Μόνο δύο πράγματα μετράνε για να φτάσεις στην κορυφή

24 Νοεμβρίου 2014

Όσοι φτάνουν στην κορυφή μπορούν να δουν πιο καθαρά.

Μπορούν να κοιτάξουν πίσω και να διακρίνουν τι ήταν τελικά αυτό που τους οδήγησε στην επιτυχία. Τι δούλεψε. Τι μέτρησε περισσότερο από όλη την προσπάθεια.

Και σχεδόν κάθε φορά, βλέπουν ότι όλα τα μικρά εμπόδια της καθημερινότητας που φαίνονται βουνό,  δεν είναι παρά ανούσιες μεταβλητές: το ακριβό ΤΕΒΕ, η οικονομική κρίση που "στέγνωσε" τους καταναλωτές, ο ανταγωνιστής που πήρε τον πελάτη, οι αθέμιτες πρακτικές που σου έβαλαν τρικλοποδιά, όλα αυτά τελικά δεν έχουν την παραμικρή σχέση με το αν θα καταφέρει κάποιος να φτάσει στην κορυφή.

Από ψηλά βλέπεις τα πράγματα πιο ψύχραιμα, και καταλαβαίνεις τι είναι αυτό που τελικά φέρνει την επαγγελματική πρόοδο. Ποια είναι δηλαδή η φόρμουλα της επιτυχίας.

Και η φόρμουλα αυτή λέει ότι όσες δυσκολίες και αν βρεις στο δρόμο σου, τελικά δεν έχει καμία σημασία. Αν έχεις τα στοιχεία που μετρούν, θα κάνεις τη διαφορά. Είναι θέμα χρόνου. Σε οποιαδήποτε περιβάλλον και αν κινείσαι, απ' όπου και αν ξεκίνησες (ψηλά ή χαμηλά).

Ποια είναι λοιπόν αυτά τα στοιχεία που θα κάνουν έναν άνθρωπο να πάει μπροστά;

Ο μετρ του είδους, ο Steve Jobs, ένας άνθρωπος που έφτασε από τον πάτο στην κορυφή περισσότερες από μία φορές, βλέπει δύο "δυνάμεις" που οδηγούν στην επιτυχία. Αν τις έχεις, είναι βέβαιο ότι θα φτάσεις ψηλά:

1. Το πάθος για αυτό που κάνεις

Ακούγεται κλισέ. Σε πόσα συνέδρια το έχουμε ακούσει και σε πόσα βιβλία το έχουμε διαβάσει;

Όμως, ο ιδρυτής της Apple το πάει ένα βήμα παρακάτω, εξηγεί γιατί έχει τόση σημασία να αγαπάς αυτό που κάνεις. Γιατί, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, "είναι πραγματικά τόσο δύσκολο να πετύχεις, θέλει τόση δουλειά, που εάν τελικά δεν το αγαπάς, αν δεν περνάς καλά με αυτό που κάνεις, τότε θα τα παρατήσεις. Αυτό θα έκανε οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος" και συνεχίζει, "αν κοιτάξουμε τους ανθρώπους που θεωρούνται πετυχημένοι στα μάτια της κοινωνίας, θα δούμε ότι είναι αυτοί που αγάπησαν πραγματικά τη δουλειά τους και έτσι επέμειναν όταν τα πράγματα δυσκόλεψαν. Δεν εγκατέλειψαν."

Πως μεταφράζεται αυτό στη δουλειά του Διαμεσολαβητή;

Εάν νιώθεις πηγαία ικανοποίηση και ανυπομονείς να δράσεις κάθε φορά που κλείνεις ένα ραντεβού για πώληση, ή βρίσκεις μια λίστα με πιθανά leads ή μαθαίνεις για ένα νέο προϊόν που πιστεύεις ότι μπορείς να πουλήσεις, τότε ξέρεις ότι αγαπάς αυτό που κάνεις. Έχεις το πρώτο και πιο βασικό στοιχείο που χρειάζεται κάποιος για να ξεχωρίσει. Επέμεινε και θα πετύχεις. Είναι βέβαιο.

Εάν δεν το έχεις, τότε θα πρέπει να παρατήσεις άμεσα αυτό που κάνεις και να βρεις τι αγαπάς για να αφιερωθείς σε αυτό. Μην χάνεις άλλο χρόνο, διότι ποτέ δεν θα διαπρέψεις σε κάτι που κάνεις χωρίς πάθος.

 

2. Η ικανότητα να βλέπεις τις ικανότητες των άλλων (ή όπως ακριβώς το θέτει, "να είσαι κυνηγός ταλέντων").

"Όσο έξυπνος και να είσαι χρειάζεσαι μια ομάδα από ταλαντούχους ανθρώπους" εξηγεί ο Steve Jobs και συμπληρώνει "πρέπει να είσαι ικανός να "κόβεις" τους ανθρώπους γρήγορα, να προσλαμβάνεις τους σωστούς χωρίς να τους έχεις γνωρίσει καλά, να παίρνεις γρήγορες αποφάσεις και να αναπροσαρμόζεσαι, έτσι ώστε στο τέλος να χτίσεις έναν οργανισμό (μια εταιρεία) η οποία θα είναι ικανή να προχωρήσει μπροστά από μόνη της. Διότι χρειάζεσαι ικανούς ανθρώπους γύρω σου."

Απλοποιώντας το επιχείρημα και μεταφέροντας τη συζήτηση στα δικά μας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ένας καλός manager που έχει στη διάθεσή του 30 μέτριους πωλητές, είναι πιο αποτελεσματικός από τον κορυφαίο πωλητής της αγοράς, που εργάζεται μόνος του.

Βλέπετε, το ταλέντο μετράει, αλλά για να πετύχεις κάτι μεγάλο σε αυτόν τον κόσμο, απαιτείται συνεργασία πολλών ανθρώπων.

Βέβαια, μπορεί να μην γεννιούνται όλοι managers και κυνηγοί ταλέντων, ούτε και να θέλουν να γίνουν, όμως το μάθημα εδώ είναι ότι χρειάζεσαι δίπλα σου τους καλύτερους που μπορείς να βρεις. Είτε πρόκειται για την κοπέλα που προσέλαβες να τηλεφωνεί για τις ανανεώσεις, είτε για τον προγραμματιστή που φτιάχνει το πρόγραμμα διαχείρισης πελατολογίου του γραφείου ή τον συνεργάτη που επέλεξες για να ανοίξετε μαζί ένα πρακτορείο. Κανείς δεν μπορεί να πετύχει από μόνος του, όλοι χρειαζόμαστε καλούς συνοδοιπόρους.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Μόνο 2% των τηλεφωνημάτων καταλήγει σε ραντεβού

Οι ασφαλιστές συχνά αισθάνονται ότι όλα τους τα προβλήματα θα λύνονταν αν είχαν περισσότερους υποψήφιους πελάτες: Θα παρουσίαζαν νέα παραγωγή,...

Close