Πέντε δώρα προς κάθε εργαζόμενο

13 Νοεμβρίου 2014

Η οικονομία μπορεί να πηγαίνει καλύτερα ( για άλλους πηγαίνει χειρότερα), η ύφεση όμως δεν παύει να υφίσταται, οι τράπεζες να είναι στεγνές, τα budget φτωχά και οι αυξήσεις....ανύπαρκτες.

Το «μπόνους» είναι βεβαίως, απαγορευμένη λέξη.

Όμως ακόμη και αν οικονομικά οι μάνατζερ δεν μπορούν να ανταμοίψουν τους υπαλλήλους τους, υπάρχουν άλλοι τρόποι για να τους υποστηρίξουν και να τους εμπνεύσουν να παραμείνουν στην επιχείρηση.

Θυμηθείτε άλλωστε ότι τα...μονάκριβα δώρα δεν είναι (μόνο τα) ακριβά.

Ιδού μερικοί:

  1. Ξεκάθαρη κατεύθυνση και στόχοι

Άλλο να τους λες «θέλω να φτάσουμε εδώ» και άλλο να τους δίνεις έναν «εργασιακό χάρτη» από το σημείο Α στο σημείο Β. Κανείς δεν έχει πτυχίο στις μαγεία και τις μαντικές ικανότητες!

Σε όλους τους ανθρώπους αρέσει να πετυχαίνουν τους στόχους τους και το πρώτο βήμα είναι μια διαδικασία που να "ζωγραφίζει" καθαρά την εικόνα ενός πετυχημένου πρότζεκτ.

  1. Σωστά «Εργαλεία»

“Εργαλείο” στη δουλειά θεωρούνται πολλά διαφορετικά πράγματα: η σωστή εκπαίδευση, ένα νέο λογισμικό, ένα εργασιακό τριήμερο στην εξοχή.

Αν δεν υπάρχουν λεφτά για την ανάπτυξη του προσωπικού, υπάρχουν ωστόσο εκατομμύρια δωρεάν πόροι στο διαδίκτυο: δωρεάν μαθήματα, σεμινάρια, βιβλία, βίντεο, εκπαιδευτικά (και πιστοποιημένα) προγράμματα. Γιατί να μην επενδύσετε κάποιο χρόνο στο να βοηθήσετε έναν συνεργάτη σας να εμπλουτίσει τις τεχνικές και τις γνώσεις του;

Το να περιμένετε τοπ απόδοση από στελέχη που δεν έχουν το κατάλληλο πακέτο ικανοτήτων ή τον κατάλληλο εξοπλισμό για να κάνουν τη δουλειά τους είναι μη ρεαλιστικό και ψυχοφθόρο.

  1. Συστηματική αξιολόγηση

Ένα γρήγορο, δεκαπεντάλεπτο «τσεκάρισμα» κάθε εβδομάδα είναι αρκετό και δίνει και την ευκαιρία να ξεχωρίσετε και να επαναφέρετε τους συνεργάτες που έχουν βγει εκτός πορείας. Ευκαιρία να κρίνετε και σε ποιές περιπτώσεις χρειάζεται να προγραμματίσετε περαιτέρω, κατ’ ιδίαν συναντήσεις για να προσφέρετε υποστήριξη σε όσους την έχουν ανάγκη.

Οι συνεργάτες που είναι ευχαριστημένοι κάνουν καλύτερη δουλειά. Για να είναι ευχαριστημένοι πρέπει να αισθάνονται προστατευμένοι, να αισθάνονται ότι κάποιος ενδιαφέρεται για αυτούς, για την καλή τους απόδοση, να αισθάνονται ότι μπορούν να στηρίζονται επάνω του και να είναι πεπεισμένοι ότι το άτομο αυτό, ο μέντοράς τους, ενδιαφέρεται όχι μόνο για τα νούμερα που θα φέρουν, αλλά και για την δική τους προσωπική πρόοδο και ευημερία. Έτσι θα ακολουθήσουν οδηγίες, θα επιδείξουν αυτοπειθαρχία και θα κυνηγήσουν τους στόχους, με τον καλύτερό τους εαυτό!

