση των ΟΤΚΖ είναι σημαντική για το περιβάλλον, καθώς μπορεί να περιέχουν επικίνδυνες για την υγεία υγρές ουσίες ή υλικά όπως μπαταρίες και ηλεκτρονικά στοιχεία.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συντάσσει τώρα αυστηρότερους κανονισμούς για τα οχήματα στο πλαίσιο ευρύτερης προσπάθειας για μια κυκλική οικονομία και ισχυρότερη προστασία του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με την προτεινόμενη νομοθεσία της ΕΕ, οι ασφαλιστικές εταιρείες – ή οι εμπειρογνώμονες – θα πρέπει να καθορίσουν εάν ένα κατεστραμμένο όχημα πληροί τις προϋποθέσεις για απόσυρση.
Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Γερμανίας (Gesamtverband der Versicherer, GDV) ωστόσο προειδοποιεί ότι αυτή η υποχρέωση υπερβαίνει τον παραδοσιακό ρόλο των ασφαλιστών, ο οποίος είναι η αξιολόγηση των ζημιών για σκοπούς διευθέτησης αξιώσεων, όχι η πραγματοποίηση νομικών ή τεχνικών ταξινομήσεων σχετικά με την επιλεξιμότητα ενός οχήματος για απόσυρση και ανακύκλωση.
Κατά την άποψη της GDV, η ευθύνη για τέτοιες αποφάσεις θα πρέπει να παραμείνει στους ιδιοκτήτες οχημάτων, τις δημόσιες αρχές και τους πιστοποιημένους επαγγελματίες απόσυρσης. Η μετατόπιση αυτού του βάρους στις ασφαλιστικές εταιρείες, υποστηρίζει, μπορεί να δημιουργήσει νομικές αβεβαιότητες και λειτουργικές ανεπάρκειες.
Η GDV υποστηρίζει τον στόχο της ΕΕ να μειωθούν οι παράνομες εξαγωγές τέτοιων οχημάτων ωστόσο προτρέπει να καθοριστεί με σαφήνεια ο ρόλος κάθε ενδιαφερόμενου.
No comment yet, add your voice below!