Οι ασφαλιστικές πλατφόρμες κινδυνεύουν από ανταγωνισμό και τραπεζικές πρακτικές  

28 Νοεμβρίου 2018

«Προβλήματα στον παράδεισο» της διαδικτυακής ασφάλισης

Φαινόμενα έντονου ανταγωνισμού εμφανίζονται ανάμεσα στις ασφαλιστικές πλατφόρμες που καλύπτουν περίπου το 25% περίπου της αγοράς αστικής ευθύνης αυτοκινήτου. Η Anytime ουσιαστικά συμπληρώνεται και σε κάποιο βαθμό, επικαλύπτεται από την Insurance Market με την οποία έχουν τον ίδιο βασικό μέτοχο με αποτέλεσμα να υπάρχουν ανάμεσα στα δύο σχήματα ανταγωνιστικές τάσεις. Ουσιαστικά, οι  διαδικτυακές εταιρείες ανταγωνίζονται για ένα κοινό ηλικίας 18-45 ετών που είτε εισέρχεται για πρώτη φορά στην ασφαλιστική αγορά είτε για ένα κοινό που θέλει να αγοράζει πλέον χωρίς ενδιάμεσους. Στην πράξη, όμως δημιουργούνται προβλήματα μετά την πρώτη ζημιά καθώς πολλές φορές η ανταπόκριση δεν είναι όπως θα ήθελε ο πελάτης.

Η Hellas Direct που είναι η πρωτοπόρος στη διαδικτυακή ασφάλιση και πέρυσι εισήλθε και στην ασφάλιση κατοικίας, έκανε συνέντευξη τύπου την προηγούμενη εβδομάδα καταγγέλλοντας τις τράπεζες για αθέμιτες πρακτικές και αθέμιτο ανταγωνισμό. Μάλιστα, αναμένεται να καταφύγει στην Τράπεζα της Ελλάδος με συγκεκριμένα παραδείγματα στα οποία οι τράπεζες πίεσαν τους πελάτες τους να αρνηθούν τη διαδικτυακή ασφάλιση της Hellas Direct και να παραμείνουν στις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται.

Η νεοεισελθείσα στη διαδικτυακή διαμεσολάβηση Cosmote Insurance δεν έχει καταφέρει ακόμη να βρει τους μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης που προσδοκούσε στις αρχές του χρόνου και ουσιαστικά ανταγωνίζεται άμεσα την Insurancemarket που έχει τη στήριξη της Interamerican. Ωστόσο, προσφέρει σημαντικές εκπτώσεις σε αρκετά πακέτα ασφάλισης. Αυτό είναι και το λάθος των ασφαλιστικών εταιρειών, οι οποίες προσπαθώντας να κερδίσουν ένα νεανικό κοινό, προσφέρουν εκπτώσεις που προέρχονται από περικοπές προμηθειών συνεργατών τους από τη διαμεσολάβηση.

‘Χαμένοι’ στην μετάφραση οι ασφαλισμένοι

To γεγονός ότι η διαδικτυακή ασφάλιση είναι πολύ φθηνότερη και γρηγορότερη διαδικασία σε σχέση με τη συμβατική διαδικασία και τη διαμεσολάβηση είναι μεν γνωστό, αλλά κρύβει πολλούς κινδύνους. Στέλεχος ασφαλιστικής με μεγάλη προϋπηρεσία στον χώρο της αστικής ασφάλισης αυτοκινήτου μας είπε ότι οι πελάτες μέσα από τις διαδικτυακές πλατφόρμες τις περισσότερες φορές αγνοούν ουσιαστικά στοιχεία της ασφαλιστικής σύμβασης που υπογράφουν, όπως είναι οι καλύψεις και οι εξαιρέσεις. Δέχονται να ασφαλιστούν μόνο με κριτήριο την τιμή. Τις περισσότερες φορές, όμως, πέφτουν στην περίπτωση που η φθηνή ασφάλιση έχει μεγαλύτερες εξαιρέσεις και μικρότερες καλύψεις με αποτέλεσμα ουσιαστικά να “αγοράζουν” ακριβότερα.

Μηδενικό after sales service

Το δεύτερο και σημαντικότερο μειονέκτημα της διαδικτυακής ασφάλισης έναντι της διαμεσολάβησης είναι ότι οι πελάτες που ελκύονται από την τιμή δεν μπορούν να εκτιμήσουν την ποιότητα της εξυπηρέτησης που προσφέρει η διαμεσολάβηση. Ενδεικτικά ο συνομιλητής μας (στέλεχος της ασφαλιστικής ) μας ανέφερε ότι: «Είχα πελάτη που παρουσίασε μέσα σε 3 χρόνια 10 ζημιές τις οποίες διευθετήσαμε όλες ταχύτατα με τους συνεργάτες μας και μέσω φιλικού διακανονισμού. Ο ίδιος πελάτης ασφαλίστηκε σε άλλη εταιρεία μέσω της πλατφόρμας. Αναρωτιέμαι, δήλωσε το στέλεχος, εάν θα έχει την ίδια εξυπηρέτηση στην περίπτωση ζημιών».

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Τα ασφαλιστικά και μη case studies για "έξυπνες" επιχειρήσεις και καταναλωτές

Πώς καταφέρνουν οι ολιστικοί μηχανισμοί κινήτρων και επιβράβευσης για ασφαλισμένους με προγράμματα ζωής και υγείας να δημιουργούν «ξεχωριστές» σχέσεις μεταξύ...

Close