Έτσι τοποθετούνται –και συντηρούνται- τα θεμέλια κάθε υποκαταστήματος, γραφείου ή πρακτορείου.

  1. Σεβασμός

Σεβασμός σημαίνει να μην κάνετε διακρίσεις. Να μην ξεχωρίζετε κανένα από τα παιδιά σας. Να επικεντρώνεστε στην απόδοση και όχι στην προσωπικότητα. Να ασκείτε πολιτική μηδενικής ανοχής απέναντι σε κακεντρεχείς συμπεριφορές, πισωμαχαιρώματα και κάθε είδους κακοήθειες ή μικρότητες, που υπονομεύουν τη συνοχή της ομάδας. Όταν ο ανταγωνισμός σηκώνει το φρικτό του κεφάλι – να είστε σίγουρη ότι αυτό θα συμβαίνει σε μόνιμα τακτά διαστήματα - μπείτε μπροστά και αντιμετωπίστε κατά μέτωπο ό,τι άσχημο πάει να ριζώσει, με αποφασιστικό και απόλυτο τρόπο.

Και το σημαντικότερο: Οι μάνατζερ πρέπει αυτοί οι ίδιοι να επιδεικνύουν τις αρετές που θέλουν να έχει η ομάδα τους. Παραδεχτείτε το και ζητήστε συγγνώμη αν κάνετε λάθος ή αποτύχετε και δείξτε με τι τρόπο σκοπεύετε να επανορθώσετε. Αυτό ακριβώς δηλαδή που ζητάτε κάθε μέρα από τους συνεργάτες σας να κάνουν.

  1. Ο χρόνος σας

Στην εποχή μας, ο χρόνος είναι το πολυτιμότερο αγαθό στη δουλειά. Ειδικά για ένα μάνατζερ, που «φορά πολλά καπέλα», ο χρόνος είναι ο δυσκολότερος αντίπαλος. Σε όσους όμως τον προσφέρετε είναι και μονάκριβο δώρο, αρκεί να προσφέρεται σωστά.

Αυτό δεν σημαίνει ωστόσο ότι δεν πρέπει να ενθαρρύνετε τους συνεργάτες να προσπαθούν να λύνουν μόνοι τους το πρόβλημά τους πριν ζητήσουν βοήθεια. Θυμηθείτε άλλωστε, την γνωστή ρήση για τα παιδιά, το φαγητό και το ψάρεμα*.

Είναι δύσκολο να διδάξεις σε κάποιον να στέκεται στα πόδια του αλλά είναι σημαντικό, για να μην καταλήξετε, από καλή διάθεση, να χάνετε όλο σας το χρόνο σε μικροδιενέξεις μεταξύ των συνεργατών σας.

Σημείωση: Τα παραπάνω, προϋποθέτουν να βάλετε στην ζωή σας την έννοια της συγχώρεσης. Οι συνεργάτες στους οποίους δίνεται η δυνατότητα λήψης αποφάσεων, θα κάνουν και λάθη. Όμως η σωστή πληροφόρηση και καθοδήγηση από εσάς, σιγά σιγά θα μειώσει στο ελάχιστο τη σημασία τους.

*Αν θες να χορτάσεις έναν άνθρωπο για μία μέρα δώσ'του ένα ψάρι. Αν θες να τον χορτάσεις για μια ζωή μάθε του ψάρεμα. [Κινέζικη παροιμία]

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Η ελληνική Αγορά ενηλικιώνεται...

Με επιτυχία στέφθηκε η μεγάλη χθεσινή, αφιερωμένη στην ιδιωτική ασφάλιση εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Για όσους παρακολουθούν...

Close